Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Zwrot telewizora rtv euro


Najlepsza odpowiedź gepardmak, 04 lipiec 2018 - 09:16

Najprostszym wyjściem z sytuacji była wymiana TV na inny model, na to pewnie sklep by przystał. Sprzedawcy niech nie ściemniają bo zdarza się, że sprzedają zwroty i tv po naprawie jako nowe urządzenia a klient nic o tym nie wie. A co z TV z ekspozycji, które pracują całe miesiące, wyrzucą je na śmieci, no nie sprzedadzą jak wszystkie inne TV najwyżej obniżą cenę. Samsung nie ma licznika godzin pracy TV dostępnego dla klienta czy sklepu, taka funkcja jest w menu serwisowym i do niczego klienta ani sklepu nie zobowiązuje. 

 

To, że zakup był w sklepie nie oznacza, że klient towaru zwrócić nie może. Pamiętajcie, że regulamin sklepu nie stanowi żadnej podstawy prawnej i zobowiązuje tylko sklep nie klienta. Klienta i sklep zobowiązuje natomiast ustawa o prawach konsumenta. Każdy towar zakupiony nawet w sklepie może się okazać, że nie spełnia wymagań klienta lub nie posiada cech na których klientowi zależy. Np. Tv może nie mieć określonej funkcji, której w sklepie na opisie z ceną mógł nie zauważyć lub jej tam w ogóle nie było. W domu po uruchomieniu sprzętu może się okazać, że obraz jest słabej jakości bo w sklepie wszystkie TV są ustawione na tzw. tryb sklepowy(profil obrazu żywy albo dynamiczny). Towar w tym przypadku Tv może być kiepsko wykonany tzn. odstająca, trzeszcząca obudowa, niestabilna podstawa, kiepski dostęp do złączy wideo(jeśli tv jest zawieszony), ubogi Smart TV itp. cechy, które podczas prezentacji sklepowej trudno stwierdzić. Teraz sytuacja podana wyżej, zawsze kupując jakikolwiek towar pytajcie o możliwość wymiany i zwrotu bo to Wasze podstawowe prawo. Wystarczyła by umowa słowna ze sprzedawcą w obecności kierownika, że jeśli Tv się nie spodoba to wymienią TV na inny(tu zamaczam, że towar musi być w tej samej cenie lub droższy) lub całkowity zwrot. Ze zwrotem jest trudniej bo jeśli produkt, który kupiliśmy jest sprawny i są dostępnej inne modele TV to sprzedawca do takiego zwrotu wcale nie jest zobowiązany i to jego dobra wola czy pozwoli Wam na to czy nie. Chyba, że podacie dobry powód do tego zwrotu np. usterka, brak jakiejś istotnej funkcji, cechy lub chcecie wymienić TV na model, którego w ofercie sklepu nie ma.   

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 VindoV

VindoV
  • Gaduła

  • 351 postów
  • Miejscowość:Piekary Śl

Napisano 03 lipiec 2018 - 17:14

Witam,

w zeszłą niedzielę w moim pokoju mój stary tv odmówił posłuszeństwa, więc byłem zmuszony zakupić nowy sprzęt. Wczoraj w fizycznym sklepie rtv euro agd kupiłem telewizor Samsung UE43MU6172 - był większy od poprzednika, gość ze sklepu mi powiedział, że dobry wybór a cena nawet atrakcyjna (dodatkowo dwie raty ma spłacić sklep) i ogólnie stwierdziłem, że mi wystarczy taki. Po powrocie do domu poskręcałem go, następnie skonfigurowałem i praktycznie obejrzałem tylko dziennik. Dziś stwierdziłem, że jednak lepiej chyba kupić coś lepszego bo jakoś nie do końca mnie zadowolił a tv to jednak coś co kupuje się raz na x lat. Dzisiaj pojechałem do tego samego sklepu i powiedzieli mi, że nie mogą go przyjąć bo jest skonfigurowany - powiedziałem, że przywrócenie go do ustawień fabrycznych nie jest żadnym problemem. Potem się zapytali czy był skręcany, mówię że tak bo jak miałem oglądać telewizję. Na to Pan kierownik odparł mi, że on już był używany i ogólnie Samsung ma w systemie ile godzin telewizor chodził i że sklep go nie przyjmie bo nie mają szans już sprzedać (folie jako tako przykleiłem z powrotem, ale telewizor sam w sobie dosłownie bez jakichkolwiek śladów użytkowania). Kazali mi napisać podanie do Wawy o zwrot i wysłali to do nich a z telewizorem mnie wysłali z powrotem do domu. Oczywiście nie liczę na pozytywne rozpatrzenie tej prośby, dlatego już zwracam się do Was. Da radę jakoś z tego wyjść czy już nie mam żadnych szans na zwrot tego sprzętu? Znajomy z mediaexpert polecił mi, żebym po przywróceniu ust. fabrycznych pojechał do innego sklepu i spróbował tam zwrócić (tu się obawiam, że już sieć euro będzie miała w systemie to że juz probowalem zwracac ten tv), a jak nie poskutkuje to pisać podanie i zwalić na to, że jakiś "fachowiec" w sklepie polecił mi w ciemno ten TV a telewizor nie spełnił moich oczekiwań. Co byście zrobili na moim miejscu? Czy pozostaje mi tylko zadowolić się tym telewizorem albo jest jakaś opcja na wyjście z tego obronną ręką?

