Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

[C++] Prosty program a nie działa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 prezes.cc

prezes.cc
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 02 sierpień 2018 - 12:41

Program dodaje dwie liczby, ale zgłasza błąd. Tylko prosze nie krzyczcie jestem początkujący - błąd jest następujący:

[Error] '::main' must return 'int'

 

Nie wiem co z tym trzeba zrobić - sam sobie z tym nie poradze i dlatego prosze o pomoc

 

3f3df1e7e1be.png


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#2 pguzikos

pguzikos
  • Nowicjusz

  • 1 postów

Napisano 02 sierpień 2018 - 13:06

Skoro ma zwroci wynik to dopisz na koncu:

 

return 0 ;


  • 0

#3 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 02 sierpień 2018 - 13:21

Dopisałem zaraz pod getch(); i dalej nie działa


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#4 vandam

vandam
  • Gaduła

  • 447 postów
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 02 sierpień 2018 - 13:27

funkcja main musi zwrócić wartość, dając void przed nią zaprzeczasz temu. Zmień z void main na int main


  • 1

2x Xeon E5-2697v4 + SNKP0048PS+ NF A8 // Radeon Pro Duo (Polaris) // SuperMicro X10DRi // Micron 64GB DDR4 ECC // Samsung 850 Evo 256 GB // 3x Seagate IronWolf 2TB w RAID 5 // 3x WD Green w RAID 5 // Samsung 960 Pro 512 NVMe // Nanoxia Deep Silence 5 // Evga SuperNova 850 // 2x Asus PB258Q


#5 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 02 sierpień 2018 - 13:33

Działa, dzięki


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#6 takapart

takapart
  • Amator

  • 33 postów

Napisano 04 sierpień 2018 - 00:40

Przeniósłbym się na Twoim miejscu na inne IDE. Ten Dev C++ jest przestarzały i będziesz się uczył rozwiązywania problemów w inny sposób niż obecnie, co nie będzie sprzyjało rozwijaniu Twoich kompetencji.

 

Od siebie polecam: CodeBlock lub CodeLite.

Z innych na późniejszym etapie: C++ Qt Framework lub Visual Studio C++.


  • 0

#7 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 05 sierpień 2018 - 13:17

Od siebie polecam: CodeBlock lub CodeLite

 

 

Problem w tym, że Code Blocks nie wykrywa kompilatora, natomiast CodeLite nie wiem co trzeba poustawiać - klikam New->Workspace ale nic się nie dzieje, nie mogę wprowadzić kodu

 

 

C++ Qt Framework lub Visual Studio C++.

 

 

Qt Framework - w game developingu nie wiem czy jest przydatne, natomiast Visual Studio C++ wyskakuje błąd podczas uruchamiania. Tak oto wyglądają moje przygody z IDE. Zostaje przy tym co mam. Pozostaje jeszcze Borland ale na razie nie próbowałem.


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#8 takapart

takapart
  • Amator

  • 33 postów

Napisano 07 sierpień 2018 - 13:52

Problem w tym, że Code Blocks nie wykrywa kompilatora, natomiast CodeLite nie wiem co trzeba poustawiać - klikam New->Workspace ale nic się nie dzieje, nie mogę wprowadzić kodu  

 

Którą wersję Code::Blocks pobrałeś? Ta wersja codeblocks-17.12mingw-setup.exe jest z kompilatorem GCC/G++ i debugerem.

 

W Code Lite  tak jak zrobiłeś:

  • New->Workspace  
  • potem klikasz prawym przyciskiem po lewej stronie na drzewku projektu z nazwą jaką nadałeś swojemu Workspace
  • dajesz New project

 

Qt Framework - w game developingu nie wiem czy jest przydatne, natomiast Visual Studio C++ wyskakuje błąd podczas uruchamiania. Tak oto wyglądają moje przygody z IDE. Zostaje przy tym co mam. Pozostaje jeszcze Borland ale na razie nie próbowałem.
 

 

Skoro chcesz się zajmować game developingiem i nie wiesz czy Qt Framework będzie dla Ciebie przydatne to taka sama sytuacja będzie z Borland C++ (bo ma podobne przeznaczenie), tym bardziej, że jest przestarzały tak samo jak Dev C++.

 

Musisz doprowadzić Visual Studio do stanu używalności, bo korzystając później z silników gier takich jak np. Unreal Engine, będzie on w większości przypadków korzystał właśnie z Visual Studio.


  • 0

#9 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 07 sierpień 2018 - 20:10

Którą wersję Code::Blocks pobrałeś? Ta wersja codeblocks-17.12mingw-setup.exe jest z kompilatorem GCC/G++ i debugerem.

 

Pobrałem tą wersję ale dalej nie wykrywa kompilatora nie wiem dlaczego. Zainstalowałem Code Blocksa na Linuksie i działa. Narazie naukę prowadzę na Code Blocksie a później zobaczymy

 

Musisz doprowadzić Visual Studio do stanu używalności, bo korzystając później z silników gier takich jak np. Unreal Engine, będzie on w większości przypadków korzystał właśnie z Visual Studio.

 

Instalowałem VS kilka razy i cały czas wyskakuje mi błąd - narazie zrezygnowałem z kolejnych podejść. Wiem, że jest mi potrzebne - za jakiś czas spróbuje jeszcze raz.


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#10 Andrew

Andrew
  • Automatyk

  • 2528 postów
  • 3DMark 06:http://valid.x86.fr/33we6n

Napisano 07 sierpień 2018 - 22:55

Którą wersję Code::Blocks pobrałeś?

Założę się, że bez kompilatora pobrał przez co go nie wykrywa, bo go najzwyczajniej w świecie nie ma. 

Na jego miejscu pobrałbym pakiet msysa który ma w sobie kompilator GCC, posiada tam dość sporo bibliotek. 

Jest łatwy w instalacji i potrafi przeprowadzić aktualizację wszystkich zasobów.

Co do GUI, niech się nauczy na początek wxWidgets z kreatorem wxSmith który jest wbudowany w Codeblocks'a

Dobrym jest też aktualizowanie do wersji nightly ;)

QT Framework, to tak jakby brać kombajn do ścięcia trawy. Za mocne narzędzie jak na początek.

 

Nie wiem jak wysoko stoi kolega z C++ czy z jakimkolwiek językiem programowania. Także ciężko mi powiedzieć coś więcej. 


Użytkownik Andrew edytował ten post 07 sierpień 2018 - 22:56

  • 1

i7 4790K @4.8GHz // Aorus Geforce GTX 1080 11Gbps // MSI Z97 Mpower // 4x4gb Kingston Predator 2400mhz @ 2800mhz // SuperFlower 1000w Golden King Platinium // Crucial MX550 256gb // Seagate Barracuda 1TB // Corsair Obsidian 750D


#11 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 08 sierpień 2018 - 05:58

Zainstalowałem tą wersję codeblocks-17.12mingw-setup.exe, teraz kompilator rozpoznaje, ale kompiluje program typu "Hello World"

 

733f12ba2692.png

 

Jestem początkującym programistą. Ale zrobie tak jak napisałem - będę używał Code Blocksa na Linuksie - na sam początek wystarczy.


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#12 takapart

takapart
  • Amator

  • 33 postów

Napisano 08 sierpień 2018 - 16:49

Zainstalowałem tą wersję codeblocks-17.12mingw-setup.exe, teraz kompilator rozpoznaje, ale kompiluje program typu "Hello World"

 

 

Czy po stworzeniu nowego projektu też kompiluje i wyświetla to samo?

 

Visual Studio C++ wyskakuje błąd podczas uruchamiania.

 

Można więcej szczegółów?


Użytkownik takapart edytował ten post 08 sierpień 2018 - 16:54

  • 0

#13 Andrew

Andrew
  • Automatyk

  • 2528 postów
  • 3DMark 06:http://valid.x86.fr/33we6n

Napisano 08 sierpień 2018 - 17:30

A przebudowałeś to czy wgl, czy tylko klikasz zieloną strzałkę? :D


  • 0

i7 4790K @4.8GHz // Aorus Geforce GTX 1080 11Gbps // MSI Z97 Mpower // 4x4gb Kingston Predator 2400mhz @ 2800mhz // SuperFlower 1000w Golden King Platinium // Crucial MX550 256gb // Seagate Barracuda 1TB // Corsair Obsidian 750D


#14 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 07:47

Czy po stworzeniu nowego projektu też kompiluje i wyświetla to samo?

 

 

Po stworzeniu nowego projektu kompiluje prawidłowo, ale gdy kompiluje następny projekt to kompiluje ten poprzedni

 

 

 

Można więcej szczegółów?

 

Odinstalowałem VS bo już nie miałem siły - narazie nie będę instalował

 

 

 

A przebudowałeś to czy wgl, czy tylko klikasz zieloną strzałkę?

 

Nierozumiem


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4


#15 sebki1

sebki1
  • Nałogowiec

  • 1541 postów
  • Miejscowość:Mysłowice
  • 3DMark 06:13100

Napisano 09 sierpień 2018 - 11:35

Klikasz na "Build" obok tej zielonej strzalki albo w menu programu :)


  • 1

CPU: INTEL CORE 2 DUO E7400 2.8 GHZ/3MB BOX MOBO: GIGABYTE GA-P31-ES3G IP31 S775 BOX RAM: GOODRAM 2GB DDR-2 800 + 2GB DDR-2 800 SSD: SAMSUNG 850 PRO 256 GB HDD: SAMSUNG HD502HI 500 GB 16 MB SATA-2, TOSHIBA HDWD120 2 TB: GPU: MSI GTX 750 Ti 2 GB OS: WINDOWS 7 PRO 64 BIT

PSU: XFX CORE 550w: FEVER AC09A-BK/BK ACHILLES PPFC400 LCD: AG NEOVO 19 "


#16 takapart

takapart
  • Amator

  • 33 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 14:01

Z jakiego kursu korzystasz przy nauce? 


  • 0

#17 prezes.cc

prezes.cc
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 193 postów

Napisano 09 sierpień 2018 - 16:17

Z jakiego kursu korzystasz przy nauce?

 

Z różnych źródeł


  • 0

CPU Intel Core i5 8250UGPU Nvidia GeForce MX150, Intel UHD Graphics 620  | MOBO Lenovo LNVNB161216 Memory Ramaxel Technology 8GB DDR-4





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych