crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Witam, posiadam internet w orange światłowód (do 300 Mb/s) - problem w tym że na kablu maksymalna prędkość jaką osiągam to 99 mb/s (sprawdzane na PC i laptopie),na wifi problem nie występuje (prędkość zazwyczaj ok 200-240 mb/s) specyfikacja pc poniżej: http://speccy.piriform.com/results/I7WZn7aTVtK22Gcp2xfNlyt speedtest na kablu: http://www.speedtest.net/result/7343976982 co może być tego przyczyną ? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) Masz router z portami LAN 100 MB/s. Wymień router na taki który ma wszystkie porty 1000 MB/s. Edytowane 27 Maja 2018 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Masz router z portami LAN 100 MB/s. Wymień router na taki który ma wszystkie porty 1000 MB/s. mam funboxa 3.0 a z tego co mi wiadomo on ma tylko porty 1000mb/s link do specyfikacji funboxa: http://www.orange.pl/kid,4004953602,id,4004953604,title,Orange-FunBox-30-podstawowe-informacje-,article.html Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) No to w takim razie kwestia karty sieciowej w PC. Ewentualnie ustawień sterownika karty. Edytowane 27 Maja 2018 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 według specyfikacji płyta obsługuje gigabit ethernet Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) W takim razie odnajdź kartę sieciową w Menadżerze urządzeń-Karty sieciowe. Wybierz właściwą kartę LAN i z menu prawej mysz wybierz Właściwości- zakładka Zaawansowane. Odszukaj opcję Speed&Duplex z menu tego ustawiania wybierz właściwą prędkość lub Auto Negotiation i daj ok. Internet może się rozłączyć po tej modyfikacji ale połączenie po chwili zostanie przywrócone. Edytowane 27 Maja 2018 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 W takim razie odnajdź kartę sieciową w Menadżerze urządzeń-Karty sieciowe. Wybierz właściwą kartę LAN i z menu prawej mysz wybierz Właściwości- zakładka Zaawansowane. Odszukaj opcję Speed&Duplex z menu tego ustawiania wybierz właściwą prędkość lub Auto Negotiation i daj ok. Internet może się rozłączyć po tej modyfikacji ale połączenie po chwili zostanie przywrócone. już tak robiłem i nic to nie zmienia - i na pc i na laptopie,przez wifi prędkości są dużo wyższe - może być to wina zbyt starego,uszkodzonego kabla ? (mam ok 10 metrowy CAT6E ale on jest już bardzo stary) Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) Kabel może być nie uszkodzony ale źle zaciśnięty i nie wszystkie pary funkcjonują. W Gigabit Lan całe 8 par przewodów jest wykorzystywane. Najprościej kupić nowy przewód i podmienić. Koszy gotowego przewodu z końcówkami RJ nie powinien być duży. Jeśli masz dodatkowe oprogramowanie jakiś LAN Manager do karty sieciowej poszukaj w nim ustawień, które mogą i przydzielają priorytet np. dla gier sieciowych. Musisz to ustawienie zmienić na WWW. Wtedy prędkość sieci nie powinna być ograniczana. Edytowane 27 Maja 2018 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
robert190880 4 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 (edytowane) Miałem podobny problem i tu właśnie pomogła wymiana kabla . Edytowane 27 Maja 2018 przez robert190880 Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Milem podobny problem i tu właśnie pomogła wymiana kabla . dodam jeszcze tylko że od wczoraj (wczoraj technicy z orange wymienili mi funboxa 2 na 3) internet mi średnio co kilka godzin zwalnia na 3-5 minut (niby internet w tym czasie jest ale z każdej gry online rozłącza) Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Ci technicy byli u ciebie,czy i tylko wymienili sprzęt ? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 To musisz już zgłosić operatorowi nie sprawdzają w czym rzecz. Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 27 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Ci technicy byli u ciebie,czy i tylko wymienili sprzęt ? tak - mam u nich od jakiegoś miesiąca orange love (cały pakiet,telefon na abonament,Telewizja,internet)i telewizja działała poprawnie,tylko internet na kablu miał zablokowaną prędkość+kilka razy dziennie było zrywane połączenie z internetem (niezależnie czy wifi na lapku czy u mnie w pc na kablu - wszystkie urządzenia wywalało jednocześnie na jakieś 5-10 minut +- 3-4x dziennie),wymienili mi wczoraj tego funboxa 2.0 na 3.0 (po zgłoszeniu reklamacji bo w ogóle nie wiem kto wpadł na pomysł by przy światłowodzie 300 mb/s zamontować mi funboxa 2) odkąd wczoraj wymieniony został modem jeszcze tv ma ten sam problem (przerywa sygnał) Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 27 Maja 2018 Udostępnij Napisano 27 Maja 2018 Nie zastanawiaj się i dzwoń do nich dalej i zgłaszaj problem. Ja akurat mam do nich szczęście i kiedyś przy problemach z prędkością,zmierzyli u mnie na miejscu i wymienili przewód łączący słup z domem. Problem zniknął. Przewody rozprowadzające w domu,to chyba na twój koszt (wymiana),ale mogą to sprawdzić,mają do tego specjalne urządzenie... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.