Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie Routera podłączeniu


Recommended Posts

Witam,

jestem trochę zielony w temacie, proszę  o pomoc w domu mam 2 internety:

- 1 radiowy antena na maszcie

-2 mobilny z plusa (router huawei b593 + antena zewnętrzna na maszcie).

 

Chciałem podlączyc te 2 internety do jednego routera wifi (access pointa?) następnie z tego routera  po kablu do PC,TV,Ampli i wifi do tablet,tel z możliwością wyboru który internet będzie aktualnie używany.

 

Czy jest to możliwe?

Co należy kupić  i pytanie czy z ustawieniem tego poradzi sobie kumaty laik?

Edytowane przez Ice_The_Flow
Link to post
Share on other sites

Aby podłączyć dwa łącza internetowe potrzebowałbyś dwóch portów WAN (dual WAN). Jednym z tańszych urządzeń, które mogłoby się sprawdzić jest DrayTek serii Vigor. Umożliwia konfigurację w trybie Load Balancing - umożliwiającym rozkład obciążenia pomiędzy dwoma WAN-ami lub Backup - dostarczający łącze zapasowe na wypadek awarii. Można przydzielać konkretny komputer czy usługę do danego WAN. Niemniej cena takiego routera (model bez WiFi) z portami 100Mbit to 650zł. Modele Gigabit to już ok. 1000zł, kombajny z WiFi w standardzie AC i portami Gigabit/USB to już kwoty ok. 1500zł. Sporą ekstrawagancją byłby zakup takiego urządzenia do zastosowań domowych, jeśli łącze służy wyłącznie rozrywce, nie pracy - gdzie dostępność łącza to kluczowa sprawa. Urządzenia są kosztowne, a konfiguracja dość zaawansowana. Trzeba bowiem pamiętać, że każde łącze posiada swoją adresację. Wysyłając nagłówek sieciowy do serwera w internecie, podawany jest także adres źródłowy komputera. Gdy ten zmieni się, następuje zerwanie nawiązanych sesji.

Sporo prostszym rozwiązaniem w realizacji jest failover, kiedy główne łącze jest jedno a drugie z nich pełni rolę zapasowego. W najprostszej postaci (port WAN + możliwość podłączenia modemu 3G) zapewniają tanie routery segmentu SOHO np. TP-Linka. To można powiedzieć zautomatyzowany proces "przepięcia kabla".