maksmeister 6 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Witam, od jakiegoś czasu mam zainstalowany na moim komputerze stacjonarnym Windows 10. Miałem z nim wiele problemów, ale jakoś udało mi się je rozwiązać. Najwięcej ich było z zainstalowaniem adaptera Wi-Fi TP-Link TL WN722N. Ostatecznie działa, ale jestem pewien, że coś jest nie tak. Otóż chodzi o to, że wszystkie strony internetowe działają, ale nie działa taka aplikacja jak Sklep albo przeglądarka Edge, które są systemowe. Myślę, że system zwyczajnie nie wykrywa internetu w swoim zakresie. Chciałbym wreszcie doprowadzić komputer do porządku jeżeli o to chodzi, bo od niedawna nie mogę nawet zainstalować aktualizacji systemowej przez Windows Update. Proszę o pomoc! Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Nie masz ustawionego połączenia jako taryfowe? Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 A jak to można sprawdzić? Bo słyszałem o tym, ale nigdy w to nie wchodziłem Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 5 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2018 Wejdź w Ustawienia i wpisz w wyszukiwarkę "taryfowe". Mam angielską 10-tkę na lapku bez uprawnień admina, więc lepiej Ci nie umiem pomóc. Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 11 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2018 Wejdź w Ustawienia i wpisz w wyszukiwarkę "taryfowe". Mam angielską 10-tkę na lapku bez uprawnień admina, więc lepiej Ci nie umiem pomóc. Sorry, ze tak pozno odpowiadam, ale wpisałem "taryfowe" i nic nie wyskakuje. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4028458/windows-metered-connections-in-windows-10 Tylko powinieneś zrobić "w drugą stronę" . Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 A producent płyty głównej wspiera twoją płytę nowymi sterownikami i biosem pod windows 10 ? Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 A producent płyty głównej wspiera twoją płytę nowymi sterownikami i biosem pod windows 10 ? Akurat tak sie składa, ze niedawno aktualizowałem BIOS. Moja płyta główna to Gigabyte B150M DDR3 Właśnie wszedłem w te ustawienia i w "Stanie sieci" mówią mi, że jest brak połączenia pomimo tego, że korzystam teraz normalnie z internetu, dziwna sprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150M-D3H-DDR3-rev-10#support-dl - czyli masz WSZYSTKO zaktualizowane z tej strony? Nie tylko bios F20e ale i całą resztę (chipset itd) ? Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 https://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150M-D3H-DDR3-rev-10#support-dl - czyli masz WSZYSTKO zaktualizowane z tej strony? Nie tylko bios F20e ale i całą resztę (chipset itd) ? Wszystko nie, ale już tak przy okazji zapytam: czy zaktualizowanie tej reszty też jest tak samo niebezpieczne jak BIOSU? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 (edytowane) Nie, nie jest - natomiast mam wątpliwości, czy cokolwiek pomoże . Moja mama ma zdaje się dokładnie ten sam model (722N) oraz W10 i żadnych problemów nie ma. Edytowane 13 Lutego 2018 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 To ja już nie wiem co mam robić. Tak właściwie to wszystkie te problemy zaczęły się kiedy przenosiłem dwa razy kompa w inne miejsce. Nie chciało łapać internetu, ale ostatecznie udało mi się to przez wejście w Ctrl Alt Delete, kliknięcie w ikonkę "Internet" i połączenie się z moją siecią. System nadal twierdził, że nie mam internetu, ale na strony internetowe w przeglądarce dało się wchodzić bez problemu jakby nigdy nic. Dopiero teraz skumałem, że trzeba coś z tym zrobić gdy musiałem wejść na aplikacje XBOX albo SKLEP. Tak w ogóle to gdy wchodzę w SKLEP to wyświetla mi komunikat "Nie możemy połączyć się z serwerem" i kod błędu to 0x80072F30 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 1 Marca 2018 Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Zaktualizuj tą resztę i zobacz co będzie. Może się poprawi ? Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 To ja już nie wiem co mam robić. Tak właściwie to wszystkie te problemy zaczęły się kiedy przenosiłem dwa razy kompa w inne miejsce. Nie chciało łapać internetu, ale ostatecznie udało mi się to przez wejście w Ctrl Alt Delete, kliknięcie w ikonkę "Internet" i połączenie się z moją siecią. System nadal twierdził, że nie mam internetu, ale na strony internetowe w przeglądarce dało się wchodzić bez problemu jakby nigdy nic. Dopiero teraz skumałem, że trzeba coś z tym zrobić gdy musiałem wejść na aplikacje XBOX albo SKLEP. Tak w ogóle to gdy wchodzę w SKLEP to wyświetla mi komunikat "Nie możemy połączyć się z serwerem" i kod błędu to 0x80072F30 Możesz sobie zrobić również prosty test sprzętu. Odpal jakiś Linux Live CD (np. Ubuntu) i zobacz,czy wszystko bez problemu śmiga. Jeśli tak, to ja bym postawił system od zera, zamiast się bawić w szukanie przyczyny. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 Jeśli korzystasz z routera wifi zaloguj się do jego ustawień i zmień domyślne ustawiania kanałów coś z zakresu 1-11. Lub zajrzyj do tego wątku http://forum.benchmark.pl/topic/260261-adapter-usb-wifi-przesta%C5%82-dzia%C5%82a%C4%87/ Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 2 Marca 2018 Udostępnij Napisano 2 Marca 2018 W FixWin10 jest bardzo dużo funkcji systemowych,które program próbuje naprawić. Sprawdź może coś zrobi. Jest tam również funkcja naprawy połączeń internetowych... Cytuj Link to post Share on other sites
maksmeister 6 Napisano 31 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 Piszę to 3 miesiące po założeniu tematu, ale się udało. Przyczyną były pewne niewłączone systemowe usługi, między innymi "Dziennik zdarzeń Windows" i "Dostawca grupy domowej". Tak tylko piszę dla potomnych. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.