Z góry dziękuję za pomoc


  • 0

#2 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10996 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 03 lipiec 2018 - 18:54

Jest regulamin i przepisy obowiązujące w tym sklepie,więc zapoznaj się z nimi dokładnie. Zwrotu ,bez uzasadnienia,możesz dokonać,jeśli zakup był dokonywany internetowo. Mogą (nie muszą) ci w sklepie pójść na rękę i ewentualnie wymienić na inny,ale to już zależy od obsługi...


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#3 VindoV

VindoV
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 351 postów
  • Miejscowość:Piekary Śl

Napisano 03 lipiec 2018 - 19:03

Wymieniłbym ale akurat w tym sklepie nie było nic sensownego, więc poprosiłem o zwrot. Uzasadniałem to tym, że sprzęt nie spełnia moich oczekiwan i nie jestem zadowolony, ale i tak czepiali się że jest używany.


  • 0

#4 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10996 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 03 lipiec 2018 - 22:16

I mieli rację,bo był  używany. Przeczytałeś regulamin ?


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#5 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4376 postów

Napisano 04 lipiec 2018 - 09:16   Najlepsza odpowiedź

Najprostszym wyjściem z sytuacji była wymiana TV na inny model, na to pewnie sklep by przystał. Sprzedawcy niech nie ściemniają bo zdarza się, że sprzedają zwroty i tv po naprawie jako nowe urządzenia a klient nic o tym nie wie. A co z TV z ekspozycji, które pracują całe miesiące, wyrzucą je na śmieci, no nie sprzedadzą jak wszystkie inne TV najwyżej obniżą cenę. Samsung nie ma licznika godzin pracy TV dostępnego dla klienta czy sklepu, taka funkcja jest w menu serwisowym i do niczego klienta ani sklepu nie zobowiązuje. 

 

To, że zakup był w sklepie nie oznacza, że klient towaru zwrócić nie może. Pamiętajcie, że regulamin sklepu nie stanowi żadnej podstawy prawnej i zobowiązuje tylko sklep nie klienta. Klienta i sklep zobowiązuje natomiast ustawa o prawach konsumenta. Każdy towar zakupiony nawet w sklepie może się okazać, że nie spełnia wymagań klienta lub nie posiada cech na których klientowi zależy. Np. Tv może nie mieć określonej funkcji, której w sklepie na opisie z ceną mógł nie zauważyć lub jej tam w ogóle nie było. W domu po uruchomieniu sprzętu może się okazać, że obraz jest słabej jakości bo w sklepie wszystkie TV są ustawione na tzw. tryb sklepowy(profil obrazu żywy albo dynamiczny). Towar w tym przypadku Tv może być kiepsko wykonany tzn. odstająca, trzeszcząca obudowa, niestabilna podstawa, kiepski dostęp do złączy wideo(jeśli tv jest zawieszony), ubogi Smart TV itp. cechy, które podczas prezentacji sklepowej trudno stwierdzić. Teraz sytuacja podana wyżej, zawsze kupując jakikolwiek towar pytajcie o możliwość wymiany i zwrotu bo to Wasze podstawowe prawo. Wystarczyła by umowa słowna ze sprzedawcą w obecności kierownika, że jeśli Tv się nie spodoba to wymienią TV na inny(tu zamaczam, że towar musi być w tej samej cenie lub droższy) lub całkowity zwrot. Ze zwrotem jest trudniej bo jeśli produkt, który kupiliśmy jest sprawny i są dostępnej inne modele TV to sprzedawca do takiego zwrotu wcale nie jest zobowiązany i to jego dobra wola czy pozwoli Wam na to czy nie. Chyba, że podacie dobry powód do tego zwrotu np. usterka, brak jakiejś istotnej funkcji, cechy lub chcecie wymienić TV na model, którego w ofercie sklepu nie ma.   


  • 0

#6 orbik

orbik
  • Nałogowiec

  • 1573 postów
  • GG:6470978
  • Miejscowość:Kraków
  • 3DMark 06:-1

Napisano 04 lipiec 2018 - 19:40

Internet chyba Cie w oczy kole, masz tutaj stronę i pierwsze zdanie rozwieje Twoje wątpliwości (jest to pierwszy wynik w google):

https://prawakonsume...l/zwrot-towaru/

 

zakładam, że jeśli tego trudu sobie nie zadałeś to też i nie przeczytasz więc wkleję cytat:

"Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać."


  • 1

#7 VindoV

VindoV
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 351 postów
  • Miejscowość:Piekary Śl

Napisano 05 lipiec 2018 - 22:16

Problem rozwiązany, dzięki za pomoc.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych