Skocz do zawartości

Monitor uniwersalny do +-1000zł.


Recommended Posts

Cześć, szukam  dobrego monitora od gier, filmów, poczytania, ogólnie coś wartego, swojej ceny.

Nie jestem zawodowym graczem, grafikiem, sprzęt też nie obsłuży 144hz, więc pytam tutaj o poradę.

Matryca IPS lub VA 24-27 cali.

Pod monitor chcę podłączyć ps4 i PC.

precesor i5 6600k

karta Radeon R9 390

 

 


Pomoże ktoś?

Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia polecę Ci iiyama ProLite XUB2790HS-B1 [link] wprawdzie z matrycą IPS ale posiada zbliżoną jakość obrazu i dobre kąty.

 

Osobiście na tą chwilę posiadam Iiyama Prolite XB2783HSU-B1DP [link] właśnie na AMVA - i również jest godny uwagi ze względu na AMVA, usb, DP, DVI, DSUB oraz pivota. Trafiłem na egzemplarz z bardzo równomiernym podświetleniem bez cloudingu. Jestem bardzo zadowolony jeżeli chodzi o jakość obrazu - jednak jeśli do tej pory korzystałeś z 22-24 cali to FHD przy 27 calach ma inną plamkę i trzeba się zaadaptować do tej specyfiki przez kilka dni :)

 

Ja trafiłem go za 750zł w emag na jakiejś wyprzedaży, teraz też mają jakąś promocje i jest <900pln.

Link to post
Share on other sites

Plamka? Co to znaczy, nie operuję slangiem.

A co do Iiyama, to czytałem że któryś wypala oczy tak jasny jest, czy to wszystkie modele tej firmy?

 

Co do definicji - wzięte z benchmarka OFC :

 

"rozmiar plamki

rozmiar plamki to innymi słowy wymiary pojedynczego piksela wyświetlanego przez monitor i zależy od dwóch parametrów: rozdzielczości oraz przekątnej
ma wpływ na:
  • komfort pracy z tekstem/internetem
  • wizualną ostrość obrazu w grach/filmach
 
ogólnie rzecz ujmując plamka powinna być duża jeżeli chcemy pracować z tekstem, zbyt mała plamka powoduje, że czcionki męczą oczy, 
rzecz ma się odwrotnie w przypadku filmów i gier, gdzie mniejsza plamka powoduje, że obraz staje się wizualnie ostrzejszy, a wszelkie załamania gładsze