Skocz do zawartości

Gwarancja - uszkodzona karta graficzna, brak paragonu, brak śladu w systemie sprzedaży...


Recommended Posts

Cześć :)

Kupiłem używany komputer, w którym znajduje się karta graficzna...

Miała być sprawna, na gwarancji, ale 'nie wstaje' (jestem informatykiem, więc uszkodzenie jej potwierdziłem ponad wszelką wątpliwość - nawet wentylatory na karcie po uruchomieniu komputera tylko na chwilkę zaczynają się kręcić po czym się zatrzymują).

Teraz garść faktów:

  • karta to Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G (GV-N1060WF2OC-6GD),
  • wg oświadczenia sprzedawcy kupiona była pod koniec zeszłego roku (2017) w salonie Komputronika w Bydgoszczy,
  • brak śladu zamówienia na poczcie (jedno konto mailowe, które było prawdopodobnie użyte do transakcji jest usunięte; oczywiście wg relacji sprzedawcy),
  • w rzeczonym salonie Komputronika, jak i generalnie na infolinii Komputronika nie mogą znaleźć tego zakupu (na podstawie danych przekazanych przez sprzedawcę).

Abstrahując od drogi prawnej jaką zamierzam rozpocząć względem sprzedawcy (komputer kupiony za pośrednictwem Alledrogo), chciałbym jednak dotrzeć do informacji niezbędnych do zareklamowania towaru, ew. ustalenia faktów, bo generalnie sprzęt jest fajny, za dobrą cenę i już po części dostosowałem go do potrzeb syna...

Teraz właściwe pytanie(-a):

  • czy mając nr seryjny karty graficznej, ktoś w Komputroniku (z odrobiną dobrej woli) jest w stanie zweryfikować fakt sprzedaży/zakupu tego konkretnego egzemplarza?
  • czy jest jakiś inny sposób, aby nie mając w zasadzie niczego poza samą kartą reklamować produkt (czytałem, że kilka lat temu można było w Komputroniku za niewielką opłatą skierować produkt do reklamacji, która to opłata po pozytywnym jej rozpatrzeniu była zwracana)?