LonelyMaster 0 Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Witam, posiadam laptopa Lenovo Y510p Windows 7 64 bit, mój problem polega na słabej prędkości Wifi (nie ważne czy jestem blisko routera czy nie, prędkość jest bardzo słaba). Na kablu śmiga celująco. Sprawdziłem z innym laptopem prędkość w tym samym miejscu i różnica jest spora. Próbowałem przeinstalować sterownik ale nic nie dało (Intel Centrino Wireless-N 2230). Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Na pewno spróbuj zainstalować sterownik do karty bezprzewodowej w najnowszej wersji https://downloadcenter.intel.com/product/66889/Intel-Centrino-Wireless-N-2230-Single-Band Niska wydajność WiFi może sugerować zatłoczony eter innymi sieciami, co powoduje wzajemne interferencje. Pewnym rozwiązaniem może być zmiana kanału WiFi na routerze na inny lub zmiana karty na model dwupasmowy (jeśli nie posiadasz routera Dual Band to dodatkowo jego zmiana byłaby niezbędna) i wykorzystanie pasma 5GHz. Wyższe osiągi łącza na drugim laptopie sugerują, że laptop posiadał kartę dual band i połączyłeś się z WiFi w paśmie 5GHz, co pozwala na wyniki na poziomie nawet 250-300Mbit w przypadku 802.11AC i karty jednokanałowej. Aby jednak nie pozostawać przy domysłach musiałbyś podać model routera i ewentualnie model laptopa, na którym osiągi były wyższe. W przypadku pasma 2.4GHz jest 4 kanały, które nie zakłócają się wzajemnie. Do wyboru jest łącznie 13 (11 użytecznych). Pomocnym programem do ustalenia optymalnego kanału może być program Acrylic WiFi Home lub WiFi Analyzer na Androida. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
LonelyMaster 0 Napisano 13 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 (edytowane) Dzięki, na speedteście mam 1mb/s gdzie na drugim laptopie było ponad 20mb/s, ten drugi laptop to Lenovo B590, internet mam z UPC Ubee EVW3226, zaraz pozmieniam kanały i sprawdzę czy coś się zmieniło. edit; Użyłem tych 2 programów do znalezienia kanałów, po zmianie problem ten sam edit2; przy wyłączonym antywirusie/zaporze problem ten sam Edytowane 13 Lutego 2018 przez LonelyMaster Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Router, który posiadasz obsługuje pasmo 5GHz, ale jednocześnie jest w stanie pracować tylko w jednym paśmie. Domyślnie 2.4GHz, z możliwością aktywacji 5GHz. Jeśli zmiana kanału nie pomaga, możesz spróbować wyłączyć na próbę szyfrowanie WiFi i sprawdzić ponownie osiągi. Na pewno warto ustawić router możliwie wysoko, z dala od przedmiotów tłumiących fale elektromagnetyczne jak lustra, duże przedmioty metalowe, akwaria etc. Niekorzystnie na nośną 2.4GHz wpływają inne urządzenia pracujące także na tym paśmie - telefony DECT, urządzenia Bluetooth, myszki bezprzewodowe, elektroniczne nianie dla dzieci i inne jak pracująca mikrofalówka. W zatłoczonym eterze proponowałbym nie korzystać z kanału podwójnej szerokości (40MHz), korzystniej pozostawić ustawienie 20MHz (ew. zmienić zamiast ustawienia auto). Istotnie więcej, oprócz przejścia na 5GHz trudno mi doradzić. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.