Offka 74 Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 (edytowane) Witam Forumowiczów, Jakiś czas temu pisałam o problemie z wifi. Mam łącze światłowodowe. Do urządzenia ZTE ZXA10 F601 jest podpięty router Archer D5. Jakiś czas temu po awarii Internetu pojawiły się problemy z wifi. Po kablu, którym mam podpięty komputer wszystko funkcjonowało normalnie. Po wifi (w telewizorze i telefonie) były jakby dropy. Po restarcie parokrotnym wszystkiego znowu było normalnie. Pięknie funkcjonowało wszystko i po kablu, i po wifi. Urządzenia wszystkie funkcjonowały stabilnie. Niestety tym razem po tym, jak po prostu nie było prądu jakiś czas, znowu pojawił się problem. Po kablu jest wszystko ok, za to po wifi znowu występują dropy, jakby spadki jakości łącza, wieczne buforowanie itd. Oczywiście wszystko restartowałam parę razy - zarówno router, urządzenie od operatora. Na razie nie pomogło. Czy te objawy wskazują na problem z moim routerem (który odpowiada za wifi przecież), czy tkwi gdzie indziej? Urządzenie operatora wydaje się funkcjonować normalnie. Ktoś z Państwa radził mi by wyłączyć serwer DHCP i ewentualnie gdyby był po tym brak Internetu, przełączyć kabel sieciowy, który idzie do routera operatora do portu LAN2 zamiast LAN/WAN. Czy to rzeczywiście może pomóc, czy objawy jednak wskazują na jakąś usterkę któregoś z urządzeń? I którego? W temacie jestem laikiem, dlatego też nieco boję się "ruszać" sprzętu, dlatego też wolę jeszcze raz zapytać Państwa, co z tym fantem zrobić. Edytowane 26 Października 2017 przez Offka Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Zbyt mało szczegółów żeby cokolwiek diagnozować. Jeśli ten ZTE robi NAT to TP-Link powinien być użyty jako AP. Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Zbyt mało szczegółów żeby cokolwiek diagnozować. Jeśli ten ZTE robi NAT to TP-Link powinien być użyty jako AP. Dziękuję za odpowiedź. Nie wiem, czy to pomoże, ale to urządzenie, jak sprawdziłam, to terminal sieci optycznej końcówka GPON (ONT - Optical Network Terminal). Interfejs GPON do połączenia OLT z ODN. Urządzenie jest podpięte do routera do portu oznaczonego LAN/WAN. W moim routerze w konfiguracji mam w EWAN Settings PPPoE, w zaawansowanych jedynie IPv4 i Enable IGMP Proxy włączone. Zapytam może po prostu, co należałoby sprawdzić i jak w ogóle ugryźć temat. Będę oczywiście dzwonić do operatora, ale problem może być chyba raczej od strony mojego routera. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Zacząłbym od pełnego resetu routera, wgrania najnowszego firmware i skonfigurowaniu od nowa. Jeśli ZTE robi NAT to jako AP, jeśli nie robi to jako router. Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Zacząłbym od pełnego resetu routera, wgrania najnowszego firmware i skonfigurowaniu od nowa. Jeśli ZTE robi NAT to jako AP, jeśli nie robi to jako router.Postaram się spisać wszelkie ustawienia i zrobić reset routera. Firmware mam najnowszy, bo sprawdzałam. O to czy ZTE jest też NATem może zapytam u operatora. Zresztą tylko oni mogą go sprawdzić. Dziękuję za zainteresowanie wątkiem i chęć pomocy. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 26 Października 2017 Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Czy robi NAT a nie czy jest za NATem. Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2017 Czy robi NAT a nie czy jest za NATem.Dobrze. Czy robi NAT, a nie jest NATem. Będę pamiętać. Tak to jest, gdy się człek nie zna. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Przepraszam za post pod postem, ale śpieszę donieść, że poszłam za radą i zrobiłam reset do ustawień fabrycznych. Zadzwoniłam też do dostawcy, by sprawdził ZTE i z pytaniem, jak mam prawidłowo ustawić router. Na forum TP Linka poradzono mi też, by ustawić na sztywno kanały i pasmo, co też zrobiłam. Wszystko wróciło do normy, nie ma dropów po wifi. Nie wiem, czy dostawca zadziałał, czy reset ustawień (bo tuż po resecie i wprowadzeniu danych nadal były dropy, potem jakoś załapał router już na dobre). Ważne że działa. Dziękuję za wskazówki. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.