tanakov 15 Napisano 27 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 Hej mam problem swego czasu kupiłem zestaw pamięci: taki jak ten poniżej http://allegro.pl/corsair-vengeance-lp-ddr3-cl7-1600-4x4gb-16gb-hit-i7203694200.html z dożywotnią gwarancją producenta. Pech chciał że 1 kość padła. Pomijam przygody i problemy z wysyłką i reklamowaniem kości. Konieczność wysłania całego zestawu prosto do producenta w Holandii w końcu do dystrybutora w PL (zakupione w PL) Otrzymałem decyzję od dystrybutora że: Zwróci mi pieniądze za pamięci. Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł i jestem przekonany że nie kupie nic w tej cenie. Orientujecie się może czy w takiej sytuacji mam jakieś możliwości podważenia decyzji, nie zgodzenia się z nią, zażądania wymiany? Cytuj Link to post Share on other sites
R4KET 32 Napisano 27 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 Z tego co kojarzę, to pamięć RAM trzeba się postarać by się popsuła. Producent zapewne nie ma zapasów, więc jedyne co może zrobić to oddać gotówkę by się wywiązać z postanowień gwarancji. Ostatnio miałem przygodę z padniętą kartą graficzną, za którą zapłaciłem 1400zł, teraz warta 1800zł - lecz kwota za jaką ją nabyłem została mi zwrócona w kwocie 1400zł - czyli taka jak na rachunku. Z drugiej strony możesz ubiegać się o uzyskanie towaru o podobnych możliwościach z tytułu rękojmi, ale domyślam się, iż odpowiedzialność sklepu (dwuletnia) już minęła. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykDud 2 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Nic nie zrobisz, oddadzą ci tyle pieniędzy ile na te Ramy wydałeś. Cytuj Link to post Share on other sites
CzOlO 16 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Jestes pewien ze Corsair nie wymieni Ci na podobne. Zaloz ticket na ich supporcie i dowiedz sie czy nie ma mozliwosci wymiany na podobny model Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) Pamięci podrożały to fakt i nic na to nie poradzimy. Bierz kasę i szukaj innych kości. Za nowe inne kości będziesz musiał dopłacić od 50 do 150 zł. Używane sprawne kości kupisz poniżej 400 zł. Jaką masz płytę główną to sprawdzimy co jest w stanie obsłużyć płyta i czy można zamontować np. szybsze pamięci niż 1600. Edytowane 28 Lutego 2018 przez gepardmak Cytuj Link to post Share on other sites
rebus 22 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł i jestem przekonany że nie kupie nic w tej cenie. A gdyby było tak, że te pamięci kosztowały wówczas nie 320 zł - a np. 800 zł i teraz podobne są tańsze? Miałbyś czysty zysk. Popatrz się w obie strony. Cytuj Link to post Share on other sites
slo1q 337 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 No niestety, nie możesz po takim czasie żądać wymiany na towar wolny od wad. "Dożywotnia" gwarancja to i tak super sprawa ze strony producenta, także i tak serio powinieneś całować ich po stopach za to, że choćby te 320 złociszy zwrócą. Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Nikt nie będzie DDR3 wymieniał na nowe, bo się ich już nie wypuszcza. Chyba nawet nie miałby jak wymienić. Bierz kasę i podziękuj. Z drugiej strony sklep woli tobie dać te twoje 320 zł, kiedy normalnie koszt ramów 16GB jest około 700 zł w tym momencie. Dystrybutor nie musi dokładać do interesu. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4149 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Problem w tym że 4 lata temu dałem za nie 320zł tu jest pies pogrzebany, 4 lata, gdyby to się wcześniej stało to byś mógł z rękojmi napisać pismo i zaznaczyć że chcesz wymiany na towar wolny od wad (u mnie mi wymienili tak raz kostki z 4x 2GB 1600MHZ cl8 1.65V na 4x 2GB 1600MHZ cl8 1.5V, za pośrednictwem komputronika, zaniosłem i załatwili wszystko za mnie),a tak to się ciesz że ci kasę chcą zwrócić, bo z dożywotnią gwarancją producenta oznacza że obecnie mogli spokojnie cię olać... Bo gwarancja dożywotnia nie oznacza jak niektórzy myślą, do końca twojego żywota, czy żywota firmy, a jest to czas do końca produkcji tego konkretnego modelu. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 @up tak informacyjnie - przy pierwszej rękojmi danej wady sklep nie musi przystać na Twoje rządanie w przypadku jej uznania. Mogą je zmienić na inne, jeśli wybrane przez Ciebie wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. Innymi słowy - mogliby wystawić korektę i zwrócić pieniądze, bo to tańsze rozwiązanie. Dopiero przy drugiej rękojmi sklep musi bezwzględnie uznać rządanie. Cytuj Link to post Share on other sites
tanakov 15 Napisano 28 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) Super. Dzięki za odpowiedzi..Nie liczę, że na tej sprawie w jakikolwiek sposób mogę wyjść do przodu. Ale dziwi mnie, że producent woli zwrócić kasę jak wymienić mi kostki na "nowe" - podobne. A jeżeli to dożywotnia gwarancja do końca produkcji danego modelu - to wniosek jest taki, że nadal je produkują skoro uznali gwarancję. Zastanawiam się czy upieranie się i pisanie maili ma sens.Cała sprawa i tak ciągnie się już 3 miesiące. A ja w międzyczasie lecę na pożyczonych kościach.Oczywiście chwała za to, że producent przyznał mi zwrot. Uważam, że to prawie jak wygrana na loterii. W bardziej oczywistych sprawach producenci/dystrybutorzy czy sklepy potrafiły wypiąć się na klienta. Edytowane 28 Lutego 2018 przez tanakov Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 A masz karte gwarancyjną na ten ram ? Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 (edytowane) Ale dziwi mnie, że producent woli zwrócić kasę jak wymienić mi kostki na "nowe" - podobne. Czego Ty oczekujesz? Dostać nowe ramy 16GB za 320 zł? Po prostu im się bardziej opłaca Tobie zwrócić te 320 zł, a Ty i tak musisz dołożyć więcej przy zakupie nowych ramów. Oni o tym wiedzą. Dystrybutor nie straci, a nawet zarobi na Tobie. Także zabierz swoja kasę i tyle. Edytowane 1 Marca 2018 przez droid Cytuj Link to post Share on other sites
Sharimsejn 24 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Zawsze po takim czasie zwracają tylko kasę choćby ze względu na to, że podobnych kości mogą już nie mieć albo im się nie opłaca. Normalne też, że ilość kasy ze zwrotu jest taka jak na rachunku. Ciesz się, że oddadzą kasę i i proponuję po prostu wysupłać parę groszy, dołożyć i kupić nowe ponownie. Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4668 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Bierz co dają. Nie mogą dać ci więcej jak to co im zapłaciłeś. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.