Skocz do zawartości

Pomoc przy pamięciach ram (3000Mhz - 2666Mhz)


Recommended Posts

Witam,

 

Posiadam PAMIĘĆ RAM: 

 

Corsair 8GB (2x4GB) 3000MHz CL15 Vengeance LPX RED

 

 

Moje pytanie brzmi dla czego w biosie mam pokazane 2666MHz, nie 3000MHz

Czy jest możliwość podkręcenia RAM'u do tych 3000MHz? Czemu jest 2666MHz, a nie 3000MHz?

 

Jestem zielony w tych sprawach, więc szukam POMOCY

Link to post
Share on other sites

Możesz jakoś lepiej opisać gdzie znajdę profil XMP i co dokładnie zrobić - komputerek nowy więc nie chce nic w nim zepsuć i oddawać na gwarancje. 


Po aktualizacji biosa do wersji 2.20 zmieniło się trochę ustawień w biosie.

Teraz nie pokazuje 2666MHz, tylko 2133MHz.

 

 

 

------> http://s5.ifotos.pl/img/201802070_qnhqnpq.jpg

Link to post
Share on other sites

Musisz wejść do BIOS-u (zaraz po uruchomieniu komputera naciskaj szybko przycisk "Del" na klawiaturze). Jak już wejdziesz do BIOS-u, odnajdź miejsce, gdzie wskazany jest profil XMP:

 

https://asset.msi.com/global/picture/image/feature/mb/Z370/Z370SLIPLUS/z370pro-bios-21.jpg

 

Na ww. zdjęciu w profilu 1 i 2 akurat pamięci, z którymi robiono to zdjęcie, nie mają profilu XMP, u Ciebie jeden z proifili powinien wskazywać 3000 MHz (będziesz musiał to wybrać ręcznie). Po wybraniu wartości XMP=3000 MHz, wychodzisz z BIOS-u zapisując wprowadzone zmiany.

 

Może się tak stać, że po wybraniu profilu XMP=3000 MHz komputer "nie wstanie", bo akurat z pamięciami Vengeance LPX 3000 MHz bywają problemy. Jeśli komputer się nie uruchomi, ponownie wejdź do BIOS-u i cofnij wprowadzony profil XMP, ponownie zapisz zmiany i uruchom komputer ponownie.

 

Jeśli będą problemy z uruchomieniem komputera przy profilu XMP=3000 MHz, pozostanie ręczne wprowadzanie parametrów dla pamięci, ale to już nieco bardziej złożona sprawa...

Edytowane przez rebus
Link to post
Share on other sites

ogólnie możesz wybrać ile chcesz tylko później musisz testować czy nie ma błędów.