Skocz do zawartości

GTX 970 padła karta, naprawa/diagnoza


Recommended Posts

Witam, niedawno padła mi w drugim kompie karta gtx 970, 

Zastanawiam się, czy jest jakaś szansa naprawy. Po włożeniu jej do slotu i podpięciu po uruchomieniu komp wygrywa 1 długi i 3 krótkie sygnały i resetuje się. 
 

Nie znam się na naprawie, ani diagnozie co mogło paść jednak stawiam na sekcje zasilania lub bios

z karta był problem, trzymała prąd na wyjściu video i nie wyłączał się monitory.

Pytanko do was, jest jakaś szansa zdiagnozować co mogło w niej paść bez serwisu, jak i również naprawa domowymi sposobami? Szkoda mi jej trochę, służyła prawie 3 lata.

Pracowała z Vero M1 600W więc mocy jej wystarczało, zasilacz działa dobrze i trzyma napięcia.

 

Jeśli komuś pomoże to karta Gainward Phoenix 970

Link to post
Share on other sites

Jaki model płyty głównej?

Czy karta była sprawdzana na innym wyjściu na innym kablu np HDMI podłączonym do TV, i na innym komputerze ?

Co do napraw to najczęściej karty graficzne udaje się "wskrzesić" na dłuższy lub krótszy czas za pomocą piekarnika:

1 Zdejmuje się chłodzenie.

2 Umieszcza na 4 kulkach z folii aluminiowej rozmieszczonej po rogach karty położonej do góry GPU na wszystko jest umieszczone na drucianej tacy z piekarnika.

3 Po wygrzaniu piekarnika do 190 stopni z wyłączonym termoobiegiem i włączonym grzaniem góra-dół umieszcza się druciana  tace z karta na środkowym poziomie piekarnika.

4 wygrzewa c przez 9 minut.

5 Po 9 minutach wyciągnąć ostrożnie tace z kartą i odstawić do samoczynnego ostygnięcia.

6 Złożyć chłodzenie nakładając na GPU pastę np Gelid Exterme lub inną nie przewodzącą prądu.

7 Do testowania użyć benchmark Heaven lub grę Wiedźmin 3.

Link to post
Share on other sites

Płyta w 2 kompie to gigabyte b85m-d3h
Karta miała podpięte 2 monitory jeden na wyjściu dvi-d (wcześniej na konwerterze hdmi vga) drugi na mini-dp