aress124 0 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Witam, mój komputer to:Procesor i5-4690K Grafika GTX970 Pamięć 8GB RAM Dysk SSD Plextor M6S 128GB Zasilacz Thermaltake Smart SE 530W Windows 7 Mam problem że po uruchomieniu systemu ikona od połączenia wi-fi zawiesza się i trzeba czekać ponad minutę żeby się połączył z siecią oraz program logitecha od myszki dopiero się uruchamia po odwieszeniu ikony od sieci. W trybie awaryjnym problem nie występuje. Jest taka dziwna sytuacja, że jak zaktualizuje system przez windows update to pierwszy rozruch po aktualizacji jest bez problemu, następne już niestety denerwują. Proszę o pomoc, co mogę sprawdzić, jakieś logi porobić itp, strasznie to jest denerwujące przy codziennym uruchamianiu komputera. Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 Wszystkie masz te aktualizacje windows7 ? Sprawdź w historii aktualizacji czy wszystko ok... Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 4 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2018 (edytowane) System wyświetla że nie ma dostępnych aktualizacji. W historii jest np KB4049016 które miało niepowodzenie ale przy następnej aktualizacji się powiodło, ale jest np KB4043766 który ma niepowodzenie i nie widzę żeby był potem aktualizowany. Ikona sieci wygląda tak i jak się na nią kliknie to nie reaguje, dopiero po połączeniu z internetem wyświetlają się opcje. Edytowane 4 Stycznia 2018 przez aress124 Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Jaki jest poziom sygnału po połączeniu się przez wifi i ile masz sieci wifi dostępnych w otoczeniu oraz czy to jest sieć ukryta, z którą się łączysz? Czy faktycznie po przejściu do Pulpitu dysk mocno "mieli" (dioda HDD na obudowie) w trakcie całego procesu zawieszenia się ikony sieci czy jednak łączenie wifi trwa dłużej? edit: w ramach testu, jak się już wszystko w Windows załaduje (tak ze 3-5 min. od uruchomienia), możesz wejść w połączenia sieciowe i klikając prawym klawiszem myszki na kartę bezprzewodową wybierasz opcję "wyłącz" po czym znów klikasz i wybierasz "włącz" obserwując ile czasu zajmie tym razem zestawienie połączenia wifi. Edytowane 5 Stycznia 2018 przez RalfNwn Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 Siła sygnału dobra, 4 na 5 kresek, z moją 3 sieci dostępne, sieć jest widoczna.System mam już z 2 lata albo więcej, tyle samo sieci było widocznych od zawsze, a sytuacja zaczęła się ok 1-2 miesiące temu. Dysk w przeciągu minuty tak miga raz na 1-2s ale jak ma załączyć się wifi to prawie non stop świeci. Po załadowaniu systemu jak wyłączę kartę bezprzewodową i włączę to wifi łapie w 5s. Zapomniałem wspomnieć, że jak ikona sieci się odcina to słychać dźwięk podłączenia urządzenia pod usb.W sumie to nie napisałem jaką mam kartę wifi, może to ma jakiś wpływ, Netis WF2190 na podpięta pod USB 3.0 z tyłu komputera. Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 Można spróbować przepiąć kartę do innego portu USB (najlepiej do 2.0) czy przeinstalować sterowniki ze strony producenta. Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 5 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2018 (edytowane) Sterowniki już przeinstalowałem na samym początku, zero zmian.Odłączyłem teraz kartę i uruchomiłem ponownie komputer, ikona od sieci zacięła się w takim samym momencie.Po odcięciu jest ikona jak z wyłączoną kartą bezprzewodową.Może po odinstalowaniu sterowników od wifi muszę rejestr wyczyścić i dopiero jeszcze raz zainstalować? Tak nie robiłem. Edit. Odinstalowałem sterowniki od wifi, uruchomiłem ponownie komputer a on dalej pokazał ikonę wyszukiwania sieci i zawiesił ją.Wychodzi na to że problem leży gdzieś indziej a to jest tylko efekt tego problemu. Jak chcę wejść w menedżer urządzeń to nie pojawia się dopóki się nie odetnie ikona sieci. Edytowane 5 Stycznia 2018 przez aress124 Link to post Share on other sites
playertresor 2 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Jaka to plyta glowna ? Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 MSI Z97 GAMING 3 (MS-7918) Link to post Share on other sites
playertresor 2 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 musi cos byc z plytami od msi bo ja mialem tak samo przy mojej msi z97 gaming 7 mi pomoglo wylaczenie w startu uslugi msi live update chociaz po jakims czasie problem powrocil czasem ustapil po zainstalowaniu nowych sterownikow graficznych dodam tez ze odisnstalowalem geforce experience ogolnie zauwazylem ze problem lezy w konflikcie startu uslug lub aplikacji przy starcie systemu (u mnie windows 7) najlepiej wylaczyc niepotrzebne uslugi i aplikacje ktore startuja wraz z windowsem a takze odinstalowac niepotrzebne smieci takie jak msi live update i tym podobne ulepszacze jak msi gaming app 1 Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Msi live update nie mam zainstalowanego.Wyłączyłem wszystkie programy z autostartu i niestety dalej problem jest. Wieczorem jeszcze spróbuje ze sterownikami od grafiki i usunę geforce experience. Link to post Share on other sites
playertresor 2 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Do karty sieciowej masz zainstalowany sam sterownik czy caly pakiet killer network menadzer ? Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Mam zainstalowany sam sterownik i zaktualizowany, programu od Netis-a też nie mam. Link to post Share on other sites
playertresor 2 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 A sprobuj z wylaczonym antywirusem. Ewidentnie musi byc cos z autostartem bo w trybie awaryjnym problem nie wystepuje. 1 Link to post Share on other sites
aress124 0 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Odinstalowałem antywirusa ale nic to nie dało. Link to post Share on other sites
playertresor 2 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 A to samo dzieje sie przy polaczeniu przez kabel czy tylko wifi ? Link to post Share on other sites
Fix00ser 477 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Może autoruns z pakietu SysInternals będzie pomocny https://spece.it/windows-serwer-artykuly/sysinternals-autoruns-msconfig-na-konskiej-dawce-sterydow 1 Link to post Share on other sites
Rozwiązanie aress124 0 Napisano 6 Stycznia 2018 Autor Rozwiązanie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Nie mam możliwości podpięcia się przewodem bo router jest o piętro niżej. Wieczorem będę w domu i powalczę z problemem, na pewno dam znać czy coś udało mi się osiągnąć. Usunąłem geforce experience i powyłączałem z autostartu programy za pomocą autoruns, ale niestety dalej nie trafiłem na problem. Dokładnie nie wiem co mogę wyłączyć żeby mi się system nie wywalił. Jak się zaloguje do profilu i potem dam wyloguj to przy następnym zalogowaniu problemu nie ma, dopiero po ponownym uruchomieniu systemu. W końcu udało mi się ogarnąć problem. Problemem była usługa " Serwer kolejki SOLIDWORKS Visualize". Podaje info jak do tego doszedłem, wykonałem czysty rozruch systemu, instrukcja pod linkiem: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows Po wyłączeniu wszystkich usług oczywiście problem nie występował , więc zacząłem włączać po 10 usług i uruchamiać ponownie komputer w celu sprawdzenia czy znowu się nie zawiesza. Jak zawsze w takich sytuacjach usługa powodująca problem była prawie na samym końcu mojej listy jak trafiłem na grupkę usług przy których problem występował to zmniejszyłem liczbę uruchomionych usług aż trafiłem w konkretny problem. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
Recommended Posts