DreamerDream 46 Napisano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) Przeglądając sobie testy gpu na youtubie zauważyłem, że w niektórych, gdzie można zobaczyć zużycie ramu, wartości potrafią w znaczący sposób różnić się w zależności dla poszczególnych modeli gpu (pomimo tych samych ustawień graficznych). Czy to wynika z blednie przeprowadzonych testów, czy jednak coś się za tym kryje? Na google nic nie mogłem o tym znaleźć więc postanowiłem tutaj się zapytać. Przepraszam, jeśli to głupie pytanie. np. 0:50 gtx 1050 ma zużycie powyżej 8600MB, a taki gtx 1060 7300MB Patrząc na inne gry to zazwyczaj albo jest małą różnica, albo z rzędu ~500MB za wyjątkiem kwiatków jak Mafia 3 (14:07), gdzie jest różnica nawet 2GB! U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!! Titanfall potrafi mieć miejscami różnicę nawet 2GB Może mi ktoś to w łatwy sposób wyjaśnić? Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez DreamerDream Cytuj Link to post Share on other sites
prohans 139 Napisano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. Zawsze jest tak że cześć pamięci RAM komputera jest zarezerwowana przez system czy tam sterownik na potrzeby GPU. Czym bardziej rozbudowana scena która ma więcej tekstur tym te różnice będą większe. Oczywiście w przypadku GeForca i Radeona te różnice mogą wynikać jeszcze ze sposobu renderingu i innych czynników. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DreamerDream 46 Napisano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Oczywiście że można to w łatwy sposób wyjaśnić. Jeśli masz np 1060 6GB i 1050Ti 4GB i jakaś tam scenę której same tekstury zajmują po rozpakowaniu 5GB, to ten brakujący 1GB w pamięci GPU (1050Ti) jest alokowany w RAM. To jednak nie tłumaczy sytuacji, w których gtx 1060 z 6gb, bądź gtx 1070 z 8gb biorą mniej ramu niż 1080 z 8gb, albo jak w far cry 3, bądź dying light, gdzie gtx 1080 pobiera znacznie więcej ramu od pozostałych kart. Bo o ile niewielkie różnice rozumiem, że wynikają przez to, bo nie da się za każdym razem odwzorować w 100% identycznych zachowań gry (warunków), jednak czasami te różnice wyglądają na zbyt duże na taki wniosek. Cytuj Link to post Share on other sites
stach122 200 Napisano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2018 Pewnie się mylę ale może to przez szynę? W GTX 1060 jest 2 razy większa, szybciej mieli tekstury. Powód może też siedzieć w sterownikach, jak można sie domyśleć to przy każdej karcie inaczej pracuje. U innych też są takie sytuację, gdzie jest różnie. np w filmiku między gtx 1060 a rx480 w 5:21 w Rise of Tomb Raider ma różnice aż 3GB!!!!! Tutaj sie nie dziwie, rózne karty, rózne stery. Nie wiem co cie to dziwi, chyba od zawsze było wiadome że AMD mocniej obciąża system. Fakt 3GB to już sporo. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
zamakli 0 Napisano 20 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2018 What! 60fps looks crappy compared to 100+fps. And here I am playing with unstable 30fps ps4. I'm a console peasant. Plex Kodi Lucky Patcher Cytuj Link to post Share on other sites
bhangad 0 Napisano 6 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2018 Bo o ile niewielkie różnice rozumiem, że wynikają przez to, bo nie da się za każdym razem odwzorować w 100% identycznych zachowań gry (warunków), jednak czasami te różnice wyglądają na zbyt duże na taki wniosek. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.