CS_pAqu 4 Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 WitamMoże napiszę po ludzku, zeby ludzie mnie zrozumieli:Szukałem telewizora specjalnie do grania na konsoli i oglądania telewizji naziemnej, stąd wybór padł na Sonego KDL-40W705c.Zakupiłem w/w telewizor w sklepie Best-Media (odradzam!) w marcu 2016r. 6 dni podziałał, i wystąpiła wada fabryczna w postaci plamy na lewej części krawędzi telewizora i trzeszczenie głośników.Zadzwoniłem do właściciela, że taka wada wystąpiła i że chcę wymiany telewizora albo na nowy egzemplarz, albo na inny model, i nie chcę telewizora naprawiać bo wiadomo ledwo co kupiłem a już coś się z nim stało.Właściciel prosił żebym podeslal zdjęcia wady fabrycznej i numeru seryjnego na odwrocie telewizora, na co mam dowody w postaci wyslanych mmsow tego i tego dnia.Właściciel wysłał serwis danego producenta, zeby odebrac z mojego miejsca zamieszkania wadliwy telewizor na podstawie uslugi Door 2 DoorW kwietniu 2016r przyszedł telewizor prosto od serwisanta Sonego z adnotacją na kartce, ze wymieniono sam telewizor na nowy (akcesoria tj. pilot, zasilacz, podstawka TV zostawili z tamtego egzemplarza) o następujących numerach seryjnych, i listem od Sonego ze z troska o klienta postanowili wymienić na nowy towar, i ze gwarancja biegnie od dnia wymiany.W sierpniu 2017r powtórzyła się wada fabryczna z tamtego roku, powiadomiłem właściciela tego sklepu o wadzie fabrycznej, i że odniosę ten telewizor do jego sklepu, jak będe miał wolny czas.Kilka dni później zawiozłem osobiście wadliwy telewizor do sklepu, tym razem z pismem o odstąpienie od umowy (rękojmia) z tego względu, ze wystąpiła wada istotna (wada matrycy i trzeszczenie głośników), i że nie chcę tym razem wymian ani napraw telewizora.Pani przyjmująca wadliwy towar chciała na chama znowu wysłać do serwisu producenta, na co ja się nie zgodziłem. Prosiła o pilny kontakt z właścicielem.Dzwoniłem do właściciela, mówię, że nie chcę tego modelu, bo dwa razy wystąpiła wada fabryczna, i tego modelu nie ma już w sprzedaży, a nowe telewizory w tym segmencie cenowym z tego roku są gorsze od obecnego (wyższy input lag TV). Stąd mój wniosek o zwrot pieniędzy.Właściciel powiadomił mnie o wysyłce TV do serwisu, a z racji tego ze tego telewizora nie produkują będzie pewnie zwrot pieniędzy.14 dni po dostarczeniu TV i oświadczenia o odstąpieniu umowy zadzwoniłem do właściciela jak toczy się sprawa. Powiadomił mnie, że telewizor jest wymieniany na nowy, i ze nie wie na jaki, bo jest w trakcie doreczenia przez kuriera. Ja mówię że chcę zwrot pieniędzy. Wkońcu się dogadaliśmy odnośnie zwrotu kasy, i żebym podał namiary na numer konta w poniedziałek, bo chcą to wprowadzić do księgowości, i uniemożliwił zwrot kasy od ręki.16 dnia po dostarczeniu TV i oświadczenia podjechałem do sklepu, spotkałem się z właścicielem, i powiadomił mnie o tym:- że wymieniono telewizor na ten sam model 40W705c z innym numerem seryjnym, i gwarancja znowu biega od daty wymiany (sic!)- przekalkulował sprawę, i doszedł do wniosku, że jest stratny kilkaset złotych na tym telewizorze, że nie sprzeda tego telewizora innym klientom, i odmawia moich roszczeń- w międzyczasie gadka, że wcześniej doradzał telewizor innego producenta Samsung, ze niepotrzebnie posłuchałem się opinii na forach internetowych- Dał mi do wyboru, albo odbiór telewizora z serwisu, albo dalsze dochodzenie swoich spraw na drodze sądowej, co sam właściciel to odradzał, bo uznał że będę się ciagał po sądach i długo to potrwa.Odmówiłem przyjęcia telewizora w takim stanie, jaki jest, i mam znać w niedługim czasie właścicielowi co mam robić.Proszę o pomoc, ale wydaje mi się, że mam rację.W linku zamieszczam zdjęcia wady fabrycznej matrycy, ktora sie powtorzyla po raz drugi od dnia zakupu.https://imgur.com/a/q0w9aDziękuję za odpowiedzi. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Jeżeli nie dostałeś odmowy roszczenia 14. dnia od daty przyjęcia, roszczenie zostało uznane za zasadne i tyle. Jak właściciel będzie bił piane pisz do rzecznika konsumenta (miejskiego/powiatowego), to w 95% załatwia sprawe. Cytuj Link to post Share on other sites
piterrrxd 2308 Napisano 27 Września 2017 Udostępnij Napisano 27 Września 2017 Z tego co się orientuję przy pierwszej rękojmi sklep może wystąpić z innym rozwiązaniem, jeżeli proponowane wiąże się z nadmiernymi kosztami. Jeśli dostałeś nową fakturę przy poprzedniej wymianie, to obecna wymiana będzie ponownie pierwszą rękojmią, jednak 14 dni bez udzielenia decyzji może tu być decydujące w przyznaniu tobie racji. Rzecznik ci najlepiej w tej kwestii doradzi. Cytuj Link to post Share on other sites
zoltan2 253 Napisano 27 Września 2017 Udostępnij Napisano 27 Września 2017 (edytowane) Nie ma w ogóle tematu. 14go dnia sam zadzwoniłeś więc poinformowany zostałeś jak się sytuacja ma. W ogóle nie wiem jak możesz nie polecać sklepu, który Ci tak fajnie i szybko załatwił reklamacje. Z tego co czytam to coś kręcisz. Najpierwszy mówisz im że nie chcesz innego bo nowsze odpowiedniki są gorsze a jak dostajesz wymianę na nowy, ten sam to już problem. Ps: plama na ekranie nie jest wadą istotną. A tak w ogóle to, nie ma czegoś takiego że ty nie chcesz aby wysłali do serwisu, mogą go wysłać i do samego Pana Boga. Nie decydujesz o tym. Edytowane 27 Września 2017 przez zoltan2 Cytuj Link to post Share on other sites
CS_pAqu 4 Napisano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2017 (edytowane) Nie ma w ogóle tematu. 14go dnia sam zadzwoniłeś więc poinformowany zostałeś jak się sytuacja ma. W ogóle nie wiem jak możesz nie polecać sklepu, który Ci tak fajnie i szybko załatwił reklamacje. Z tego co czytam to coś kręcisz. Najpierwszy mówisz im że nie chcesz innego bo nowsze odpowiedniki są gorsze a jak dostajesz wymianę na nowy, ten sam to już problem. Ps: plama na ekranie nie jest wadą istotną. A tak w ogóle to, nie ma czegoś takiego że ty nie chcesz aby wysłali do serwisu, mogą go wysłać i do samego Pana Boga. Nie decydujesz o tym. Przemyslalem sprawę, i doszedłem do wniosku ze nie chcę tego samego tv, gdyz podziała znowu trochę czasu, i defekt na matrycy znów się pojawi. Pozatym wymiana tv na ten sam nie była przewidziana, gdyż właściciel, i ja doszliśmy do wniosku, że nie wymienią na ten sam zeszłoroczny model, i nie jest produkowany, ani dostępny w sprzedaży w sklepach. Nie po to wydałem tyle pieniędzy za telewizor, żeby się z nim męczyć po serwisach. Wcale nie kręce, tylko mam takie prawo, z ktorego chcialbym chętnie skorzystać, a telewizor ma sluzyc bezawaryjnie przez przynajmniej ten okres gwarancyjny. Jednak w przeciągu tego ponad roku od kupna wada matrycy ukazała się dwukrotnie, i nie chcę już wymieniać, jak wymiana/naprawa nie była skuteczna. Skoro nie jest wadą istotną, to dlaczego przy jasnym tle np. w czasie oglądania meczu ukazuje się ta plama ktora rzuca się w oczy odbiorcy? Jak dla mnie trochę ta wada przeszkadza, stąd te pisemko w ramach rękojmi. Nie dostałem nowej faktury, tylko dokument z serwisu Sonego, że wymienili na nowy o takich numerach seryjnych, i że gwarancja na podstawie tego dokumentu biegnie od nowa od daty wymiany. Myślę też, czy by telewizora nowego nie odebrać i wystawić na sprzedaż tym bardziej ze na rynku wtórnym nie ma tego modelu. Ale to już ostateczność, jakby rzecznik praw konsumenta nie pomógł w tej kwestii. Ponad 2 tygodnie czasu lezy TV w sklepie, a ja jeszcze nie podjąłem decyzji ostatecznej odnośnie tej sprawy. Trochę to w tej kwestii wyjasnilo, ale dalej nie wiem co robić. Dziękuję. Edytowane 1 Października 2017 przez CS_pAqu Cytuj Link to post Share on other sites
zoltan2 253 Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 Wadą istotną w twoim przypadku to by było gdyby Ci nie grał w ogóle. To taka która wyklucza używanie w sposób do jakiego towar został przeznaczony. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.