Skocz do zawartości

Niepewność po podkręceniu starego c2d


Recommended Posts

Witam forumowiczów

Zaznaczam, że jestem jeszcze zielony w oc :)

Z racji na zalanie laptopa(po pierwszych oznakach śmierci udało mi się go wskrzesić) musiałem powrócić do swojego starego komputera z c2d e8200 na pokładzie. Płytę po znajomości wymieniłem na Ga Ep35-ds4r, dołożyłem 4 gb ramu (obecnie 6) i jeszcze kolega oddał mi swoją starą gtx 570. 

Ogólnie zamierzam wymienić ten procesor na xeona,a na obecnym chciałem wykonać lekkie oc.

Ogólnie platforma tymczasowa aż uzbieram na całkowicie nowy komputer.

Nie jestem pewien czy dobrze oc wykonałem, a to dlatego, że

-ze stockowych 2,66GHz podbiłem go na 3.2Ghz z napięciem na manualu 1,185v (była ta wartość "na szaro" na auto, więc chyba stockowa) fsb teraz to 400, mnożnik x8

-pci na 100

-mnożnik na Ram z fsb wziąłem na x2, by miały 800mhz jak mają w specyfikacji (na razie ich nie kręcę i nie wiem czy w ogóle będę)

-loadline calibration na off

Po oc, wszystko działa, 3 godziny w prime95,

Cinebench i w grach nic nie wywala

 

I teraz z czym mam (ewentualny) problem

Czytałem w starych tematach w czeluściach internetu, że 3.2ghz ludzie uzyskują na napięciach 1,2 w górę, u mnie jest 1,1875 i nie wiem, albo coś źle przeczytałem albo mam jakiś lepszy egzemplarz a może normalne to w tych starych prockach.

cpu-z wskazuje bez Loadline calibration 1,136v w idle jak i stresie, a z loadlinem skacze 1,151 do 1,163 czy to normalne?

Drugie pytanie to odnośnie taktowania, samo taktowanie w idle skacze z mnożnika x8 na x6 co kilka sekund, w stresie jest x8 stałe, a nie widziałem w biosie opcji co do oszczędzania energii i nie jestem pewien czy to normalne zachowanie czy właśnie nie do końca, jedyne co zauważyłem to jakaś opcja do boostu w bardziej wymagających rzeczach, ale ją wyłączyłem ( ogólnie ponoć nie polecana: również info z neta)

 

Wszystko jest w porządku i się nie przejmować czy odpaliłem "zegar" który tyknie całkiem niedługo?