Skocz do zawartości

Tragiczne spadki w wiedźminie


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez creatchris,

Recommended Posts

Witam, 

mam problem ze stabilnością fps'ów w Wiedźminie 3. Sprzęt :

 

i5 2500, gtx 1050 ti evga (jakiś miesiąc od zakupu), 8gb ram (dual channel), AsRock H61iCafe, dysk Toshiba P300 tb (zakupiony chyba tydzień albo dwa temu), PSU Chieftec GPS-400AA-101 A.

 

Próbowałem już ustawień w biosie, wyłączyłem wszystkie możliwe oszczędzania energii procesora, turbo boost włączony. Przy tym też jestem trochę zaskoczony, według producenta TB powinien osiągać do 3,7 Ghz, tymczasem nie przekracza 3,4. 

 

W grze widać co jakiś czas powiadomienie od karty, że osiągnęła swój power limit, ale nie sądzę żeby to było problemem. Poszczególne rdzenie procesora obciążane są do 100%, ale z tego co widziałem na wielu filmach na yt, przy takiej konfiguracji i tak powinno być stabilniej.

 

Dysk kupiony niedawno, postawiony jest na nim Windows 7. Nie wiem czy problem może być spowodowany tym, że dysk połączony jest z płytą - kablem serial ata. W sklepie poprosiłem o kabel do dysku Sata 3. Kupiłem, w domu zauważyłem że kabel przeznaczony jest do Sata 2/3. W sumie to wygląda prawie identycznie do kabelków jakie mam sprzed 10 lat. Z tego co widziałem w necie, to kable generacji 3 są czerwone, te moje stare i ten, który kupiłem jest pomarańczowy. 

 

Zamieszczam link do nagrania na yt, na którym widać, jak się to objawia. 

https://www.youtube.com/watch?v=_USotReuMFw

 

Podsumowując, proszę o jakąś solucję. 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Link to post
Share on other sites

Nagranie jest z części mapy w mieście. To typowe miejsce obciążające procek, więc nic dziwnego, że są przycięcia.

Turbo osiąga 3,7GHz tylko przy obciążeniu jednego rdzenia.

 

Może pomóc zmniejszenie zasięgu rysowania i poziomu szczegółowości geometrii.

 

Generacje sata wykorzystują ten sam kabel.

Link to post
Share on other sites

Częściowo wyeliminowałem problem, poprzez majstrowanie w panelu sterowania nvidia. Gra dalej nie osiąga 60 fps w mieście, ale myślę, że przy aktualnej konfiguracji, 40-50 fps na dosyć wysokich ustawieniach jest dobrym wynikiem. Dobrym, bo klatki nie spadają do 0. 

Co zmieniłem? Kilka rzeczy: filtrowanie tekstur - jakość wydajność

Filtrowanie tekstur - ujemna kompensacja zablokuj

Maksymalna liczba wstępnie generowanych klatek 4

Optymalizacja wątkowa Włącz

Wstępne renderowanie klatek wirtualnej rzeczywistości 4

do tego zmieniłem zarządzanie energią na maksymalną wydajność.

 

W samej grze ustawiłem też postproses rozmycie w ruchu, co upłynnia wizualnie grę. 

Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe że przez dysk. W normalnym użytkowaniu, czyli chodzenie po folderach, plikach, szeroko pojętym windowsie, też nie jest za szybko. Pytanie, czy mogę coś z tym zrobić? Wyłaczyłem to super coś windows serach też, indeksowanie także, a mimo to, jest tak samo. Problem jest mniej zauważalny jak komputer dłużej chodzi, wtedy jest o wiele stabilniej. Z tego co czytałem, te kable dla sata 3 są nieco szybsze od 2, być może to byłoby rozwiązanie.Napiszcie, czy to mogłoby pomóc. Przeniesienie się na W10 raczej odpada, bo moja karta sieciowa wifi nie ma sterowników dla tej windy. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...
  • Rozwiązanie

Dobra, powiem tak, choć pewnie nikt już tu nie zagląda :P. Sytuacja lekko poprawiła się kiedy to kupiłem za 10 zł działajacy kabel SATA 3 zamiast 2. Ale wciąż, było dosyć słabo. Dopiero dzisiaj, wpadłem na pomysł zainstalowania owianego złą slawą, Windowsa 10. Efekt jest taki, ze zacinki, spadki, lagi, wszystko to całkowicie zniknęło... Nie ważne czy jestem w novigradzie, oxenfurcie, w lesie czy gdziekolwiek, jest stabilnie i płynnie na tyle na ile pozwala karta graficzna :)

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...