Skocz do zawartości

Gwarancja dożywotnia - zwrot


Recommended Posts

Hej mam problem swego czasu kupiłem zestaw pamięci:

taki jak ten poniżej

http://allegro.pl/corsair-vengeance-lp-ddr3-cl7-1600-4x4gb-16gb-hit-i7203694200.html

 

z dożywotnią gwarancją producenta. Pech chciał że 1 kość padła. 

Pomijam przygody i problemy z wysyłką i reklamowaniem kości. 

Konieczność wysłania całego zestawu prosto do producenta w Holandii w końcu do dystrybutora w PL

(zakupione w PL)

 

Otrzymałem decyzję od dystrybutora że:

Zwróci mi pieniądze za pamięci.

 

Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł i jestem przekonany że nie kupie nic w tej cenie. 

Orientujecie się może czy w takiej sytuacji mam jakieś możliwości podważenia decyzji, nie zgodzenia się z nią, zażądania wymiany? 

Link to post
Share on other sites

Z tego co kojarzę, to pamięć RAM trzeba się postarać by się popsuła. Producent zapewne nie ma zapasów, więc jedyne co może zrobić to oddać gotówkę by się wywiązać z postanowień gwarancji. Ostatnio miałem przygodę z padniętą kartą graficzną, za którą zapłaciłem 1400zł, teraz warta 1800zł - lecz kwota za jaką ją nabyłem została mi zwrócona w kwocie 1400zł - czyli taka jak na rachunku. Z drugiej strony możesz ubiegać się o uzyskanie towaru o podobnych możliwościach z tytułu rękojmi, ale domyślam się, iż odpowiedzialność sklepu (dwuletnia) już minęła.

Link to post
Share on other sites

Pamięci podrożały to fakt i nic na to nie poradzimy. Bierz kasę i szukaj innych kości. Za nowe inne kości będziesz musiał dopłacić od 50 do 150 zł. Używane sprawne kości kupisz poniżej 400 zł. Jaką masz płytę główną to sprawdzimy co jest w stanie obsłużyć płyta i czy można zamontować np. szybsze pamięci niż 1600.

Edytowane przez gepardmak
Link to post
Share on other sites

 

 

Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł i jestem przekonany że nie kupie nic w tej cenie. 

 

A gdyby było tak, że te pamięci kosztowały wówczas nie 320 zł - a np. 800 zł i teraz podobne są tańsze? Miałbyś czysty zysk. Popatrz się w obie strony.

Link to post
Share on other sites

No niestety, nie możesz po takim czasie żądać wymiany na towar wolny od wad. "Dożywotnia" gwarancja to i tak super sprawa ze strony producenta, także i tak serio powinieneś całować ich po stopach za to, że choćby te 320 złociszy zwrócą.

Link to post
Share on other sites

Nikt nie będzie DDR3 wymieniał na nowe, bo się ich już nie wypuszcza.  Chyba nawet nie miałby jak wymienić.

 

Bierz kasę i podziękuj. 


Z drugiej strony sklep woli tobie dać te twoje 320 zł, kiedy normalnie koszt ramów 16GB jest około 700 zł w tym momencie.

 

Dystrybutor nie musi dokładać do interesu.

Link to post
Share on other sites
Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł

tu jest pies pogrzebany, 4 lata, gdyby to się wcześniej stało to byś mógł z rękojmi napisać pismo i zaznaczyć że chcesz wymiany na towar wolny od wad (u mnie mi wymienili tak raz kostki z 4x 2GB 1600MHZ cl8 1.65V na  4x 2GB 1600MHZ cl8 1.5V, za pośrednictwem komputronika, zaniosłem i załatwili wszystko za mnie),a tak to się ciesz że ci kasę chcą zwrócić, bo 

 

z dożywotnią gwarancją producenta

oznacza że obecnie mogli spokojnie cię olać... Bo gwarancja dożywotnia nie oznacza jak niektórzy myślą, do końca twojego żywota, czy żywota firmy, a jest to czas do końca produkcji tego konkretnego modelu. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@up tak informacyjnie - przy pierwszej rękojmi danej wady sklep nie musi przystać na Twoje rządanie w przypadku jej uznania. Mogą je zmienić na inne, jeśli wybrane przez Ciebie wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. Innymi słowy - mogliby wystawić korektę i zwrócić pieniądze, bo to tańsze rozwiązanie. Dopiero przy drugiej rękojmi sklep musi bezwzględnie uznać rządanie.

Link to post
Share on other sites

Super. Dzięki za odpowiedzi..

Nie liczę, że na tej sprawie w jakikolwiek sposób mogę wyjść do przodu. Ale dziwi mnie, że producent woli zwrócić kasę jak wymienić mi kostki na "nowe" - podobne. A jeżeli to dożywotnia gwarancja do końca produkcji danego modelu - to wniosek jest taki, że nadal je produkują skoro uznali gwarancję. Zastanawiam się czy upieranie się i pisanie maili ma sens.

Cała sprawa i tak ciągnie się już 3 miesiące. A ja w międzyczasie lecę na pożyczonych kościach.

Oczywiście chwała za to, że producent przyznał mi zwrot. Uważam, że to prawie jak wygrana na loterii. W bardziej oczywistych sprawach producenci/dystrybutorzy czy sklepy potrafiły wypiąć się na klienta.

Edytowane przez tanakov
Link to post
Share on other sites
Ale dziwi mnie, że producent woli zwrócić kasę jak wymienić mi kostki na "nowe" - podobne.

Czego Ty oczekujesz? Dostać nowe ramy 16GB za 320 zł? :)  Po prostu im się bardziej opłaca Tobie zwrócić te 320 zł, a Ty i tak musisz dołożyć więcej przy zakupie nowych  ramów. Oni o tym wiedzą.  Dystrybutor nie straci, a nawet zarobi na Tobie.

 

Także zabierz swoja kasę i tyle.

Edytowane przez droid
Link to post
Share on other sites

Zawsze po takim czasie zwracają tylko kasę choćby ze względu na to, że podobnych kości mogą już nie mieć albo im się nie opłaca. Normalne też, że ilość kasy ze zwrotu jest taka jak na rachunku. Ciesz się, że oddadzą kasę i i proponuję po prostu wysupłać parę groszy, dołożyć i kupić nowe ponownie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...