Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Dysk Umarł? - Błąd ADATA SandForce 200026BB

ADATA M2 SandForce Flash

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jozio

Jozio
  • Pasjonat

  • 958 postów

Napisano 03 styczeń 2018 - 22:29

Hej, 

Zakupiłem notebooka półtora roku temu ( mam jeszcze 6 miesięcy gwarancji ) i prawdopodobnie rozflashował mi się dysk SSD na m2, 
Laptop to dokładnie : MSI GL62 i7-6700HQ/16GB/1TB+240SSD GTX960M FHD

Jest to ADATA lub Curircial (nie mogę go rozebrać a nigdzie nie opisali tego w specyfikacji ), na układzie SandForce. 

Dysk podczas pracy ( działanie na stronach internetowych ) dostał nagle zawieszenia, ja otrzymałem bluescreena od WIN 10, czekałem na odliczanie ale niestety nie doczekałem się końca. Zresetowałem a potem otrzymałem komunikat o braku systemu oraz próbie połączenia przez sieć, 

W BIOSie dysk jest niewidoczny, 
Po zainstalowaniu systemu na jednej z wolnej partycji HDD zacząłem szukać i szperać, udało mi się go odnaleźć w zarządzaniu dyskami jako DYSK 0 offline, więc go włączyłem jako MBR i jest już online widoczny dla systemu. Niestety jest widoczny jako SandForce 200026BB i ma 32 kb ( zamiast 240 gb ). 
W TESTDisk również wyszukuje go jako SandForce 200026BB 32 KB

Zacząłem szperać w internecie i po kilku próbach znalazłem podobny problem gdzie po zainstalowaniu softu na WP FW 3.3.2.ffp działa, niestety program ADATA nie znajduje dysku, Patriot SSD Updater tak samo ( a właśnie z niego aktualizowali wszystkie dyski ), 
A nawet gdyby był dysk widoczny to niestety nie ma opcji znalezienia w internecie akurat tego FPP do instalacji ( patriot usunął go z swojego serwera ) 


I teraz pytanie, czy ktoś z was ma może jeszcze jakieś pomysły co z tym mogę zrobić :-) ? Nie chce się tak łatwo poddawać, a nie mogę wyciągnąć SSD z notebooka ponieważ pisałem już do x-koma i nie zezwalają na rozkręcenie i wysłanie samego dysku do nich do naprawy... 
W ostateczności oddam im cały laptop w sobotę i wyczyszczę dobrze dysk HDD z danych, ale może macie jeszcze jakieś pomysły dzięki którym mógłbym go uratować :-) ?

Z góry dzięki !
 


  • 0

#2 kokosnh

kokosnh
  • Maniak

  • 11182 postów
  • 3DMark 06:24404

Napisano 04 styczeń 2018 - 00:19

zobacz sobie jak geometria wygląda przez diskpart (jeśli będzie zła, to możesz spróbować ją nadpisać jakąś z innego dysku z SF i 240GB  ). Pozytywnie myśląc może tylko geometria i FTL poszły, jak to nie to to pewnie coś się zrąbało w biosie SSD i trzeba flash-ować (więc lepiej na gwarancje)


  • 0

Spoiler

#3 prohans

prohans
  • Zapaleniec

  • 1116 postów

Napisano 04 styczeń 2018 - 15:57

Raczej masz ADATE SP900 dawali ją bardzo często i no jak by to powiedzieć moja tez zdechła po 3 miesiącach  :)

 

X-kom rzeczywiście chce sam dysk bo to są dyski "dokładane na ich profesjonalnej linii montażowej" i maja osobna gwarancje ale ta informacje dadzą ci w salonie, natomiast na infolinii powiedzą ci nie w żadnym wypadku, więc jak się wahasz podejdź do salonu i zapytaj.

 

Więc po 2 tygodniach zapewne dostaniesz nowy, nie wiem czy SP900 jest jeszcze dostępne więc możliwe że dostaniesz SP920.


  • 0

HP OMEN 15 (2017) i7 7700HQ, 16GB DDR4, GTX 1060 MaxQ 6GB, PX-256M6G+, Micron-1100 512GB;

HP Microserver Gen 8, G1610T, 8GB DDR3, Iridium Pro 240GB, 4x ST1000DM010 RAID5;

 


#4 Jozio

Jozio
  • Autor tematu
  • Pasjonat

  • 958 postów

Napisano 08 styczeń 2018 - 00:11

zobacz sobie jak geometria wygląda przez diskpart (jeśli będzie zła, to możesz spróbować ją nadpisać jakąś z innego dysku z SF i 240GB  ). Pozytywnie myśląc może tylko geometria i FTL poszły, jak to nie to to pewnie coś się zrąbało w biosie SSD i trzeba flash-ować (więc lepiej na gwarancje)

Sprawdzałem i wyglądało na bios SSD lub coś innego :P 
Ale mega dzięki za podpowiedź!
 

 

Raczej masz ADATE SP900 dawali ją bardzo często i no jak by to powiedzieć moja tez zdechła po 3 miesiącach  :)

 

X-kom rzeczywiście chce sam dysk bo to są dyski "dokładane na ich profesjonalnej linii montażowej" i maja osobna gwarancje ale ta informacje dadzą ci w salonie, natomiast na infolinii powiedzą ci nie w żadnym wypadku, więc jak się wahasz podejdź do salonu i zapytaj.

 

Więc po 2 tygodniach zapewne dostaniesz nowy, nie wiem czy SP900 jest jeszcze dostępne więc możliwe że dostaniesz SP920.

Właśnie oddałem do naprawy, niestety w salonie WWA dostałem informacje że nie są upoważnieni i wyspecjalizowani do wykręcenia dysku z budy laptopa i muszą wysłać całość. Niby mam otrzymać wciągu 7 dni naprawiony, ale zobaczymy :-) 

 


Użytkownik Jozio edytował ten post 08 styczeń 2018 - 00:12

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ADATA, M2, SandForce, Flash

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych