Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Zużycie ramu w grach jest zależne od modelu gpu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 DreamerDream

DreamerDream
  • Dyskutant

  • 182 postów

Napisano 16 kwiecień 2018 - 10:51

Przeglądając sobie testy gpu na youtubie zauważyłem, że w niektórych, gdzie można zobaczyć zużycie ramu, wartości potrafią w znaczący sposób różnić się w zależności dla poszczególnych modeli gpu (pomimo tych samych ustawień graficznych). Czy to wynika z blednie przeprowadzonych testów, czy jednak coś się za tym kryje? Na google nic nie mogłem o tym znaleźć więc postanowiłem tutaj się zapytać. Przepraszam, jeśli to głupie pytanie.

 

np. 0:50 gtx 1050 ma zużycie powyżej 8600MB, a taki gtx 1060 7300MB

 

Patrząc na inne gry to zazwyczaj albo jest małą różnica, albo z rzędu ~500MB za wyjątkiem kwiatków jak Mafia 3 (14:07), gdzie jest różnica nawet 2GB!

 

 

U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!!

 

Titanfall potrafi mieć miejscami różnicę nawet 2GB

 

 

Może mi ktoś to w łatwy sposób wyjaśnić?


Użytkownik DreamerDream edytował ten post 16 kwiecień 2018 - 10:54

  • 0

#2 prohans

prohans
  • Entuzjasta

  • 556 postów

Napisano 17 kwiecień 2018 - 09:20

Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. Zawsze jest tak że cześć pamięci RAM komputera jest zarezerwowana przez system czy tam sterownik na potrzeby GPU.

 

Czym bardziej rozbudowana scena która ma więcej tekstur tym te różnice będą większe. Oczywiście w przypadku GeForca i Radeona te różnice mogą wynikać jeszcze ze sposobu renderingu i innych czynników.


  • 1

HP OMEN 15 (2017) i7 7700HQ, 16GB DDR4, GTX 1060 MaxQ 6GB, PX-256M6G+, Micron-1100 512GB;

 


#3 DreamerDream

DreamerDream
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 182 postów

Napisano 17 kwiecień 2018 - 12:28

Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. 

To jednak nie tłumaczy sytuacji, w których gtx 1060 z 6gb, bądź gtx 1070 z 8gb biorą mniej ramu niż 1080 z 8gb, albo jak w far cry 3, bądź dying light, gdzie gtx 1080 pobiera znacznie więcej ramu od pozostałych kart.

 

Bo o ile niewielkie różnice rozumiem, że wynikają przez to, bo nie da się za każdym razem odwzorować w 100% identycznych zachowań gry (warunków), jednak czasami te różnice wyglądają na zbyt duże na taki wniosek.


  • 0

#4 stach122

stach122
  • Bywalec

  • 103 postów
  • Miejscowość:A takie małe zadupie

Napisano 15 czerwiec 2018 - 22:13

Pewnie się mylę ale może to przez szynę? W GTX 1060 jest 2 razy większa, szybciej mieli tekstury. Powód może też siedzieć w sterownikach, jak można sie domyśleć to przy każdej karcie inaczej pracuje. 


U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!!
 

Tutaj sie nie dziwie, rózne karty, rózne stery. Nie wiem co cie to dziwi, chyba od zawsze było wiadome że AMD mocniej obciąża system. Fakt 3GB to już sporo.


  • 1

Zapraszam do znajomych i wspólnej gry na sztimie. Nick ----> stach122

Intel Xeon E3-1230V2 3,3Ghz // SilentiumPC Spartan Pro // MSI B75MA-E33 // GOODRAM Play 2x4GB // PALIT GTX 1060 JetStream 6GB // WD Blue 2x1TB // SilentiumPC Vero L2 500W // SIlentiumPC Brutus M23 Pure Black // LG 24MP59G // Logitech G413 // Tracer Sniper // Logitech G29 // Logitech Z533


#5 zamakli

zamakli
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 21 czerwiec 2018 - 00:58

What! 60fps looks crappy compared to 100+fps. And here I am playing with unstable 30fps ps4. I'm a console peasant. Plex Kodi Lucky Patcher


  • 0

#6 bhangad

bhangad
  • Nowicjusz

  • 1 postów

Napisano 06 sierpień 2018 - 14:11

Bo o ile niewielkie różnice rozumiem, że wynikają przez to, bo nie da się za każdym razem odwzorować w 100% identycznych zachowań gry (warunków), jednak czasami te różnice wyglądają na zbyt duże na taki wniosek.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych