Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam od 29.03.2018 borykam się z pewnym problemem, który jest spowodowany działaniem internetu z niewiadomych przyczyn PING zaczął drastycznie skakać co kilka sekund do wartości ponad tysięcznej. Jednak pobieranie, oglądanie filmów na różnych platformach idzie bezproblemowo. Napisałem do swojego dostawcy, który powiadomił mnie, że prawdopodobnie któreś z moich urządzeń jest zainfekowanych. Postanowiłem to sprawdzić, przeskanowałem wszystkie sprzęty mające dostęp do internetu za pomocą różnych antywirusów i na żadnym nie wykryłem szkód wywołanych przez zainfekowanie. Ostatnią informację jaką dostałem od swojego dostawcy (Netservice) było poinformowanie mojej osoby o tym, że będzie obserwował jak będzie w firmie od tego momentu urwał się kontakt, bo człowiek nie odpowiada na moje wiadomości.

Załączam kilka zdjęć, które może pomogą, a może nie - przypomina, że na każdym komputerze występuje takowy problem.

 

 

 

http://static.pokazywarka.pl/6/4/f/4e707bef90e22e7140de29bcdea780bb_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/x/e/f/d5327b8917745c8608f4796ad4774ef5_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/2/f/x/02c34559e0380aae1d3b271a5e6e693d_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/j/4/k/5b9414e25db32117d3465a71d505dd00_orig.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Jaki router? Jakieś urządzenie bezprzewodowe w okolicach routera? Ogólnie jeśli chcesz mieć stały, niski ping to tylko i wyłącznie połączenie kablowe, niektórzy nie ogarniają tego do tej pory bo "wszystko w domu ma być po WiFi!!!one!!!"

Link to post
Share on other sites

Każdy sprzęt jest podłączony poprzez połączenie kablowe, jedynie urządzenia mobilne działają na WiFi jednak one nie służą do grania w gry multiplayer więc wysoki ping nie przeszkadza w codziennym przeglądaniu internetu. Router jest od producenta TP-Link, a jego model to TP-WR841N

Link to post
Share on other sites

Ściągnij sobie program ping na androida i włącz cały czas niech pinguje przez wifi porównuj z komputerem. Założę się na komórce będziesz miał normalne wartości A problem leży gdzieś w sprzęcie u Ciebie ☹

Polecam przeczytać jeszcze raz posta albo przynajmniej temat - Na każdym komputerze występują takowe problemy, nie ważne na którym.

 

Na urządzeniach mobilnych połączone przez sieć WiFi występuje taki sam problem, co ciekawe wykonałem test pingu za pośrednictwem routera i zamiast wysokich wartości ciągle otrzymywałem lost.

 

http://static.pokazywarka.pl/e/e/z/569eb340678157929e88c1fbf3483b45_orig.jpg

Edytowane przez Watownik
Link to post
Share on other sites

Najlepiej to zauważ, że z edytowałem posta co ty też zrobiłeś, a twoja odpowiedź całkowicie inaczej wyglądała przed edycją. Po drugie, chyba tam jasno napisałem, że przetestowałem ping poprzez WiFi i różnic nie ma? 

 

 

 

Na urządzeniach mobilnych połączone przez sieć WiFi występuje taki sam problem, co ciekawe wykonałem test pingu za pośrednictwem routera i zamiast wysokich wartości ciągle otrzymywałem lost.
Link to post
Share on other sites

Najlepiej to zauważ, że z edytowałem posta co ty też zrobiłeś, a twoja odpowiedź całkowicie inaczej wyglądała przed edycją. Po drugie, chyba tam jasno napisałem, że przetestowałem ping poprzez WiFi i różnic nie ma? 

 

czy masz możliwość sprawdzenia na innym routerze ?

Link to post
Share on other sites

Wspominałem już, że mam połączenie kablowe w domu. Wyjaśnijcie mi wiec dlaczego nagle w niespodziewanym momencie ping skoczył do takich wartości jak przez wiele lat działała bezproblemowo. Na pewno nikt nie postawiła nagle bloku przed moim domem, blokując sygnał.

Link to post
Share on other sites

No to jak bym zrobił tak na jakimś sprawnym komputerze sprawdził ping na kablu bezpośrednio przy routerze, odłączając na czas testu wszystkie urządzenia wyłączył wifi w routerze. Wtedy jeśli nadal będzie wysoki ping robisz screeny i zgłaszasz do dostawcy.

Ewentualnie żeby wykluczyć uszkodzenie routera podłącz kabel który wchodzi do routera od zasilacza/anteny, ale pewnie będziesz musiał znać IP aby zadziałało.

Link to post
Share on other sites

Aby upewnić się czy są straty pakietów, jak zauważył kokosnh, optymalnie byłoby upewnić się że pingi tracone są także w przypadku innych serwerów. Pomijając oczywiście serwery, które mają włączoną ochronę przed zalewem pingów i odrzucają z automatu pakiety ping ICMP Echo Request.

Dostawcy internetu z zasady nie gwarantują poziomu maksymalnego czasów ping, przynajmniej w wypadku łączy konsumenckich. Co niektórzy mają problemy z utrzymymaniem umownej prędkości łącza, stąd ostatnie działania UKE w kierunku stworzenia certyfikowanego speedtestu. Pod tym względem jesteś na straconej pozycji, możesz co najwyżej będąc konsekwentnym wymusić aby dostawca, np. przepiął cię na inny mniej obciążony switch etc. - co poprawi lub nie obecną sytuacje. Równie ważna sprawa to to ustalenie czy zwiększone czasy odpowiedzi pojawiają się w sieci internet czy może w twojej sieci lokalnej. Akurat od skromnego TP-Linka z 32MB nie spodziewałbym się wybitnych osiągów. Na przykładzie podobnego Asusa RT-N12N+ mogę powiedzieć, że te routery już out-of-the box nie mogą działać poprawnie. Już na starcie brakuje pamięci RAM.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...