Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

Mam mały problem i do końca nie wiem jak go rozwiązać.

 

Na dniach kupiłem dysk WD black 4TB (WDC WD4004FZWX-00GBGB0 4000/7 GB) (dysk pod GRY)

Został kupiony jako nowy na znanym portalu aukcyjnym był dobrze zabezpieczony i posiadał folię esd producenta, po włączeniu utworzyłem partycję GPT sprawdziłem Crystal disk info i wszystko wyglądało dobrze (ilość włączeń 1 czas pracy dysku 0 ) 60ba3d82a18b1.jpg.html

Dziś uruchamiam komputer a tu czarny ekran - brak zasilania tak jakby monitor był nie podłączony, odczekałem chwilę posprawdzałem podłączenie kabla od monitora przy monitorze i przy karcie i jest ok a więc reset......komputer uruchamia się i nagle komunikat brak spójności danych na dysku U i scandisk w trakcie wyskoczyło kilka błędów po uruchomieniu na dysku powstał plik 4 KB z rozszerzeniem dat

Uruchomiłem Crystał Disk Info i wyskoczyło okienko, które dodałem.

 

Nie wiem czy oddawać na niezgodność bo w czwartek go dostałem a mam 14 dni  czy na reklamację czy można to jakoś naprawić czy lepiej nic nie ruszać ?

 


 

 

Edytowane przez DAN1984
Link to post
Share on other sites

Dobrze załóżmy, że chcę skorzystać z reklamacji w ciągu 14 dni sprzedawca dostanie dysk z powrotem i chciałbym dostać produkt wolny od wad a nie zwrot pieniędzy to ile według przepisów może to potrwać? pytam bo znalazłem taki o to artykuł :

 

Odpowiedź na reklamację konsumenta – nowe terminy

 

Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wprowadza zmiany w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827 ).
Ustawodawca dodał nowy art. 7a, zgodnie z którym przedsiębiorca ma 30 dni czasu  na udzielenie odpowiedzi na reklamację konsumenta. Niniejszy przepis dotyczy reklamacji składanych od dnia 10 stycznia 2017 roku. Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania oznacza uznanie reklamacji.

 

 

A na stronie sprzedawcy mam taką informację :

 

Gwarancje można realizować przeze mnie lub bezpośrednio u producenta poprzez doręczenie dysku do firmy kurierskiej w Warszawie.
Poniżej link do procedury reklamacyjnej opisany przez hurtownie komputerową Incom:
 
 
 

 

Czas realizacji gwarancji do 10 dni roboczych.
 
 
Dla mnie najważniejsze jest z jakiej procedury otrzymam najszybciej sprawny dysk

 

 

 

 
Link to post
Share on other sites

allegro/olx ? Jak osoba prywatna to będzie ciężko jeśli nie będzie chciała płacić ( tu dużo zależy ), prędzej bym za pośrednictwem allegro próbował odzyskać pieniądze, bo tu cię przepisy nie zabezpieczają, nie ma ani 14 dniowego zwrotu itp. Broń Boże nie

 

chciałbym dostać produkt wolny od wad a nie zwrot pieniędzy
, jak gość sprzeda ci taki jeden, to na 99% następny byłby w podobnym stanie. Próbuj kasę odzyskać. Nie daj sobie wcisnąć, że wyślą ci zaraz sprawny itp. Ogólnie kupno "nowego" dysku HDD na portalu aukcyjnym od osoby prywatnej, to najgorsze co można zrobić ( ciągle ostrzegamy )Daj link do tej aukcji
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Jestem po rozmowie a w zasadzie po wymianie mailowej ze sprzedającym ogólnie byłbym za tym aby wymienić na inny dysk i sprzedawca nie robi problemu a do stwierdzenia - jak gość sprzeda ci taki jeden, to na 99% następny byłby w podobnym stanie nie do końca bym się z tym zgodził bardziej obstawiałbym 50/50, dysk był zgrzany w folii producenta tym bardziej że miał jedno włączenie - moje i 0 h przepracowane a dostałem sprawny obstawiam na wadę fabryczną (może to ten 1/1000 a jak klepią w tysiącach)

Wymienię na inny a jeśli nie daj bóg będzie du*a no to będę domagał się zwrotu pieniążków

 

link do aukcji w której brałem udział :

 

http://allegro.pl/wd-black-4tb-wd4004fzwx-nowy-fabrycznie-zapakowany-i6921973361.html?snapshot=MjAxNy0wOC0xNVQwODozMTozMS41MjdaO2J1eWVyO2MxMGE0NGI2YWU3YWIyMWVlZmIzZTk1MGU4NWY4YTYyNzA4MTY5YWQzZjg4N2EwMGI2Zjg5ZTQ4NGZiMmQyOWM%3D

 

Dodam, że pracuję w firmie, która specjalizuje się w produkcji urządzeń pomiarowych i też zdarza się ze nowy produkt z jakiś tam przyczyn nie działa albo klient dostaje miernik za 20 000 i po kilku dniach stwierdza usterkę są to skrajne sytuacje i klient od ręki dostaje nowy miernik ale się zdarzają a firma jest wiodącym producentem na rynku, a urządzenia są chwalone przez wielu elektryków

 

 

Będę opisywał jak sprawa będzie się rozwijać albo będzie to ostrzeżenie przed sprzedającym albo nie koniecznie 99% sprzedających to oszuści :)

Link to post
Share on other sites

Wymieniaj dysk. Gość jest 100% pewny. Kupowałem u niego dyski już 2 razy i wszystko było w porządku. Trafiła się kiepska sztuka i tyle. Pytanie tylko czy będzie miał egzemplarz na wymianę. On zazwyczaj ma pojedyncze sztuki. Z tego co m,i świta ma te dyski taniej od znajomego który dostaje je z firmy w której pracuje (jakieś zapasy czy coś, nie pamiętam).

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

A jak z gwarancją tego dysku? Sprawdzałeś?

Jeśli gwarancja ( jej długość w porządku ) to rzeczywiście nie wygląda na odpad poserwerowy, jak większość na allegro, więc jest nadzieja że będzie ok.No ale i tak kupno od osoby prywatnej "nowego" dysku na allegro to wyczyn. Trzeba się naszukać. Jak przyjdzie nowy to od razu zrób skan opóźnień sektorów, aby sie obyło bez niespodzianek.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

tak jak zapowiadałem przedstawię finał sprawy.

 

Sprzedawca poinformował mnie 22-08 że do końca miesiąca jest na urlopie i na początku września będzie miał nową partię dysków to mi wyślę nowy - zdaję sobie sprawę jak większość z was zareagowałaby na takie info, ale ok życie i to że nie jestem już młokosem nauczyło mnie trochę cierpliwości, choć czarny scenariusz jak najbardziej siedział mi w głowie i pojawiła się myśl grania na zwłokę.

 

Pod koniec miesiąca skontaktowałem się ze sprzedającym w celu przypomnienia się i 01-09 odesłałem dysk sprzedawcy a 06-09 otrzymałem nowy dysk(z mega przebiegiem :) i zgrzany folią ESD producenta - poniżej link i póki co zasuwa aż miło  :)

Podobnie jak mesiah1989 polecam sprzedawcę bo tak naprawdę dobrego sprzedawcę poznamy nie wtedy kiedy ma dobrą cenę i szybko coś dostaniemy a wtedy kiedy przy pojawieniu się problemów zachowa się w sposób profesjonalny i rzetelnie podejdzie do tematu.

 

 

 

https://zapodaj.net/64b9c9e570088.jpg.html

Link to post
Share on other sites

Taki scenariusz jak najbardziej mógłby być prawdziwy...tylko :

 

Gwarancje można realizować przeze mnie lub bezpośrednio u producenta poprzez doręczenie dysku do firmy kurierskiej w Warszawie.
Poniżej link do procedury reklamacyjnej opisany przez hurtownie komputerową Incom:
 
Ja jakbym opierdolił Tira gwarancje byłaby realizowana za moim pośrednictwem :)
Link to post
Share on other sites

Ludzie dajcie spokój. Może ma dojście i tyle. Zaraz złodziej itp. Gość niedługo będzie miał nalot policji na chatę.

 

Sprzedaje sporo taniej z ważną gwarancją. Na przykładzie powyżej widać, że nawet wymienia dyski na nowe jak trzeba. Czego chcieć więcej?

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...