Skocz do zawartości

Zużycie ramu w grach jest zależne od modelu gpu?


Recommended Posts

Przeglądając sobie testy gpu na youtubie zauważyłem, że w niektórych, gdzie można zobaczyć zużycie ramu, wartości potrafią w znaczący sposób różnić się w zależności dla poszczególnych modeli gpu (pomimo tych samych ustawień graficznych). Czy to wynika z blednie przeprowadzonych testów, czy jednak coś się za tym kryje? Na google nic nie mogłem o tym znaleźć więc postanowiłem tutaj się zapytać. Przepraszam, jeśli to głupie pytanie.

 

np. 0:50 gtx 1050 ma zużycie powyżej 8600MB, a taki gtx 1060 7300MB

 

Patrząc na inne gry to zazwyczaj albo jest małą różnica, albo z rzędu ~500MB za wyjątkiem kwiatków jak Mafia 3 (14:07), gdzie jest różnica nawet 2GB!

 

 

U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!!

 

Titanfall potrafi mieć miejscami różnicę nawet 2GB

 

 

Może mi ktoś to w łatwy sposób wyjaśnić?

Edytowane przez DreamerDream
Link to post
Share on other sites

Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. Zawsze jest tak że cześć pamięci RAM komputera jest zarezerwowana przez system czy tam sterownik na potrzeby GPU.

 

Czym bardziej rozbudowana scena która ma więcej tekstur tym te różnice będą większe. Oczywiście w przypadku GeForca i Radeona te różnice mogą wynikać jeszcze ze sposobu renderingu i innych czynników.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. 

To jednak nie tłumaczy sytuacji, w których gtx 1060 z 6gb, bądź gtx 1070 z 8gb biorą mniej ramu niż 1080 z 8gb, albo jak w far cry 3, bądź dying light, gdzie gtx 1080 pobiera znacznie więcej ramu od pozostałych kart.

 

Bo o ile niewielkie różnice rozumiem, że wynikają przez to, bo nie da się za każdym razem odwzorować w 100% identycznych zachowań gry (warunków), jednak czasami te różnice wyglądają na zbyt duże na taki wniosek.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Pewnie się mylę ale może to przez szynę? W GTX 1060 jest 2 razy większa, szybciej mieli tekstury. Powód może też siedzieć w sterownikach, jak można sie domyśleć to przy każdej karcie inaczej pracuje. 


 

 

U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!!
 

Tutaj sie nie dziwie, rózne karty, rózne stery. Nie wiem co cie to dziwi, chyba od zawsze było wiadome że AMD mocniej obciąża system. Fakt 3GB to już sporo.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...