Skocz do zawartości

Uszkodzona karta graficzna? Nowy zestaw komp. od 3 dni.


Recommended Posts

1.Konfiguracja komputera: 


Procesor: Intel Core i5-8400 /2.8GHz, 9MB, LGA1151, BOX/


Płyta główna: AsRock Z370 Pro4 /intel Z370, LGA1151/


Pamięć RAM: A-Data 8GB (2x4GB) 3000MHz CL16 XPG Z1


Dysk HDD: Toshiba P300 1TB 64MB cache SATA600 7200rpm


Karta graficzna: Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ OC 8GB DDR5 256bit (1411/8000)


Zasilacz: Corsair CX550M 550W 120mm Bronze Semi-Modularny


Obudowa: SilentiumPC Regnum RG4T Pure Black


 


Monitor: AOC GP2590PX


 


Problem dotyczy gpu.


 


2.System operacyjny:


Windows Home 64bit


 


3.Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów: 


Komputer nowy, zamówiony z esc.pl z montażem - później po podłączeniu zainstalowany system, sterowniki, gry.


 


4.Używany program antywirusowy: avg free antivirus


 


5.Wykonane czynności w celu naprawy problemu: -


 


6.Informacje dodatkowe:


Problem występuję podczas gry, a dokładnie w cs:go - czasem obraz "świruje", w fortnite - pierwszy mecz wylądowałem i odrazu obraz był "przekłamany" przez moment i za chwilę cały obraz zrobił się brązowy na kilka sekund później czarny, dźwięk się zaciął stanął w miejscu, komputer się zawiesił i za chwilę sam zresetował.


 


W innych grach: GTA V, Hellblade - Senua's Sacrifice, League of Legends nie ma żadnych problemów.


 


Postanowiłem zrobić test w 3DMarku. Efekt był taki, że za pierwszym razem obraz był dosyć często "zniekształcony, przekłamany" oraz na kilka sekund cały obraz był zielony i niestety później kilka razy próbowałem to uchwycić nagraniem i mi się nie udało. Po zakończeniu testu zawsze jest to samo - obraz posiada artefakty? i za chwilę komputer się resetuje.


 


Widać to na filmiku, który zrobiłem: 


 


Tutaj moment zakończenia testu, gdzie widać artefakty: https://youtu.be/AAFUjo7QouI?t=114


 


Tutaj moment "zniekształceń. przekłamań" (niestety ale nie udało mi się już uchwycić jak np. cały obraz ma jakiś jeden kolor na kilka sekund). https://youtu.be/AAFUjo7QouI?t=154


 


 


Komputer zamówiłem 9 kwietnia (poniedziałek), a przesyłka była u mnie w piątek (13 kwietnia).


Link do zestawu: http://forum.benchmark.pl/topic/262208-własny-zestaw-3300-zł-gtx-6-gb-i3-8100-ssd/


 


Dodam jeszcze, że podczas otwierania przesyłki, styropian był złamany w jednym miejscu, natomiast obudowa na szkle na jednej z dziur na śruby było pęknięcie spowodowane złym montażem lub podczas pakowania. (nie przeszkadza mi to - wszystko się trzyma jedynie przy odkręcaniu/zakręcaniu słychać jak to szkło się "kruszy")


 


Co teraz mogę zrobić? Mam jeszcze czas na zwrot (14 dni). Z drugiej strony jest gwarancja. W poniedziałek będę się kontaktował ze sklepem esc.pl


 


Proszę o pomoc.


Edytowane przez Migdał1994
Link to post
Share on other sites

Widocznie mają takie coś komu wciskają i a nuż znajdzie się ktoś co zareklamuje. Nie wiadomo u ilu już klientów ta karta była.

Po za tym masz gwarację na cały zestaw, a ten nie działa i nie do Ciebie należy identyfikowanie wadliwego podzespołu.

Edytowane przez lonialomax
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Czyli najlepiej zwrócić cały zestaw, a nie samemu demontować kartę graficzną i wysyłać tylko kartę? Później zamówić taki sam zestaw z inną kartą graficzną?

 

Próbowałem teraz pograć w GTA V i jest coraz gorzej - pograłem 3 min i zakłócenia obrazu, kolorowe obrazy, zacięcia dźwięku i wyłącza się monitor (sam ręcznie musiałem resetować komputer). Dodatkowo artefakty pojawiają się już przy normalnej pracy - nawet teraz jak to piszę.

Edytowane przez Migdał1994
Link to post
Share on other sites

Co do zwrotu - przeczytałem takie coś: “Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.”

Więc czy jest możliwy zwrot? Czy pozostaje jedynie reklamacja/rękojmie.

Link to post
Share on other sites

Skontaktowałem się ze sklepem i mam sprawdzić połączenie gpu na PCI-E. Jeżeli to nie pomoże i dalej będzie problem mam 3 opcje:

zwrócić samą kartę, zwrócić cały zestaw (sam wysyłam i pokrywam koszty) lub zgłosić samą kartę graficzną na gwarancję i wtedy oni wysyłają kuriera.


http://catshare.net/wmyf4Jzt8U3ySoUE

 

Wstawiam log z GPU-Z podczas trwania testu w 3dmark, gdzie podczas 3 testu komputer się zawiesza, a podczas drugiego pojawiają się już zniekształcenia obrazu.

Edytowane przez Migdał1994
Link to post
Share on other sites

Nie baw się w żadne rozkładanie zestawu na czynniki pierwsze i weryfikowanie uszkodzenia bo zapłaciłeś nie dość że za sprzęt to jeszcze za złożenie zestawu. Jak zrobisz tak i sklep stwierdzi, że to nie wina grafiki to będziesz wysyłał po kolei każdy następny podzespół do reklamacji. Jeszcze raz radzę odesłać całość i zabrać kasę. Bo to co proponuje sklep jest nie profesjonalne.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Komputer spakowałem wszystko tak jak było. Dzisiaj wyślę do nich dokument z odstąpieniem od umowy, a jutro paczkę. Zapewne wezmę taki sam zestaw tylko z inną kartą graficzną.

 

Mam nadzieję, że jak tylko odbiorą paczkę nie będę musiał czekać długo na przelew. Jak tylko będę miał pieniądze na koncie zamawiam.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...