Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Częste spadki FPSów w grach

spadki fps visual studio dropy fps laggi Sherlock Holmes required

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Velu12

Velu12
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 16:42

1.Konfiguracja komputera:
ASRock 970 Extreme3 R2.0,
AMD x4 955 BE kręcony do 3.8, testowany po przywróceniu bazowego taktowania,
Samsung HD502HI,

GTX 960 4gb,
8GB DDR3,

Thermaltake Smart SE 530W.

SC808, o ile to coś zmienia.

 

2.System operacyjny: Windows 10 PRO x64 aktualny, oryginalny

 

3.Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów:


UE4 stwierdził, że potrzebuje Visual Studio i Windows 8.1 SDK to spakowania projektu, po wejściu w link pobrało mi installer, a gdy zaznaczyłem co silnik potrzebował, ten pobrał mi kilkanaście, o ile nie kilkadziesiąt microsoftowych programików. Okazało się, że addon do UE powodował problemy i całe te pobieranie nie było potrzebne. Niczego nie usuwałem. Po 2 dniach chciałem zagrać w cokolwiek, ale we wszystkim miałem ogromne spadki FPS, w CSGO szczególnie widoczne były, kiedy patrzyłem w kierunku przeciwników, a w Fortnite były to kompletnie losowe spadki, pewnie spowodowane tym, że przypadkiem spojrzałem w czyjąś stronę przez ścianę. 

 

4.Używany program antywirusowy: brak - nigdy nie miałem z tego tytułu problemów.

 

5.Wykonane czynności w celu naprawy problemu:

 

Masa skanów różnymi programami, jedyne co mi usunęło to addon z chrome.

 

Sprawdzałem zachowanie poszczególnych elementów w stresie, jedyne co przykuło moją uwagę, to że raz, nie więcej, zauważyłem w cpu-z, że taktowanie na dosłownie 1 tick spadło mi z okolic 3.8 do 1.8, później już nie udało mi się tego zaobserwować,

 

sfc /scannow
 

Reinstall visual C++ Redistributable, Fortnite nawet działało bez tego, bez zmian.

 

Reinstall sterowników GPU.

 

Usunięcie wszystkich programów, które pobrał mi installer visual studio.

 

Długo się wgapiałem w liczbę FPSów podczas stresowania GPU jak i w taktowanie CPU w OCCT, żadnych skoków.

 

Temperatury w normie. Mimo to wymieniłem pastę na procesorze, przy okazji wyczyściłem co się dało - temperatury w jeszcze większej normie, mimo to brak zmian. 

 

Dysk w dobrym stanie, zwolniłem nawet na nim nieco miejsca, jest zdefragmentowany. HDTune nie widzi tam nic złego, odczyty z tego co pamiętam są takie same, co pół roku temu.

 

CCleaner, czyszczenie i naprawa rejestru.

 

Zmniejszyłem wirtualną pamięć z prawie 6GB na prawie 2GB - tak było recommended.

 

Odinstalowałem sporo niepotrzebnych programów.

 

I pewnie więcej, ale nie mogę sobie teraz przypomnieć.

 

Teraz od nowa pobieram grę (Fortnite).

 

HWmonitor nie pokazuje nic niepokojącego przy grze w CSGO - przy ustawieniu w opcjach zasilania "wysoka wydajność" wszystko zdaje się działać nieco lepiej, ale to nie jest nawet bliskie poprzedniego stanu, ani nie stoi to obok komfortowej gry.

 

6.Informacje dodatkowe:

 

Szczerze, nie jestem pewien, czy ta sytuacja to faktycznie wina instalacji tego syfu z Visual Studio.

 

Mój GTX 960 przy podstawowych ustawieniach OCCT (złożoność shaderów 4, max fps 144) ma (+/- 5 klatek) 130 klatek, to normalny, czy zaniżony wynik?

 

----

 

Jeżeli zły dział, źle napisałem lub wykazałem się jakąkolwiek ignorancją, proszę o wybaczenie.

Ciekawe czy ktoś podejmie się tego wyzwania :) Z góry dziękuję za poświęcony czas.


  • 0

#2 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 30 kwiecień 2018 - 17:32

Do sprawdzenia czy Visual Studio lub SDK nie uruchamiają jakichś procesów, które działają w tle i korzystają z zasobów sprzętowych PC.


  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#3 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 02 maj 2018 - 00:18

Oba te programy już dawno wywaliłem, podczas gry żaden proces nie wyróżnia się pod względem poboru zasobów.

 

E@------

 

Teraz go jeszcze otworzyłem, rozłożyłem, przedmuchałem, pozmieniałem nieco w kablach i podłączeniu do zasilacza, bios do domyślnych ustawień i nie pomogło. Ostatnia szansa to pobranie gry od nowa, może coś się zmieni.

 

Tak swoją drogą, jak najlepiej sprawdzić, czy to nie od zasilacza?


Zauważyłem, że stressując power supply w OCCT zakładka "Powers" w GPU w HWmonitorze ma strasznie duże skoki, od około 50% do 124%. 


Pomógł reinstall systemu. Dziękuję za chęci ^^


Przedwczesna radość, co prawda w Fortnite da się już grać, tak w innych grach ilość FPSów boli. Kaźń trwa dalej.


Co ciekawe, po reinstalacji windowsa się nieco poprawiło, spadki nie są aż tak bolesne. 


Użytkownik Velu12 edytował ten post 01 maj 2018 - 11:02

  • 0

#4 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 02 maj 2018 - 00:29

Uruchom test w Fire Strike i porównaj wyniki z podobną konfiguracją sprzętową. W czasie testu możesz mieć uruchomiony w tle HWiNFO zakładka Sensors i po teście pokaż screena z odczytów.


  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#5 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 02 maj 2018 - 15:05

Pobierając te Fire Strike przypomniało mi się, jak przyjaciel mówił, że miał podobnie jak mu dysk padał. Sprawdziłem jeszcze raz w HD Tune i...

 

https://imgur.com/a/OSbR09v

 

Chyba winowajca został znaleziony. Co ciekawe, przed reinstalacją systemu nie znajdywało błędów.

Jutro zamawiam nowy, bo i tak przyjdzie po świętach, wybór padł na WD10EZEX.

Dam znać, czy na nowym wszystko działa, a teraz idę szukać sposobów na przeniesienie danych z dysku na dysk ^^


Ciekawe, w tym Fire Strikeu mam wynik bardzo podobny do identycznych zestawów, tylko mam znacznie gorszy wynik w "physics score". Wrzucam też tego HWmonita, niech leży, nawet jeżeli ma w niczym nie pomóc ^^

https://imgur.com/a/C58Jyez


Użytkownik Velu12 edytował ten post 02 maj 2018 - 15:07

  • 0

#6 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 02 maj 2018 - 16:35

tylko mam znacznie gorszy wynik w "physics score".
Jak znacznie i czy sprawdziłeś w informacjach o konfiguracji PC z jakim taktowaniem był wykorzystany CPU. Najlepiej jakbyś z pisał linka do wyniku testu i tu podał np jak https://www.3dmark.com/3dm/24939625
  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#7 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 02 maj 2018 - 17:20

https://www.3dmark.com/3dm/26435765

 

Po drodze znalazłem coś dziwnego, jak próbowałem teraz wrócić do taktowania procesora, które do tej pory używałem (3,2 -> 3,8 samym mnożnikiem) to w HWmonitorze wyświetla mi taktowanie między 4,5 a 4,6. To skutkuje mimo wszystko gorszym wynikiem w Marku, więc podesłany link jest na taktowaniu bazowym.


Chociaż jakby porównać z większą ilością wyników, to mój wcale nie jest taki gorszy.


Użytkownik Velu12 edytował ten post 02 maj 2018 - 17:20

  • 0

#8 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 02 maj 2018 - 17:54

Spróbuj podkręcić sprzęt po uprzednim przywróceniu biosu do ustawień domyślnych, a nawet reset biosu zworką. bez tego mogą pojawiać się błędy w ustawieniach podkręcania. Używaj programu HWiNFO bo HWMonitor nie do końca poprawnie odczytuje wskazania czujników. Tu masz taki zestaw jak u Ciebie tylko karta graficzna chyba podkręcona https://www.3dmark.c...4288/fs/3083039


  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#9 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 03 maj 2018 - 13:14

Sporo jest podobnych:

 

https://www.3dmark.c...GeForce GTX 960

 

Tak swoją drogą, czy dysk może mieć aż tak duży wpływ na FPSy w grach? Cały czas powątpiewam :/

A w kręcenie będę bawił się jak wszystko będzie działać, teraz to i tak nie ma sensu. Próbowałem już domyślne ustawienia, a w sumie o tej zworce to nawet nie wiedziałem, przynajmniej nie będzie trzeba baterii wyjmować :)

---

 

Z nudów pobawiłem się tym dzisiaj, zarówno wyjmowanie baterii na pół godziny, jak i zworka nie pomogły. Powinienem mieć dokręcone na 3.6, a wyświetla mi między 4.0 a 4.1. W sumie, mogę to zostawić, jeżeli nie ma tu jakiegoś ryzyka. 

