Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Paski od lewej strony ekranu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Achyen

Achyen
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 01:26

Trzy miechy do końca gwarancji chińczyka Lenovo i zaczyna się sypać ;)

 

Wczoraj pojawiły mi się paski horyzontalne od całej lewej długości ekranu, zanikają im dalej na prawo. Po prawej praktycznie niezauważalne.

Sprawdzałem obiektywem makro, to po prostu co drugi, trzeci rząd pikseli świeci nieco słabiej i to sprawia wrażenie ciemniejszych pasków na całym ekranie. Najbardziej widać to na szarościach, bieli i zieleni. Na czerwonym i niebieskim prawie tego nie ma. Efekt widać też w biosie. Raz jak się temu przypatrywałem to zniknęło na kilka godzin, potem pojawiło się ponownie i zostało do teraz. Wachlowanie pokrywą nic nie pomaga, stukanie itp. również, więc raczej nie taśma. Inwerter od ekranu?

W każdym razie raczej na pewno hardware... i co... wysyłać teraz do serwisu Lenovo, żeby mi odesłali w gorszym stanie niż go dostaną? :D

 

Nigdy więcej lapka. PC Master race.

Zaraz dodam zdjęcie.

 

3VEY1A9.jpg

 


Użytkownik Achyen edytował ten post 07 grudzień 2017 - 01:34

  • 0

#2 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 7105 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 07 grudzień 2017 - 11:00

Wysłać,jest na gwarancji. Jak ci odeślą w gorszym stanie to znów wyślesz. Myślę,że to jedyna rozsądne wyjście...Zrób zdjęcia przed wysłaniem.


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#3 happysc

happysc
  • Zapaleniec

  • 1307 postów
  • 3DMark 06:15224

Napisano 07 grudzień 2017 - 12:31

Kumpel tak miał z Lenovo że laptop się wysypał 2 miesiące przed końcem gwarancji, trzymali 2 miechy i odesłali bez naprawy z kosztorysem naprawy - wina użytkownika tak stwierdził serwis Lenovo, kolejny raz już nie wysłał i nigdy więcej nie kupił Lenovo...
  • 0
Było: Acer 5920G, Lenovo y550, Lenovo y580, Clevo W350STQ, Atari 2600, Snes, PSone, Xbox, X360 Premium, X360 slim, Xbox One
Jest: Asus GL502VM(GTX1060) + Xbox One S + Snes mini + iPhone 7 32GB

#4 Achyen

Achyen
  • Autor tematu
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 22:19

Update: Downgrade BIOSu nic nie zdziałał (tak tylko sprawdzałem). Zauważyłem jedną ciekawą rzecz... mianowicie, ledy pełną moc świecenia osiągają gdzieś po 0.1 sekundy, czy coś, nie?

No... a jak wyłączę ekran (zamknę pokrywę) na kilka minut i potem szybko otworzę, to tych pasków praktycznie nie ma (na zielonym nadal widać, ale na szarym w ogóle) i delikatnie zaczynają się pojawiać, trwa to tak gdzieś z 15-20 sekund, jakby się 'rozgrzewały', albo w zasadzie wręcz przeciwnie, wypalały, traciły swoją moc, skoro te rzędy świecą słabiej niż pozostałe.

:roll:


Update 2: od czasu pojawienia się pasków robi się straszny ghosting. Jeśli ustawię jasność na 100% i będę miał na ekranie coś kontrastowego (np. wyniki google) przez 2-3 minuty i potem przełączę się na coś jednolitego (ciemna szarość) to wszystko zostawia powidok na 10-20 sekund.

 

Nie chcę wysyłać na serwis, wolałbym naprawić to na własną rękę, tylko ni cholery nie wiem czego to może być przyczyna. Podpinałem pod zewnętrzny monitor - tam tego problemu nie ma, czyli GPU na pewno odpadają.


Użytkownik Achyen edytował ten post 07 grudzień 2017 - 13:05

  • 0

#5 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 7105 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 07 grudzień 2017 - 23:13

Jak nie chcesz wysyłać na gwarancji ,to bądź przygotowany na to,że nic sam nie poradzisz.I co dalej ? Przy gwarancji ważny jest czas przyjęcia przez gwaranta,od tego jest obowiązujące prawo.Nie wiem nad czym się zastanawiasz...Że będą jakieś kłopoty ? Jak nic nie zrobisz to się możesz wpędzić w koszty (naprawa w serwisie),po gwarancji...


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#6 Achyen

Achyen
  • Autor tematu
  • Amator

  • 25 postów

Napisano 11 grudzień 2017 - 14:43

I tak jak już, to mogę wysłać to po świętach, bo inaczej będę w ogóle bez sprzętu a ten jest mi potrzebny do pracy. Póki co liczę na cud albo, że sam zdiagnozuję, bo boję się wysyłać lapka do serwisu Lenovo ;) W ostateczności będzie trzeba.


Kolejny update przygód (w sumie robię to teraz już tylko po to, bo pewnie ktoś kiedyś będzie miał taki sam problem i może będzie mu łatwiej zdiagnozować przyczynę ;)):

Laptop nie był używany niemal dwa dni (leżał na biurku w uśpieniu). Po włączeniu go - problemu brak. Jest już teraz włączony chyba piątą godzinę i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ruszanie matrycą na zawiasie nie przynosi zmian. Naprawdę minimalny, kilkusekundowy ghosting, ale w takim stopniu jest to chyba naturalne.


Użytkownik Achyen edytował ten post 11 grudzień 2017 - 14:55

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych