dxh11 18 Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Witam, Dzisiaj chciałbym zakupić kartę graficzną GTX 1080 GameRock. I tutaj mam problem z decyzją gdzie ją zakupić, a to wszystko przez okres gwarancyjny. Na morele.net gwarancja udzielana jest tylko na 24 miesiące - typ gwarancji: sprzedawcy. Natomiast w sklepie Esc.pl gwarancja na tą samą kartę jest na 36 miesięcy - typ gwarancji: producenta. Jedno proste pytanie - gdzie kartę zakupić ? Jeżeli zakupię kartę na morele i skończy się po 2 latach gwarancja sprzedawcy, bedzie jeszcze ten 1 rok gwarancji producenta ? Czy jedna gwarancja wyklucza drugą w tym wypadku (tylko i wyłacznie 24 miesiace) ? Drugie pytanie jest takie - znalazłem wątek, dość stary ale niektórzy twierdzą że karty z esc.pl przychodzą bez oryginalnych pudełek, -czy to prawda ? http://forum.benchmark.pl/topic/182051-pytanie-dot-escpl-i-morelenet/ Będę wdzięczny za odp + Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Myślę,że najbliższą prawdy odpowiedź,znajdziesz jak do nich zadzwonisz i zapytasz. Podejrzewam,że jeśli chodzi o Morele,to może można przedłużyć o rok gwarancję u producenta,rejestrując kartę na ich stronie. Radzę wstrzymać się do jutra i zadzwonić do nich... Cytuj Link to post Share on other sites
supervisor 15 Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Pamiętaj że przy gwarancji do producenta, będziesz musiał wysłać sprzęt do producenta co może być czasem kosztowne. Np. ja wysyłałem dysk SSD do Holandii (corsair). Cytuj Link to post Share on other sites
zlomer 1 Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Zasadniczo bierz w ESC, w obu przypadkach masz najpierw dwa lata rękojmi którą gwarantuje sprzedawca i to jest najlepsza forma dla Ciebie. Rękojmia to jest obowiązek sklepu i jest uregulowany prawnie. Gwarancja producenta to tylko jego dobra wola i zawsze na jego warunkach. Ostatnio reklamowałem 1070 Palita i początkowo zaproponowali mi wymianę na referenta w ramach gwarancji producenta, dopiero jak postraszyłem rękojmią i koniecznością zwrotu kasy to sklep się zreflektował i zaproponował lepszy deal. Cytuj Link to post Share on other sites
dxh11 18 Napisano 10 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Dla potomnych: Kupiłem w Morele.net (oczywiście pudełko przetargane od spodu - reszta nie naruszona). Jeśli chodzi o gwarancje - sami nie wiedzieli, poprosili o kontakt z producentem w tej sprawie. W wolnej chwili napiszę do Palita i postaram się umieścić tutaj odpowiedź producenta. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11344 Napisano 11 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2017 Tutaj chyba chodzi o dystrybutora a nie o producenta. To dystrybutor daje gwarę. Podobnie jest z modelami XFX. Na jednych stronach 2 lata, na innych można spotkać 3. Kiedyś było odwrotnie. Palit miał 2 lata gwary na esc.pl a 3 na morele Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 17 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Tutaj chyba chodzi o dystrybutora a nie o producenta. To dystrybutor daje gwarę. Podobnie jest z modelami XFX. Na jednych stronach 2 lata, na innych można spotkać 3. Kiedyś było odwrotnie. Palit miał 2 lata gwary na esc.pl a 3 na morele Z urządzaniami, która posiadają gwarancję na 3 lata jest różnie. Gwarancja owszem jest ale sklep ma obowiązek aby realizować gwarancję w zakresie 24 miesięcy - później już nie musi chodź może. Niektóre sklepy gwarantują wsparcie przez pełne 36 miesięcy a inne nie lub tylko dla wyznaczonych produktów. Miałem problem z płytą główna AsRock Z77 - proline się wypięło i nie chciało przyjąć płyty głównej na gwarancję. Na ich stronie był zapis, że płyta główna ma 34 miesiące gwarancji - absurd . Napisałem do AsRock Holandia przyjęli płytę na gwarancję chodź nie musieli ale zrobili "wyjątek" jak naświetlem im sprawę jak mnie załatwił sklep. Koszt wysyłki był z tego co pamiętam spory - i koszta te poniosłem właśnie z winy proline. XFX daje 3 lata gwarancji na swój sprzęt (po rejestracji) standardowo niby 24 miesiące, ale tylko niektóre sklepy honorują te 36 miesięcy i jest to wyraźnie opisane na stronie z przedmiotem. Przykładowo dziadowskie morele daje tylko 24 miesiące. Czyli podczas ostatnich 12 miesięcy musimy z wysyłką i gwarancją bujać się sami. Morele znów - płyta główna Asus MAXIMUS VIII IMPACT na stronie informacja o gwarancji 24 miesiące (był okres kiedy płyta była w promocji za 499 zł). W każdym innym sklepie gwarancja 36 miesięcy a tutaj 24. Aktualnie cena poszła w górę a i gwarancję zmienili na 36 miesiący. Morele ma masę sprzętu, po jakichś naprawach, zwrotach i różnych przygodach. Osobiście omijam ten sklep. Dziś mnie też załatwili z zakupem tak więc niech się bujają. Konkurencja jest duża więc nie ma problemu. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
dudus8 493 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Czyli gdzie najlepiej kupować sprzęt PC? Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Czyli gdzie najlepiej kupować sprzęt PC? Tu gdzie jest najtaniej, a morele w 75% przypadków części są najdroższe. Cytuj Link to post Share on other sites
Fuelin 3 Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Gwarancja producenta w większości przypadków to fikcja. Wejdź sobie przykładowo na stronę Palita i zobacz w zakładce Wsparcie co piszą o procedurze reklamacyjnej. W skrócie - kupiłeś karte bezpośrednio od nas - wysyłaj do nas na Tajwan, jezeli ze sklepu - on uruchomi procedurę gwarancyjną. Nic bardziej mylnego. Kupiłem kompa z karta Palit w Esc.pl, karta padła po 27 miesiącach, a serwis ze sklepu umywa rączki bo jego 24 miesięczny okres odpowiedzialności się skończył. Producent z kolei odsyła do sprzedawcy - zgodnie z zapisami na stronie. Podsumowując, mówi się o 36 miesięcznej gwarancji, z której notabene nie mozna skorzystać. Może inny sklep byłby bardziej życzliwy niż serwis Esc.pl dlatego odradzam u nich kupować. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Tu gdzie jest najtaniej, a morele w 75% przypadków części są najdroższe. Ale masz na to jakieś statystyki? Bo ja na przykład kilka rzeczy kupilem u nich najtaniej. A sprawdzałem ceny bardzo dokładnie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
droid 1091 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Kupuj na morele. Mniejsze zło niż esc.pl Na morele na swoim koncie zgłaszasz RMA, oddajesz wadliwy produkt albo w punkcie lub kurierem wysyłasz. Ustawowo jesteś chroniony rękojmią - masz 24MC. CPU i GPU - 36MC( zależy od producenta GPU.) Wolę kupić w morele niż w esc.pl Tylko PC składaj sam. Nie ważne gdzie kupisz w PL. Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Kupuj na morele. Mniejsze zło niż esc.pl Na morele na swoim koncie zgłaszasz RMA, oddajesz wadliwy produkt albo w punkcie lub kurierem wysyłasz. Ustawowo jesteś chroniony rękojmią - masz 24MC. CPU i GPU - 36MC( zależy od producenta GPU.) Wolę kupić w morele niż w esc.pl Tylko PC składaj sam. Nie ważne gdzie kupisz w PL. Taka sama procedura jak w każdym innym sklepie. Przecież ustawa nie obejmuje tylko morele W esc przynajmniej jest mniejsza szansa otrzymania towaru ze zwrotu lub jakiejś używki. W morele to normalka. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Pankracy - towar ze zwrotu (też tego nie popieram,ale jak byś to rozwiązał przy prawie zwrotu przez 14 dni?) nie oznacza,że jest zły... Cytuj Link to post Share on other sites
kakarotosongo 21 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Zły może nie jest, ale płacisz jak za nowy, a dostajesz używany. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 To powiedz mi jak kupić samochód (nowy),w którym jeszcze nikt nie siedział ? Cytuj Link to post Share on other sites
kakarotosongo 21 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Co innego kupno auta z przebiegiem 10 km, a co innego z 14 dniami robienia co sie chcę. Kupując nowe auto ktos w nim siedział, przeparkowal w fabryce itp. Ale nie mógł jezdzic w 14 dni 3k km i oddać stwierdzając ze to mu nie pasuje. Z tym zwrotem w 14 dni jest lepsze porownanie do auta testowego. Niby na gwarancji, ale swoje już przeszło. Cena takiego auta tez jest niższa. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Po prostu trzeba zlikwidować możliwość 14-to dniowego zwrotu,rzeczy rozpakowanej (plomby) i będzie spokój. Ja jestem za. Albo się na coś decyduję i kupuję,albo tylko myślę ,oglądam w normalnym sklepie itd.... Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Pankracy - towar ze zwrotu (też tego nie popieram,ale jak byś to rozwiązał przy prawie zwrotu przez 14 dni?) nie oznacza,że jest zły... Jakoś inne sklepy sobie z tym radzą. Wystawiają towar jako outlet po delikatnie niższej cenie i też zarabiają. Jednak morele ma inne podejście - trzeba kasować ludzi za używany towar jak za nowy i umywać ręce. Nie interesuje ich klient liczą się tylko pieniądze. Po za tym to jeden z droższych sklepów i kupowanie tam nie ma sensu. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 No chyba nie myślisz,że jestem wyznawcą morele net... To że tam coś kupiłem,jeszcze o niczym nie świadczy. Kupiłem tam,bo wcale nie było najdroższe (choć i nie najtańsze). Zrobił się z tego "moloch",który zapomniał komu powinien służyć (jak wiele innych). Znasz jakiś sklep z outletem w dziedzinie komputerów(części) w Polsce ? Od razu się przyznaję,że nie szukałem... Cytuj Link to post Share on other sites
vikingpl 28 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Morele jest bardzo problematyczne gdy przychodzi do gwarancji. Zarówno na tym forum jak i konkurencji jest wiele tematów jak ciężka to przeprawa. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Oddawałem na gwarancję do nich i jedyny problem ,to był długi czas oczekiwania (30 dni roboczych).Duże firmy ,mają dużo klientów i różnie bywa,to fakt. Piszę tak tylko dlatego,że ja z nimi kłopotów nie miałem. W tej dużej ilości klientów,trafiają się też "janusze" i inne cwaniaczki.Warto o tym pamiętać. Cytuj Link to post Share on other sites
mehyy 4 Napisano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2017 Bardzo często kupuję w morele; raz padł mikrofon w słuchawkach HyperX cloud- kazali wysłać jak najmniej akcesoriów- dostałem zwrot gdyż nie przesłałem kabla z kontrolerem który nie jest potrzebny by określić czy mikrofon działa. Odesłałem ponownie dodając kilka słów i otrzymałem nowe słuchawki. 2. Kilka dni temu reklamowałem zasilacz Corsair CX450M bo piszczał i ogólnie głośno chodził; 4 dni i otrzymałem nową zaplombowaną sztukę. 3. Zwrot 14 dniowy bez najmniejszych problemów; 3 dni i pieniądze na koncie. Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 No chyba nie myślisz,że jestem wyznawcą morele net... To że tam coś kupiłem,jeszcze o niczym nie świadczy. Kupiłem tam,bo wcale nie było najdroższe (choć i nie najtańsze). Zrobił się z tego "moloch",który zapomniał komu powinien służyć (jak wiele innych). Znasz jakiś sklep z outletem w dziedzinie komputerów(części) w Polsce ? Od razu się przyznaję,że nie szukałem... Chyba nie . Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2017 Outlety prowadzą choćby X-KOM i OLEOLE. Obydwie firmy na allegro. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.