Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,mam do Was pytania bo jestem kompletnym laikem jeżeli chodzi o tego typu sprawy.

Chce w swoim laptopie wymienić dysk HDD 1000gb na dysk SSD 120gb.

W internecie przejrzałem mnóstwo poradników i filmików o "klonowaniu","kopiowaniu" dysku HDD z danymi na czysty dysk SSD. Ludzie nie mieli żadnych problemów z tym. Laptop normalnie działał z nowym dyskiem i starymi danymi.

Udałem się ostatnio do sklepu w celu zakupu dysku SSD i dopytałem się czy to faktycznie takie proste, kopiuj>wklej. Facet,który sprzedawał mi dysk stwierdził,że po włożeniu nowego dysku laptop może poprosić o zainstalowanie nowej wersji windowsa,bądź jak on to ujął muszę wejść w tryb "ghost" czy coś w tym stylu..

 

Teraz pytanie,czy faktycznie filmy/poradniki są adekwatne czy facet w sklepie ma racje?

Jeśli tak proszę pomóżcie mi jak to wykonać.

 

Link to post
Share on other sites

Znaczy pytanie ile tych danych chcesz sklonować? Bo fizycznie jest niemożliwe sklonowanie większej ilości, niż realna pojemność SSD. 
Więc jeśli na partycji systemowej która chcesz sklonować jest więcej, to musisz je gdzieś przenieść. 

Ogólnie zawsze najlepiej jest instalować system od zera razem z programami i najwyżej same danie skopiować. 
Oraz do klonowania musisz mieć oba HDD i SSD podpięte na raz, więc albo osobny PC, albo jakiś adapter USB -> SATA, no chyba że masz lapka co ma 2 zatoki 2.5"... 


 

 

muszę wejść w tryb "ghost" czy coś w tym stylu..

może mu o norton ghost chodziło ?  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Klonowanie partycji z systemem z HDD na SSD jest niezalecane choćby dlatego, że konfiguracja systemu podczas jego instalacji jest inna ze względu na strukturę dysku.

Link to post
Share on other sites
konfiguracja systemu podczas jego instalacji jest inna ze względu na strukturę dysku.