Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problemy z dyskiem twardym ST1000DM003

Seagate

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#21 golin

golin
  • Gaduła

  • 296 postów

Napisano 03 grudzień 2017 - 09:13

To po kilku wyrzuceniach z gry do pulpitu, jak teraz przedstawiają się teraz wartości DATA/RAW przy BC - 11 i BD-9, czy są takie same czy się zmieniły. Jakie są temperatury procesora i grafiki. bo dysku są w porządku. Zasilacz masz budżetowy i niektóre opinie tego modelu, są takie że np. po dwóch latach coś się z nim dzieje albo nie bardzo się nadaje na mocniejszą jednostkę która bardziej obciąża, pomimo że ma w specyfikacji 600 W. Fajnie by było sprawdzić na innym sprawnym zasilaczu. Oczywiście nie przesądzam jeszcze że zasilacz jest winowajcą problemów, jest tylko jednym z możliwych przyczyn.  Jeśli były aktualizowane stery do grafiki, to można wrócić do wcześniejszej wersji, chyba że ten wątek już przerabiałeś i na wszystkich jest tak samo.


  • 0

#22 SKOFM

SKOFM
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 13 postów

Napisano 03 grudzień 2017 - 13:47

Parametry BC BD bez zmian. Temperatury są w normie ale znalazłem wentylator więc i tak dodatkowo zamontuje. Zasilacz sprawdzę we wtorek miernikiem ale w pomiarach w BIOSIE wszystko w normie. Chcicałem zmienić sterowniki a tu GeForce Experience zawsze było zainstalowane a nagle programu nie ma. Od jakiegoś już czasu jest tak, że co jakiś czas musze ponownie zezwalać różnym programom na dostęp przez firewalla. Komputer co jakiś czas zachowuje się trochę jakby system został na nowe zainstalowany. Grafiki ze skrótów znikają. Raz jeszcze inny program mi znikł z komputera. To jakieś potwierdzenie wadliwego dysku?


  • 0

CPU: 8350 FX AMD GPU: ​Gigabyte GeForce GTX 960 OC 2GB GDDR5 MOBO: GA-78LMT-USB3

(rev. 5.0) HDD: ​Seagate Green SATA3 RAM: ​GoodRam 4Gb DDR3, 8Gb DDR3 PSU: LC600H-12 600W OS:​ Windows 10

 


#23 golin

golin
  • Gaduła

  • 296 postów

Napisano 03 grudzień 2017 - 14:55

Uruchom cmd - wiersz poleceń na prawach admina i wpisz komendę chkdsk C: /F /R

Powinien pojawić się komunikat coś w stylu o przeprowadzonej operacji przy następnym uruchamianiu systemu i zatwierdź twierdząco y(tak). I operacja ta powinna się uruchomić przed uruchomieniem systemu z tłem niebieskim. Operacja może potrwać chwilę w zależności czy na potka problemy. Potem zobaczysz czy coś dała ta operacja i jaki komunikat będzie przy pierwszym uruchomieniu systemu po operacji, czy np. wolumin jest bez błędów. C z dwukropkiem, jest literą sprawdzanego woluminu a o tej literze powinna przeważnie odpowiadać woluminowi na którym jest system. Znikanie danych z dysku, może być oznaką uszkodzonego dysku bądź są wirusy.


  • 0

#24 SKOFM

SKOFM
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 13 postów

Napisano 03 grudzień 2017 - 23:29

Polecenie chkdsk C: /F /R wykonane. Przez godzinę mieliło na 12% a potem nagle skoczyło do 100% i zakończyło proces.

 

3cc3840ba99fba20med.png


Ile mogłaby kosztować ewentualna diagnoza samego problemu w serwisie bez naprawy? Głównie chodzi o to, że jestem przygotowany na wymianę dysku czy zasilacza jeśli zawodzą ale wolałbym być pewny, że nie wymieniam na marne by potem problem dalej istniał.

 

Poczytałem trochę o tych logach i jak je sprawdzać bo pierwszy raz mam z tym do czynienia i znalazłem błędy krytyczne.

2 wystąpiły wczoraj i 3 we czwartek.

 

"System został uruchomiony ponownie bez uprzedniego czystego zamknięcia. Możliwe przyczyny błędu: system przestał odpowiadać lub uległ awarii albo nastąpiła nieoczekiwana utrata zasilania."


Użytkownik SKOFM edytował ten post 03 grudzień 2017 - 23:50

  • 0

CPU: 8350 FX AMD GPU: ​Gigabyte GeForce GTX 960 OC 2GB GDDR5 MOBO: GA-78LMT-USB3

(rev. 5.0) HDD: ​Seagate Green SATA3 RAM: ​GoodRam 4Gb DDR3, 8Gb DDR3 PSU: LC600H-12 600W OS:​ Windows 10

 


#25 golin

golin
  • Gaduła

  • 296 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 08:51

A wywalanie do pulpitu,wywala cię podczas jednej gry czy na na wszystkich i jest czy są, to gry internetowe czy nie czy wszystkie rodzaje.


  • 0

#26 SKOFM

SKOFM
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 13 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 12:57

Dokładnie jest to Wiesiek 3. Nie wiem czy dalej by wywalało bo tylko moja dziewczyna w to czasem gra. Innej gry od tamtego czasu nie sprawdzałem.


Użytkownik SKOFM edytował ten post 04 grudzień 2017 - 12:57

  • 0

CPU: 8350 FX AMD GPU: ​Gigabyte GeForce GTX 960 OC 2GB GDDR5 MOBO: GA-78LMT-USB3

(rev. 5.0) HDD: ​Seagate Green SATA3 RAM: ​GoodRam 4Gb DDR3, 8Gb DDR3 PSU: LC600H-12 600W OS:​ Windows 10

 


#27 golin

golin
  • Gaduła

  • 296 postów

Napisano 04 grudzień 2017 - 13:07

Czasem jakiś program może wywalać do pulpitu. Jak masz np. tp-link ,to w sieci informują niektórzy. że wywalał do pulpitu. Albo inny program czy ustawienia.


  • 0

#28 PaulG

PaulG
  • Gaduła

  • 314 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 19:45

Zobacz czy masz sprawną pamięć RAM programem : https://www.memtest86.com/download.htm


  • 0

CPU: Intel Xeon E3 1240 V3 MOBO: MSI B85-G41 PC MATE Ram: 16GB DDR3 1600MHz 

GPU: Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G  SSD: Adata SP920 128GB HDD: WD Blue 1TB 

PSU: XFX TS 550W 80+ Bronze   Case: SilentiumPC Pilum 400






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych