Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Forumowiczów, 

 

Jakiś czas temu pisałam o problemie z wifi. 

Mam łącze światłowodowe. Do urządzenia ZTE ZXA10 F601 jest podpięty router Archer D5. 

Jakiś czas temu po awarii Internetu pojawiły się problemy z wifi. 

Po kablu, którym mam podpięty komputer wszystko funkcjonowało normalnie. Po wifi (w telewizorze i telefonie) były jakby dropy. Po restarcie parokrotnym wszystkiego znowu było normalnie. Pięknie funkcjonowało wszystko i po kablu, i po wifi. Urządzenia wszystkie funkcjonowały stabilnie. 

 

Niestety tym razem po tym, jak po prostu nie było prądu jakiś czas, znowu pojawił się problem. Po kablu jest wszystko ok, za to po wifi znowu występują dropy, jakby spadki jakości łącza, wieczne buforowanie itd.  Oczywiście wszystko restartowałam parę razy - zarówno router, urządzenie od operatora. Na razie nie pomogło. 

 

Czy te objawy wskazują na problem z moim routerem (który odpowiada za wifi przecież), czy tkwi gdzie indziej? Urządzenie operatora wydaje się funkcjonować normalnie. 

Ktoś z Państwa radził mi by wyłączyć serwer DHCP i ewentualnie gdyby był po tym brak Internetu, przełączyć kabel sieciowy, który idzie do routera operatora do portu LAN2 zamiast LAN/WAN. 

 

Czy to rzeczywiście może pomóc, czy objawy jednak wskazują na jakąś usterkę któregoś z urządzeń?

I którego?

W temacie jestem laikiem, dlatego też nieco boję się "ruszać" sprzętu, dlatego też wolę jeszcze raz zapytać Państwa, co z tym fantem zrobić. 

Edytowane przez Offka
Link to post
Share on other sites

Zbyt mało szczegółów żeby cokolwiek diagnozować. Jeśli ten ZTE robi NAT to TP-Link powinien być użyty jako AP.

 

 

Dziękuję za odpowiedź.

Nie wiem, czy to pomoże, ale to urządzenie, jak sprawdziłam, to terminal sieci optycznej końcówka GPON (ONT - Optical Network Terminal). Interfejs GPON do połączenia OLT z ODN. Urządzenie jest podpięte do routera do portu oznaczonego LAN/WAN. 

W moim routerze w konfiguracji mam w EWAN Settings PPPoE, w zaawansowanych jedynie IPv4 i Enable IGMP Proxy włączone. 

 

Zapytam może po prostu, co należałoby sprawdzić i jak w ogóle ugryźć temat. 

Będę oczywiście dzwonić do operatora, ale problem może być chyba raczej od strony mojego routera.  

Link to post
Share on other sites
Zacząłbym od pełnego resetu routera, wgrania najnowszego firmware i skonfigurowaniu od nowa. Jeśli ZTE robi NAT to jako AP, jeśli nie robi to jako router.
Postaram się spisać wszelkie ustawienia i zrobić reset routera. Firmware mam najnowszy, bo sprawdzałam.

O to czy ZTE jest też NATem może zapytam u operatora. Zresztą tylko oni mogą go sprawdzić.

Dziękuję za zainteresowanie wątkiem i chęć pomocy.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites
Czy robi NAT a nie czy jest za NATem.
Dobrze. Czy robi NAT, a nie jest NATem. Będę pamiętać. Tak to jest, gdy się człek nie zna. :) Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Przepraszam za post pod postem, ale śpieszę donieść, że poszłam za radą i zrobiłam reset do ustawień fabrycznych. 

Zadzwoniłam też do dostawcy, by sprawdził ZTE i z pytaniem, jak mam prawidłowo ustawić router. 

Na forum TP Linka poradzono mi też, by ustawić na sztywno kanały i pasmo, co też zrobiłam. 

Wszystko wróciło do normy, nie ma dropów po wifi. Nie wiem, czy dostawca zadziałał, czy reset ustawień (bo tuż po resecie i wprowadzeniu danych nadal były dropy, potem jakoś załapał router już na dobre).

Ważne że działa. 

Dziękuję za wskazówki. :)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...