Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Oszust z olx, niesprawna karta graficzna. Co można zrobić?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
108 odpowiedzi w tym temacie

#41 korzychxp

korzychxp
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 290 postów

Napisano 09 październik 2017 - 21:24

Policja sie tym nie zajmuje, tako rzekli koledzy prawnicy, że umorzą i nawet nikt nie zapuka do jego drzwi by narobił w gacie. Z reszta nie mam jak im dostarczyć dowodów, bo są elektroniczne, rozmowa trwa tydzien i za chiny tego nie da sie dostarczyc bo ksiazka wyjdzie.

 

Co do stazu to kwiecien 16


  • 0

#42 krzyhox

krzyhox
  • I'm a mysterious person

  • 2726 postów

Napisano 10 październik 2017 - 09:55

Na drugi raz to tylko kupowanie na allegro. Raz jest jedna trochę pewniej, że nie oszuka. Dwa da się odzyskać pieniądze podobno jak ktoś wysłał uszkodzony przedmiot.


  • 0

CPU:Ryzen 3600 Cłodzenie:SilentiumPC Navis pro 240,Gpu:Sapphire Radeon RX 5700 XT NITRO+

Mobo:MSI B450-Tomahawk Ram:ADATA XPG SPECTRIX 16gb 3200 MHz Psu:SilentiumPC Vero L1 600W Dysk:Plextor 256GB M.2 PCIe NVMe M9PeG,Obudowa:Fractal Design Define R5

Lenovo B50-80

 


#43 zoltan2

zoltan2
  • Gaduła

  • 406 postów
  • Miejscowość:Szczecin

Napisano 10 październik 2017 - 10:02

Nie chcę mi się czytać całości. Ale tak... Jeśli masz w wiadomościach od goscia że karta jest w pełni sprawna i. Oczywiście jej nie dolega a już po sprawdzeniu okazuje się że coś jest nie tak a koleś mówi że tak ma być to już jest to zatajeniem informacji kupna/sprzedaży. Podchodzi to pod zwykle oszustwo. Bo stwierdzeniem przyznaje że tak powinno być zwyczajnie się przyznaje do tego że coś było nie tak. Rzecznik, policja i działasz. A jak nie pomoże to najazd na kolesia we 4ch i tyle. Ps zbieraj rachunki kosztowe na jakie się naraziles przy wyjaśnianiu sprawy, np bilet autobudowy na policję itp
  • 0

#44 rebus

rebus
  • Entuzjasta

  • 619 postów
  • Miejscowość:Mińsk Mazowiecki

Napisano 10 październik 2017 - 11:02

@zoltan2 dobrze mówi. To zatajenie stanu faktycznego sprzedawanej karty - czyli oszustwo.

Może też spróbuj zadzwonić jeszcze raz do kolesia - i nagraj tę rozmowę. Może w jej trakcie koleś chlapnie coś, co go całkowicie pogrąży. Rozmowę taką nagrasz np. po zainstalowaniu programu ACR:

https://play.google....m.nll.acr&hl=pl

Sprawdź tylko w internecie, bo nagrywanie rozmów jest możliwe tylko w przypadku chyba np. obrony interesów własnych - co miałoby miejsce w Twoim przypadku.
  • 0

ASUS Z170 Pro Gaming; i7-6700K; Scythe Grand Kama Cross 3; DDR4 HyperX Fury 32 GB 2666MHz; MSI GeForce GTX 1070 GAMING X; Asus Xonar DX; Dell S2716DG; be quiet! 600W Pure Power 9; SSD GOODRAM Iridium PRO 240 GB; Toshiba P300 3 TB; WD Red 2 TB (WD20EFRX); Lian Li PC-V33A; Windows 10 Home 64 bit


#45 zoltan2

zoltan2
  • Gaduła

  • 406 postów
  • Miejscowość:Szczecin

Napisano 10 październik 2017 - 11:12

Z tego co wiem to nagrywanie bez wcześniejszego powiadomienia o tym jest dozwolone ale nie może być wykorzystane jako dowód w sprawie. Nie jestem pewien.
  • 0

#46 korzychxp

korzychxp
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 290 postów

Napisano 10 październik 2017 - 11:22

Koleś nie mowi ze "tak ma być", tyle że sam ją uszkodziłem, więc zrzuca winę na mnie.


  • 0

#47 sznib

sznib
  • buzujolidrinker

  • 879 postów

Napisano 10 październik 2017 - 11:51

Na drugi raz to tylko kupowanie na allegro. Raz jest jedna trochę pewniej, że nie oszuka. Dwa da się odzyskać pieniądze podobno jak ktoś wysłał uszkodzony przedmiot.

 

Allegro nic więcej nie zdziała w takiej sytuacji. Jeśli sprzedający będzie się upierał przy swoim pracownik allegro rzuci formułka "Allegro nie może być strona w sprawie. Musicie to wyjaśnić między sobą. Ostatecznie pozostaje droga sądowa". Tyle zrobią. Wiem z autopsji.

W sumie to oczywiste, bo zawsze może być sytuacja ze ktoś kupi, zepsuje i bedzie chciał zwalić na sprzedającego że sprzedał już zepsute.


Użytkownik sznib edytował ten post 10 październik 2017 - 11:55

  • 0

Ryzen 3600*Asus Prime X370 Pro*16GB Crucial Ballistix AT 3200*MSI GTX1070 Aero ITX*Toshiba Q Pro 256GB, Seagate Iron Wolf 3TB*BeQuiet Straight Power 10 500W*Antec Solo*Nec EA273 WMI*Logitech K270*Logitech G900*


#48 zoltan2

zoltan2
  • Gaduła

  • 406 postów
  • Miejscowość:Szczecin

Napisano 10 październik 2017 - 12:46

Pisałeś w poście że napisał "tak ma być". Ale pierwsze co to rzecznik. Idź i pytaj. Nie wiem czy rękojmia nie obowiązuje też przy prywatnej odsprzedaży. I tyle
  • 0

#49 paprykarz

paprykarz

Napisano 10 październik 2017 - 12:57

Ja nie rozumiem nic z tego. Nie lepiej zamiast pasty i nerwów było kupić nowego 1050 bez Ti. Teraz się goście rozpisują o wjazdach, tyle że ktoś tu mądrze napisał że to broń obu sieczna. Niech mi ktoś wytłumaczy.

 

Nawiasem mówiąc ekspertyza, koszt zastępstwa procesowego i inne bzdety wystarczyły by pewnie na nowego 1080 ti i nie ma gwarancji że sprawa wygrana.


  • 0

#50 rebus

rebus
  • Entuzjasta

  • 619 postów
  • Miejscowość:Mińsk Mazowiecki

Napisano 10 październik 2017 - 13:33

@korzychxp - zadzwoń w końcu do tego rzecznika praw konsumenta i się dowiedz, co w sprawie można zrobić.


  • 0

ASUS Z170 Pro Gaming; i7-6700K; Scythe Grand Kama Cross 3; DDR4 HyperX Fury 32 GB 2666MHz; MSI GeForce GTX 1070 GAMING X; Asus Xonar DX; Dell S2716DG; be quiet! 600W Pure Power 9; SSD GOODRAM Iridium PRO 240 GB; Toshiba P300 3 TB; WD Red 2 TB (WD20EFRX); Lian Li PC-V33A; Windows 10 Home 64 bit


#51 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1788 postów

Napisano 10 październik 2017 - 13:46

Panowie, dajcie spokój. Zrobiloście, co mogliście. Poczekajcie, aż autor podejmie działania i dopiero wtedy wrócimy do rozmowy.
  • 0

#52 korzychxp

korzychxp
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 290 postów

Napisano 10 październik 2017 - 15:20

Nadal nie mam przepisu na to, by odnieść się do ciężaru dowodu, który przy osobach fizycznych spoczywa na kupującym. No i co ja mogę udowodnić, jak nawet serwis mi powiedział, że ciężko udowodnić, kto gdzie i jak.


  • 0

#53 rebus

rebus
  • Entuzjasta

  • 619 postów
  • Miejscowość:Mińsk Mazowiecki

Napisano 10 październik 2017 - 15:29

Jest też możliwość, że koleś zrobił już parę takich przekrętów - i może właśnie trzeba, abyś to zgłosił?
  • 0

ASUS Z170 Pro Gaming; i7-6700K; Scythe Grand Kama Cross 3; DDR4 HyperX Fury 32 GB 2666MHz; MSI GeForce GTX 1070 GAMING X; Asus Xonar DX; Dell S2716DG; be quiet! 600W Pure Power 9; SSD GOODRAM Iridium PRO 240 GB; Toshiba P300 3 TB; WD Red 2 TB (WD20EFRX); Lian Li PC-V33A; Windows 10 Home 64 bit


#54 korzychxp

korzychxp
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 290 postów

Napisano 10 październik 2017 - 16:36

Jest, ale jeśli mam byc stratny na tym jeszcze bardziej niz teraz to chyba rozumiecie opory. Musze wiedziec jak udowodnic mu to ze wyslal mi uszkodzoną, a nie ze ja uszkodzilem


Użytkownik korzychxp edytował ten post 10 październik 2017 - 16:37

  • 0

#55 wojciechu15

wojciechu15
  • Maniak

  • 2012 postów

Napisano 10 październik 2017 - 16:58

Nijak tego nie udowodnisz. Nawet jak nagrałeś rozpakowanie karty, jej montaż w komputerze i późniejsze uruchomienie gry które pokaże, że jest niesprawna.

Ostatecznie koleś może powiedzieć, że zepsułeś kartę poprzez jakieś przepięcie, czy podczas montażu, po czym spakowałeś ją z powrotem w jego opakowanie i później odstawiłeś całą szopkę z nagraniem całego procesu po fakcie. 

Prawda jest taka, że kupując od jakiejś firmy udzielającej gwarancji rozruchowej miałbyś większe pole manewru. Niestety kupując od osoby fizycznej możesz co najwyżej iść do sądu i nie pomoże ci tutaj żaden rzecznik praw konsumenta, bo nie ma tu do czynienia z transakcją miedzy osobą fizyczną a podmiotem gospodarczym, a między dwoma osobami fizycznymi - może najwyżej udzielić ci jakiejś porady która nic pewnie nie wniesie ponad to co już usłyszałeś. Musisz pamiętać, że obowiązek udowodnienia winy sprzedającego leży po twojej stronie jako powoda, a koszty całej sprawy i czas stracony będą wiele więcej warte niż ta karta.

 

Zastanawia mnie, że zadałeś sobie tyle trudu z nagraniem filmów itp jakbyś od początku podejrzewał, że możesz zostać oszukany, a nie pomyślałeś o oszustach przed zakupem. OLX to tylko odbiór osobisty, zresztą jak każdy portal w przypadku używanego sprzętu i sprzedających o nieznanej reputacji.


Użytkownik wojciechu15 edytował ten post 10 październik 2017 - 17:00

  • 1
CPU: i7 8700K COOLER: SPC Grandis 2 XE1436 GPU:Gigabyte G1 gaming GTX 970 MOBO: AsRock Fatal1ty z370 Gaming k6
RAM: G.Skill Ripjaws V 2x8GB 3200MHz CL16 SYSTEM SSD: Plextor PX-256M8PeG DATA SSD: Samsung EVO 250GB
PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W CASE: SPC Armis AR7TG MONITOR: TV Sony KLD50W-808C AUDIO AIM SC808 & AKG K240 Studio

#56 rebus

rebus
  • Entuzjasta

  • 619 postów
  • Miejscowość:Mińsk Mazowiecki

Napisano 10 październik 2017 - 17:06

później odstawiłeś całą szopkę z nagraniem całego procesu po fakcie


Nie wiemy, co jest na filmie. Może @korzychxp nagrał film od momentu odbioru karty od kuriera? Wtedy sprawa wyglądałaby inaczej.
  • 0

ASUS Z170 Pro Gaming; i7-6700K; Scythe Grand Kama Cross 3; DDR4 HyperX Fury 32 GB 2666MHz; MSI GeForce GTX 1070 GAMING X; Asus Xonar DX; Dell S2716DG; be quiet! 600W Pure Power 9; SSD GOODRAM Iridium PRO 240 GB; Toshiba P300 3 TB; WD Red 2 TB (WD20EFRX); Lian Li PC-V33A; Windows 10 Home 64 bit


#57 wojciechu15

wojciechu15
  • Maniak

  • 2012 postów

Napisano 10 październik 2017 - 17:19

W jednym ujęciu od momentu doręczenia, poprzez rozpakowanie, montaż w komputerze, test i rozpoznanie problemu? 

 

Nawet jeśli to mając taki film sprawę na jego korzyść rozstrzygnie tylko sąd z powództwa cywilnego. Ile takie sprawy kosztują zachodu (i pieniędzy jeżeli sam nie umiesz się obrócić w sądzie i wypisać papierów tylko weźmiesz chociaż radcę prawnego) chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę. Z urzędu nikt ci takiej sprawy o oszustwo nie ruszy, jak już koledzy wyżej zauważyli policja umorzy sprawę nawet nie pukając do drzwi sprzedającego. Pamiętajmy, ze chodzi o kartę za 400zł, a nie samochód za 40k zł - a jakie z tymi samochodami składanymi z 3 wtopy ludzie pozaliczali i nigdy pieniędzy nie odzyskali pewnie wiecie.

 

Jeżeli autor nie chce się fatygować do sprzedającego osobiście, co jak zauważono wcześniej czasami pomaga, to można spróbować jakieś pisemko wystosować. Kawałek papieru z prośbą o zwrot pieniędzy za niezgodny z opisem towar z ostrzeżeniem, ze odmowa może poskutkować drogą sądową działa często dużo lepiej niż 100 krzykliwych telefonów i zdjęcie ze szwagrem bokserem. Szczególnie jeżeli podbite i podpisane jest przez chociażby radcę prawnego, co niestety kosztuje zazwyczaj od 100zł w górę.


  • 0
CPU: i7 8700K COOLER: SPC Grandis 2 XE1436 GPU:Gigabyte G1 gaming GTX 970 MOBO: AsRock Fatal1ty z370 Gaming k6
RAM: G.Skill Ripjaws V 2x8GB 3200MHz CL16 SYSTEM SSD: Plextor PX-256M8PeG DATA SSD: Samsung EVO 250GB
PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W CASE: SPC Armis AR7TG MONITOR: TV Sony KLD50W-808C AUDIO AIM SC808 & AKG K240 Studio

#58 MariuszB35PL

MariuszB35PL
  • Nałogowiec

  • 1526 postów

Napisano 10 październik 2017 - 17:44

Jw. dodatkowo akurat mam szkolenie z radcą prawnym i on twierdzi że nawet na zakup używanej części od osoby prywatnej, jest na to rękojma i masz 14 dni na odstąpienie od umowy. Wiec możesz przejść się do jakiegoś radcy by napisał Ci pismo i je wysłać do gościa. Z tytułu wady ukrytej.

Użytkownik MariuszB35PL edytował ten post 10 październik 2017 - 17:46

  • 0

#59 korzychxp

korzychxp
  • Autor tematu
  • Gaduła

  • 290 postów

Napisano 10 październik 2017 - 18:12

No niestety film mam od momentu otwierania paczki, potem brak sterowników, wiec musialem sciagnac, zainstalowac - i tu wylaczylem film. Minelo ok 40 minut, wlaczylem gre na 5 minut i zglosilem mu od razu błąd.

 

Dokladnie taki. Pozniej zaczalem kombinowac z resetrm biosu itp. wiec trwalo to juz dlugo i filmow nie robilem. Az w koncu pojawily sie artefakty na pulpicie i tez ten blad sterownika

LVOWjNj.png


Jw. dodatkowo akurat mam szkolenie z radcą prawnym i on twierdzi że nawet na zakup używanej części od osoby prywatnej, jest na to rękojma i masz 14 dni na odstąpienie od umowy. Wiec możesz przejść się do jakiegoś radcy by napisał Ci pismo i je wysłać do gościa. Z tytułu wady ukrytej.

 

A na to przydałby się paragraf. Raczej nie ma takiego. Oczywiscie jest rękojmia, ale to od sprzedawcy zalezy czy ją przyjmie czy odrzuci, a odrzucają w większości np mowiac "błędy w użytkowaniu" co zrzuca wine na kupujacego i jest po sprawie


Użytkownik korzychxp edytował ten post 10 październik 2017 - 18:03

  • 0

#60 ragon

ragon
  • Entuzjasta

  • 641 postów
  • Miejscowość:Chełmno

Napisano 10 październik 2017 - 18:14

Patrząc na screen powyżej, pamiętam, że miałem takie komunikaty po mocnym przetaktowaniu grafiki GF 660Ti. Widocznie gościu (sprzedawca) mocno bawił się w OC :P i najwyrażniej postanowił sprzedać.


Użytkownik ragon edytował ten post 10 październik 2017 - 18:14

  • 0

Mobo: Asus Z97M-PLUS CPU: Intel i5 4690k Cooler: Scythe Mugen 2 rev.B RAM: HyperX 16GB 1866MHz GPU: MSI GeForce 970 SSD: Plextor M5Pro 128GB, Crucial MX200 250GB, GoodRAM Iridium Pro 240GB PSU: Thermaltake 530W Case: Aerocool DS Cube  LCD: Samsung 27" CURVED TV: Samsung 40" UHD Speakers: Edifier R1600TIII Keyboard: SteelSeries Apex M750 TKL Mouse: Steelseries Sensei Wireless Gamepad: Microsoft Xbox One Controller OS: Windows 10 HP x64 BOX Others: Dell V3568, Asus Zenfone 5, Nvidia Shield K1, Nintendo Switch





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych