Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Jakby co to w Xkomie na ten moment MSI Armor nie ma. Dostali ostatnio 150 sztuk i zrealizowali zamówienia z listopada. Na ten moment karta ta jest trudno dostępna. Taką odpowiedź dostałem jak zadzwoniłem. 

 

EDIT: Teraz wchodzę na stronę i jest dostępna. Jak dzwoniłem to nie było.

 

EDIT2: Można składać zamówienia, ale karty na magazynie nie mają.

Edytowane przez Proxilme
Link to post
Share on other sites

GeForce RTX 2060 Photo (Gigabyte) Surfaces, has 1920 Shader processors

 

 

Ciekawi mnie bardzo jak wypadnie karta z środka. Nie ukrywam, że chętnie kupię do drugiego PC gdzie mam aktualnie 1060 :)

 

Imho bez sensu upgrade. Nie opłaca się co 1 gen wymieniać karty z tego samego segmentu. Gdybyś jeszcze miał 1050/1050ti to ok, ale 1060 to tak sobie. 

 

Na bank pod koniec 2019 zobaczymy RTX'y 3000 gdy tylko AMD wrzuci Navi. Zieloni nie będą się patyczkować - to nie intel. Zawsze z Radeon Team Group się kontrowali. 

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że się nie opłaca (znaczy tak myślę, bo jeszcze nie znamy co to cudo potrafiło będzie), tym bardziej że to jest pc na którym jeszcze nigdy żadna gra odpalona nie była :). Obecna 1060 jest w zasadzie zupełnie wystarczająca, a 1050ti o której wspomniałeś pewnie też dałaby radę.  2060 kupiłbym do niego głównie dlatego, że lubię nowości, oraz dla samego chciejstwa, bo już na tę 1060 patrzeć nie mogę - po prostu znudziła mi się.

Link to post
Share on other sites

Pewnie 2060 będzie miała wydajność na poziomie 1070Ti, lub trochę mniej. Ale zestaw nowych funkcji i tak da jej przewagę nad starszą generacją.

 

Jeszcze ciekawe jakie 2060 będzie miała zapotrzebowanie na prund. 1060 bierze coś ~120W, 2070 coś ~180W, zatem obstawiam coś na poziomie 120 - 150 [Watt].

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, BF nie mam (i nie mam zamiaru kupować tylko aby zobaczyć RT), RT widziałem na demkach (niektóre sam kompilowałem, bo mało tego jest ot tak) i jedyne co zauważyłem, to słabą wydajność RT na 2080, gdy cała scena wymaga renderingu RT. Dlatego w BF (czy innych nadchodzących grach) RT liczy tylko wybrane elementy (ale dobre i to i to jest i tak mocny krok do przodu).

 

Czas na prawdziwe RT dopiero przyjdzie (ja już 30 lat temu widząc jakieś mapy bitowe renderowane przez długie godziny (czasem dni) myślałem sobie - kiedy nadejdzie taki czas, gdy to będzie można robić w czasie rzeczywistym - pewnie jeszcze dekada minie, więc jak będę już nad grobem to zobaczę i ... i powiem warto było czekać :P )

Link to post
Share on other sites

Pobawiłem się RT w BF V na RTX 2070. I powiem jedno dla mnie całe to RT to przereklamowany badziew :E Wcześniej widząc to na youtube miałem chyba lepsze zdanie o RT niż po tym jak zacząłem grać z tym ficzerem. Gdyby to zabierało 10-20% mocy GPU to może i było by ok i warto by to było experymetalnie odpalić, a tak jest lipa. Pograłem trochę w kampanię i powiem, że po samym zejściu z AA na low i ustawieniu renderowania na 90% czyli będzie to około 1950p gra utrzymuje stabilne 60fps, można również zejść z jakimiś dwoma czy trzema opcjami z ultra i grać w 100% natywnym 4k w 60fps bez RT ofc. RT. Działa w 1080p, przeważnie trzyma 60fps, ale są miejsca gdzie nawet na średnim ustawieniu DXR dropi do ~50fps :E A przy samych odbiciach tak naprawdę jakieś konkretne różnice widać dopiero w miejscach gdzie jest dużo wody, kałuże, okna i gładkie powierzchnie. Największe wrażenie zrobiły na mnie wybuchy, ale tylko w miejscach gdzie były kałuże czy okna. W innych miejscach nie ma różnicy bo nie ma powierzchni odbijających a fps leci na łeb. Tak naprawdę podczas normalnej gry ledwo zwraca się na to uwagę, no chyba, że ktoś zamiast grać chodzi i z bliska specjalnie ogląda odbicia w oknach, kałużach, czy na masce samochodu :E Do tego dochodzą problemy z odszumianiem co jakiś czas powodujące mniejsze lub większe artefakty. Absolutnie ten bajer dla mnie nie jest adekwatny do pożeranej mocy przez GPU. W multi jest jeszcze gorzej, oprócz roterdamu i miejsc gdzie są kałuże to tak na prawdę tracimy tylko olbrzymią ilość fps bo na suchym terenie bez szklanych okien po prostu bardzo rzadko podczas normalnego grania można zaobserwować te efekty. Ogólnie na youtube wyglądało to lepiej gdy ludzie pokazywali wybrane miejsca gdy podczas realnego grania tylko raz na jakiś czas na wybranych mapach i w określonych miejscach widać jakiś efekt, no ale nie ma co się oszukiwać ja nie gram w gry aby przeglądać się w oknach czy kałużach :E Bo głównie wtedy widzimy różnice, które absolutnie nie są warte straty tak znacznej ilości fps i znacznego zejścia z rozdzielczości dla kilku lepszych odbić w kałuży :E. 

 

 

nic dodać, nic ująć.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bo wydaje mi się, że RTX-ów nie należy traktować jako pełnoprawne akceleratory RT, bo pewnie większość tak się właśnie nastawiała. To RT w RTX-ach jest - no nie wiem, testowałem na kilku programach (gdzie przeprowadzałem rendering całej sceny i albo soft nie umie korzystać z RTX-ów, albo coś jest nie halo) .. no włąśnie.

 

Ostatni prawdziwy akcelerator jaki miałem okazję widzieć w działaniu, to

 

R2500-inline.jpg

 

Ale nawet przy zastosowaniu kilku chipów (np dwóch takich akceleratorów, tj 4x chipów) nie można było mówić o RT w czasie rzeczywistym (choć przyśpieszenie było gigantyczne).

Edytowane przez EXT_1
Link to post
Share on other sites

NVIDIA DLSS Test in Final Fantasy XV

 

Jak dla mnie DLSS wcale nie daje lepszych efektów AA, moje ślepe oko wodzi więcej schodków w DLSS niż w starszych (klasycznych) technikach AA.

Do tego wiele tekstur (szczególnie tych w oddali) jest dla mnie jakby mniej ostre w DLSS - generalnie słabo mi to wygląda :(. Jedyne co dobre, to te parę klatek, ale włączę sobie inną technikę AA i będę miał podobnie wydajnie z podobną jakością - pokręcona logika.

Edytowane przez EXT_1
Link to post
Share on other sites

Cały czas 60 stopni karty graficznej, czy to gram czy jestem na pulpicie. Odpale potem jakiegoś Benchmarka.
Stare GPU mi padło więc kupiłem już RTX'a, żeby za miesiąc wpakować go do nowego kompa. Corsair 300R wystarczył do Gtx'a 770 ale dla RTX'a to już za dużo.

 

Edit: Temperatura 30 stopni w idle.

Edytowane przez Proxilme
Link to post
Share on other sites

Kurde u mnie na pulpicie problemów nie ma, podczas 4 godzin Aida64 extreme z włączonym testem obciążenia na wszystkim co możliwe temperatura w obudowie 58 C co na meshify C wydaje mi się,że dużo. Chociaż w sumie to test który katuje bardzo mocno wszystkie podzespoły, w grach temp. W obudowie do 50 C max

Link to post
Share on other sites

Zanim skończył mi się miesiąc premium na originie trochę pobawiłem się jeszcze w bfV.

 

Po updajecie w bfV na sprzęcie z podpisu, mapa rotterdam (multi 64 graczy ) z włączonym RTX trzyma 60fps na innych mapach lata do 80-90, coś tam jednak poprawili :D, wszystko ultra tylko bez viniet aberracji w 1440p.

Edytowane przez r1023
Link to post
Share on other sites


 

The systems used during GALAXY GOC 2018 event were equipped with RTX 2080 Ti graphics cards and 9900K CPUs.

 

 

Czyli jak na 12 wątkowym cepie i 2080 raczej przez większość czasu zobaczę framerate niższe od 30 - BRAWO :facepalm:


Małe info odnośnie 2060:

 

15enx9ndvqsp.jpg

Oraz troszeczkę techniki. Wskazuje to na to, że 2060 będzie na poziomie 1070Ti, a dodatkowo uzbrojony będzie w najnowsze cuda :)

 

dgox1bnqysdk.jpg


Jak dla mnie super, godnie zastąpi mi starego 1060 w drugim kompie. Choć nie ukrywam, że ciekawi mnie ile sobie nv każe na "nowość" płacić?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...