Skocz do zawartości

Macbook do 6-7k dla grafika


Recommended Posts

Dobry wieczór,

Chciałbym zakupić macbook pro 15" do 6-7k.


Będzie mi służył głównie do: obróbki zdjęć produktów naszego sklepu (ubrania), amatorskiego, hobbystycznego montażu filmików z wakacji i krótkich filmików przedstawiających produkty. Nie będę grał w ogóle w gry.
Czytałem na różnych forach, oglądałem filmiki to ludzie polecają zakupić używkę mcb z 2015.


Znalazłem na alledrogo taką ofertę: http://allegro.pl/macbook-pro-retina-15-2015-i7-2-5ghz-16-512-r9-2gb-i7348812891.html


Nie znam się za bardzo na takich rzeczach więc chciałbym zapytać się czy taki laptop będzie mi służył z 4-5 lat jeszcze. Chciałbym, żeby chodził dość szybko i bez przycinki.
Czytałem również w internetach, żeby poczekać na wwdc ale z tego co widziałem to chyba nic nowego nie było na temat MCP.
Co sądzicie? Czy taki laptop będzie wystarczający? Czy cena za tego mcp jest ok? Czy te 426 cykli to dużo? 1f603.png :D
Pozdrawiam

Edytowane przez tutusik
Link to post
Share on other sites

Witam

Czy musi to być koniecznie MacBook ?

Modele pro od wersji late 2013 do 2015 mają podobne procesory- wzrost wydajności marginalny. Model 15" z racji dedykowanej karty graficznej i mocniejszego procesora jest bardziej dedykowany do montażu długich filmów.
Jeżeli filmy montujesz amatorsko, poleciłbym wersję 13" (od late 2013 w górę)- można kupić taniej, a różnicy raczej nie zauważysz.. Zyskasz trochę czasu pracy na baterii...
Nie musisz obawiać się wolnego działania systemu- MacOS jest bardzo dopracowany pod podzespoły laptopów Apple. 
Bateria z 426 cyklami może już lekko nie domagać- ich żywotność jest szacowana przez Apple na max.1000 cykli. Nie wiadomo także jak była używana, a liczba pełnych ładowań nie daje pełnego obrazu jej rzeczywistego stanu.

Nowe modele MacBook Pro mają ponoć być wyposażone w mocniejsze procesory (wersja 15" może nawet dostanie 6-cio rdzeniowy procesor... Ale za 7k ich nie kupisz ).

Pozdrawiam :)