Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam! Potrzebuję pomocy gdyż jestem w temacie laikiem a chcę trochę udoskonalić swoje miejsce pracy. Sprawa wygląda tak w biurze mam 2 komputery wpięte w sieć i jedyne co mam zrobione to udostępnianie plików między sobą. Zauważyłem że coraz częściej potrzebuję dostać się do plików które są na komputerach gdy jestem poza biurem. Niestety muszę wtedy udać się do biura uruchomić komputer i poszukać to co potrzebuję. Znajomy podsunął mi pomysł żebym zakupił serwer NAS do tego dysk i wszystkie ważne dokumenty oraz backup systemu trzymał na tym serwerze.. Teraz nasuwają mi się pytania.
1. Serwer jest włączony cały czas jestem np. w domu to bez problemu mogę wejść na serwer i odszukać pliki które są mi potrzebne a wcześnie je udostępniłem na ten serwer ?
2. Można zrobić tak żeby backup robił się automatycznie co tydzień na tym dysku ?
3. Jest możliwość podglądu plików na telefonie będąc w trasie ?
4. Czy pliki automatycznie aktualizują się na serwerze ? Czy wygląda to tak że jak mam serwer to wtedy nie pracuję na plikach znajdujących się na dysku twardym komputera a na plikach zamieszczonych na serwerze ??
5. Ostatnie pytanie serwer jest w biurze wpięty w sieci i czy np. laptop w domu będzie widział ten dysk żeby fotki z laptopa domowego również przetrzymywać na tym dysku ? Oczywiście biuro nie znajduje się w domu tylko osobny budynek osobna sieć.. 

Link to post
Share on other sites

Teraz nasuwają mi się pytania.

1. Serwer jest włączony cały czas jestem np. w domu to bez problemu mogę wejść na serwer i odszukać pliki które są mi potrzebne a wcześnie je udostępniłem na ten serwer ?

2. Można zrobić tak żeby backup robił się automatycznie co tydzień na tym dysku ?

3. Jest możliwość podglądu plików na telefonie będąc w trasie ?