W ogóle jestem w szoku, że ten procek działał na +4.5GHz bez zmiany napięcia (bazowe 1,4V) :D Choć nie przełożyło się to pozytywnie na wynik w Marku :D


Użytkownik Velu12 edytował ten post 03 maj 2018 - 13:24

  • 0

#10 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 03 maj 2018 - 14:27

Wracając do testu w Fire Strike i odczytu. to temperatura karty graficznej trochę wysoka jak na w sumie niezbyt długi czas testu.

bo HWMonitor nie do końca poprawnie odczytuje wskazania czujników.
Sprawdź jakie wskazania odnośnie taktowania CPU pokazuje bios.
  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#11 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 04 maj 2018 - 19:09

Karta ma dość słabe położenie w obudowie + wiatraczki się sensownie włączają dopiero własnie gdzieś około 80st, raczej nigdy tych 80st nie przekracza.

W biosie nie pokazuje mi taktowania "na żywo", jest tylko na stronie głównej napisane na sztywno, takie same jakie ustawiłem mnożnikiem. Dopiero po starcie Windowsa mogę sprawdzić. Teraz zamiast ustawionego 3.4 mam odczyt 3.6. Zaczęło się tak dziać dopiero po reinstalacji Windowsa.


------------

 

Podłączyłem nowy dysk, przerzuciłem dane, nie wiele się poprawiło w grach. W CS:GO jak widzę 3 postaci na raz to ilość FPSów dalej idzie drastycznie w dół. Do tego to chyba trzeba księdza zawołać.

Ale z pozytywów, wymiana dysku wyeliminowała problem procesora, co sam sobie mocy dodawał... powoli tracę na to siły :<


Użytkownik Velu12 edytował ten post 04 maj 2018 - 19:27

  • 0

#12 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 04 maj 2018 - 21:50

Jak przejrzysz forum to panuje jakieś fatum nad zestawami CPU od AMD i GTX 960. Włącz HWiNFO z zakładki Sensors, następnie klik na ikonę notatnika w prawym dolnym rogu. Teraz wskazujesz miejsce zapisu logu i minimalizujesz okno Sensors. Pograj w CS:GO do wystąpienia pierwszej utraty FPS i wyjdź do pulpitu i jak najszybciej zamknij program HWiNFO. Potem udajesz się do miejsca zapisu loga i wrzuć go na jakiś hosting.


  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#13 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 05 maj 2018 - 14:38

Log:

https://mega.nz/#!J5...LHZIs3pUQoBLUhw

Na kręconym procku i "wysokiej wydajności" z opcji zasilania. 


Coś mi mówi, że GPU się sypie. Jutro spróbuję jeszcze przerzucić ją do drugiego portu. Chyba jeszcze mam gwarancję, więc byłoby spoko.

 

----

 

Nope, po gwarancji parę miesięcy. Przynajmniej sterowniki przeinstaluję.


---

 

Nic nie dało.


Użytkownik Velu12 edytował ten post 05 maj 2018 - 00:31

  • 0

#14 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 05 maj 2018 - 15:04

W logu są trzy wątpliwości. Pierwsza to spadek taktowania RAM-u przy 100% wykorzystaniu CPU, druga to włączanie się w tym samym momencie na karcie graficznej  Performance Limit - Max Operating Voltage czyli Limit wydajności - maksymalne napięcie pracy, co jest zastanawiające gdyż nie jest włączane zabezpieczenie Performance Limit - Power i dzieje się to przy zaledwie 50% Total GPU Power [% of TDP] czyli jest jeszcze spory zapas do osiągnięcia 100% wartości TDP. Trzecia wątpliwość to, że gdy dzieje się powyższe to napięcie na linii 12V spada do wartości 11.722V niby mieści się to w granicach normy ATX, ale należałoby sprawdzić jakie napięci pod obciążeniem PC jest na wtyczce zasilania PCI Express ewentualnie sprawdzenie na innym zasilaczu.


Użytkownik lonialomax edytował ten post 05 maj 2018 - 15:06

  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#15 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 05 maj 2018 - 17:42

Nie mam ani miernika, ani innego PSU, wrócę do tematu jak będę mieć nadmiar w portfelu, bo bez tego się raczej nie obejdzie.


Użytkownik Velu12 edytował ten post 05 maj 2018 - 17:44

  • 0

#16 lonialomax

lonialomax
  • Maniak

  • 3875 postów

Napisano 06 maj 2018 - 00:13

Koszt multimetru to maksymalnie 20 PLN. jest to chyba lepsza alternatywa do wydawania kasy w ciemnoa na jakiś podzespół nie mając pewności czy jest on winny wstępującym problemom.


Użytkownik lonialomax edytował ten post 06 maj 2018 - 00:16

  • 1

Mobo:  Z370 Aorus Gaming 7 - CPU: i5 9600k@4.6GHz - RAM:16GB  G Skill SniperX F4-3600 C19-8GSXKB - Grafika: GTX 1070 Extreme - Zasilacz: Corsair RM550x - Obudowa Zalman Z3 Plus


#17 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 06 maj 2018 - 01:40

Jutro wykombinuję ten multimetr. Na PCI ma być 12V jak rozumiem?
W sumie testowałem 2 różne podłączenia zasilania karty. Jedno, które działało normalnie do tej pory - 2 molexy podłączone do przejściówki na PCI - w sumie nie wiem dlaczego miałem tak to podłączone, składaliśmy ten komputer we dwoje.
Jak ostatnio zaczęło się sypać to spróbowałem podłączyć normalnie - poprzez kabelek PCI podłączony do gniazda PCI (na zasilaczu).

Koniec końców, dzisiaj dla testu wróciłem do 2 molexów, bo tak czy siak nie ma różnicy.

Stąd przeczucie, że te napięcie mimo wszystko nie jest problemem.

Okaże się niedługo.


----

 

Tak swoją drogą, warto napisać, że dzisiaj jak grałem i minimalizowałem grę, 2 razy przy maksymalizacji okna wywaliło mi błąd, w którym było coś o pamięci, coś o tym, że nie można było w niej czegoś zapisać. Raz skończyło się blackscreenem, w którym tylko widziałem kursor - reszta była martwa. Testowałem osobno obie kości ramu, zmieniałem ich sloty, nic to nie zmieniało. Myślę, że mógłbym wywołać te okienko błędu, jeżeli to ma sens.


Użytkownik Velu12 edytował ten post 06 maj 2018 - 01:41

  • 0

#18 MESSER

MESSER
  • Nałogowiec

  • 1978 postów

Napisano 06 maj 2018 - 07:00

Pomiar napięć zasilacza miernikiem najlepiej przeprowadzić w/g procedury opisanej w artykule z linka.

http://overclock.pl/...ik-po-tych-12-v


  • 1

#19 Velu12

Velu12
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 23 postów

Napisano 06 maj 2018 - 14:08

Pomiar napięć zasilacza miernikiem najlepiej przeprowadzić w/g procedury opisanej w artykule z linka.
 

 

Wszystkie kable tego zasilacza są czarne ^^ Raczej ustawienia tych kabli zawsze są takie same? Tzn. jakbym znalazł w google grafice kabel zasilający PCI-E, to mógłbym wywnioskować na których powinienem robić pomiar?


A i jest jeszcze ta przejściówka, ta ma już kolory, czarny, żółty i brązowy. Na niej zmierzę.


  • 0

#20 MESSER

MESSER
  • Nałogowiec

  • 1978 postów

Napisano 06 maj 2018 - 15:20

Tam w artykule jest wszystko opisane trzeba popatrzeć z której strony wtyczki są powtykane kolory sond pomiarowych miernika np

Przy wtyczce zasilającej kartę graficzną 6+2/8 pin od strony zatrzasku w górnym rzędzie są przewody minusowe ( sonda czarna), a te w drugim rzędzie są dla napięcia + 12V( sonda czerwona).

Dla wtyczki P4/P8 zasilającej procesor jest na odwrót przy pierwszym rzędzie od strony zatrzasku +12V a w drugim "masa".

 

Dla długiej wtyczki 20+4 pin zasilającą płytę główną masz tam na obrazku pierwszy pin z napięciem +3,3V jest u góry w 2 rzędzie od zatrzasku jak na rysunku, ostatni 24pin z "masą" jest na dole pierwszego rzędu od strony zatrzasku na dodatkowej wtyczce 4pin dołączonej obok 20 pin wtyczki zasilającej płytę główną.

Napięcia najlepiej porobić na wszystkich 3 w/w ważniejszych wtyczkach, bo są zasilacze z rozdzielonymi liniami dla napięcia +12V, i tak jedna linia może zasilać płytę główną a druga kartę  graficzną, możliwe że jedna linia podaje prawidłowe napięcia, a druga podczas obciążenia już nie.


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: spadki fps, visual studio, dropy fps, laggi, Sherlock Holmes required

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych