Fuelin 3 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Witajcie, temat dotyczy gwarancji karty Palit GTX 970 nabytej przeze mnie 12 kwietnia 2015 roku. Zakupiłem wówczas zestaw komputerowy z ww. kartą, na który sklep udzielił 24 miesięcznej gwarancji. Tymczasem po 27 miesiącach z kartą zaczęły pojawiać się problemy (czarny obraz w grach, słychać jedynie dźwięki w tle, wymagany twardy reset). Skierowałem komputer do okolicznego serwisu gdzie pisemnie potwierdzone zostało, że moja karta jest uszkodzona. Według mojej wiedzy oprócz 24 miesięcznej gwarancji udzielonej przez sklep na GTX 970 Palit'a obowiązuje również 36 miesięczna gwarancja producenta. Skontaktowałem się zatem w tej sprawie ze sklepem Esc.pl - oczywiście nie ma rozmowy, karta po okresie gwarancji więc nie zostanie przyjęta. Postanowiłem skontaktować się z firmą Palit. Dostałem odpowiedź, że udzielają gwarancji tylko jeżeli zakupiłem kartę bezpośrednio od nich. Jeżeli zakup był u innego sprzedawcy to muszę się z nim w tej sprawie skontaktować. Powiem szczerze, że z całą tą sprawą czuję się totalnie wyrolowany. Karta teoretycznie jest na 36 miesięcznej gwarancji, z której de facto nie mogę w ogóle skorzystać. Zarówno esc.pl jak i Palit zbywają mnie przy jakiejkolwiek korespondencji. Proszę zatem o poradę czy coś w tej kwestii można jeszcze zrobić. Serce me krwawi... Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Nic nie zrobisz. Sklep zrobił wałek i dał minimalną gwarancje czyli 24 miesiące Cytuj Link to post Share on other sites
janko1 166 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Kupując kartę EVGA w innym sklepie też dostałem tylko 24 miesiące gwarancji więc nie jest to praktyka odosobniona ale po rejestracji na stronie producenta gwarancja została wydłużona do 36 m-cy. Sprawa u "ewki" wygląda o tyle lepiej, że jeśli nie zarejestrowałem karty po zakupie to i tak obowiązuje 36 miesięczna gwarancja producenta ale liczona już po dacie produkcji karty, którą wyczytasz z serial'a. Taką praktykę powinni stosować wszyscy producenci bo według mnie jest po prostu bardzo uczciwa. Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 EVGA ma 24 miesiace w sklepach a jesli zarejestrujesz to 36 na wiekszość kart Cytuj Link to post Share on other sites
lwses 336 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Powiem szczerze, że z całą tą sprawą czuję się totalnie wyrolowany. Karta teoretycznie jest na 36 miesięcznej gwarancji, z której de facto nie mogę w ogóle skorzystać. Zarówno esc.pl jak i Palit zbywają mnie przy jakiejkolwiek korespondencji. Proszę zatem o poradę czy coś w tej kwestii można jeszcze zrobić. Serce me krwawi... Nie narzekaj na Palita,to nie koszmarny MSI. tj hakelbery napisał,sklep cie wyrolował na gwarancji,zadzwoń do nich i powiedz co myślisz. Cytuj Link to post Share on other sites
Fanbooj 1667 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 (edytowane) Nie narzekaj na Palita Narzekać jak najbardziej warto, bo ostatnio z kumplem wysyłaliśmy jego 1080tkę Gamerock do Palita na RMA (karta miała wtedy ledwie 2 tygodnie) przez sklep. Problemy z artefaktami i przekłamaniem obrazu. Karta sobie spokojnie doszła po 5-6 dniach do Hong Kongu, tam potem spędziła skromne 6 tygodni i wróciła w tym samym stanie do nas. Polityka gwarancyjna Palita jak i jego serwis są zwyczajnie do du*y. Do pięt nawet nie dorastają EVGA, tak samo MSI. A co do tematu, uważam jak koledzy wyżej, musisz kontaktować się ze sklepem. Edytowane 17 Listopada 2017 przez Fanbooj Cytuj Link to post Share on other sites
Fuelin 3 Napisano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Ze sklepem esc.pl kontaktowałem się wielokrotnie. Nie ma w ogóle z nimi dyskusji. Wystosowałem nawet pismo z prośbą o ich oficjalne stanowisko na co dostałem odpowiedź mailową.... Na serwisie sklepu Esc.pl pracuje pan Tomasz, który generalnie powtarza stwierdzenie "Odrzucenie reklamacji, karta po okresie odpowiedzialności sprzedawcy i po okresie gwarancyjnym" i na tym koniec rozmowy. Obsługa klienta odbywa się w totalnie nieuprzejmym tonie i z niechęcią do wyjaśniania mechanizmu gwarancji. Niestety ww. sytuacja tym bardziej nie pomaga mi w żaden sposób na rozwiązanie problemu z popsutą kartą. Może przynajmniej ten temat będzie dla kogoś przestrogą nim zdecyduje się na zakup w sklepie Esc.pl albo karty graficznej od Palit'a... Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Te karty mają gwarancje wewnetrzna a nie producenta A jaki wałek tam idzie to nie mam pojęcia Moze nie płacenie podatków ala cło Teraz np morele ma karty palita 24 miesieczne i pisze ze gw sprzedawcy więc te karty jak sie popsują to nawet nie idą do producenta Cytuj Link to post Share on other sites
Fanbooj 1667 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Może skontaktowanie się z rzecznikiem praw konsumenta by pomogło? Cytuj Link to post Share on other sites
zoltan2 253 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Odpowiedzialność sklepu to 24msc, jeśli producent daje więcej to musisz bezpośrednio do niego się udać. Nie inaczej. Sklep nie zrobił wałka, tak po prostu jest Cytuj Link to post Share on other sites
Fuelin 3 Napisano 17 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Odpowiedzialność sklepu to 24msc, jeśli producent daje więcej to musisz bezpośrednio do niego się udać. Nie inaczej. Sklep nie zrobił wałka, tak po prostu jest Rzecz w tym, że już się do niego udałem i odpowiedź była jedynie potwierdzeniem informacji zawartej na oficjalnej stronie Palit (http://eu.palit.com/palit/rma.php?lang=pl) brzmiącej w następujący sposób: "Dla użytkowników końcowych Jeżeli nie kupiłeś produktów Palita bezpośrednio od nas, prosimy skontaktuj się ze swoim sprzedawcą - on zajmie się procedurą reklamacyjną." A tutaj odpowiedź od producenta: "Thank you for your detailed reply which was very helpful in understanding your case. Unfortunately, after discussing your issue internally, we have to tell you that we are not able to compensate you. Given that we normally only supply distributors and wholesale customers in Europe, we in fact do not have any legal or contractual obligation to grant warranty claims to end customers. As an end customer you only have a 2-year warranty claim against your retailer, since he is your sole contract partner. Please try to contact him again for further proceeding of your case. Thank you for your understanding. Best Regards Your RMA Service Team" Widzę, na podstawie dyskusji, że wasze opinie są sprzeczne, a sprawa niezupełnie jasna. Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Jakis powód jest ze sklep przyciął na 24 miesiące Może skarbówka ? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.