Skocz do zawartości

Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

21:9 vs 16:9 do gier i pracy

g-sync 16:9 21:9 gry praca aoc asus acer 144 165

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Dreknar

Dreknar
  • Nowicjusz

• 3 postów

Napisano 18 sierpień 2017 - 10:16

Witam

Ostatnio przymierzam się do usprawnienia stanowiska pracy/rozrywki. Zastanawiam się czy kupić:

Opcja 1:

2x 27 cali QHD w formacie 16:9, gdzie jeden będzie naszpikowany technologiami do gier (g-sync, wyższe odświeżanie, itp), a drugi jak podgląd + dodatkowe okno pracy (poczta, maszyna wirtualna, dokumenty).

Opcja 2:

Jeden duży monitor (~32 cale lub więcej) w formacie 21:9 z "klasy" gaming, czyli odpowiednik pierwszego z powyższej opcji.

Pisze tutaj, bo jestem praktycznie laikiem w tych kwestiach (aktualnie pracuje na 2x 22 cale FULL HD).

Czekam na rady, opinie, podpowiedzi, polecane przez was modele :) Głównie od osób które miały okazję pracować z obydwoma formatami.

Zastanawiam się również, czy na formacie 21:9 jest "powrót" na niższe rozdzielczości w grach. Biorę pod uwagę format 16:9 ponieważ zawsze mogę z QHD zejść na Full HD jak kiedyś tytuł będzie mocno wymagający.

Kilka dodatkowych informacji:

Budżet - 6 000 zł

Jakie gry: wszelkiej maści, czasem wracam do starych tytułów (Fallout, Warcraft 3, Gothic itp).

Kategoria mojej pracy: Administracja IT.

Grafika/RAM/Procesor mojego sprzętu: 32GB RAMu, 6800K, GTX 1080Ti

• 0

#2 stofro

stofro
  • Bywalec

• 132 postów

Napisano 18 sierpień 2017 - 19:22

Na dniach kupiłem właśnie monitor ultrawide, bo 16:9 wyjechał na wczasy do serwisu ;)

W tej chwili przed sobą mam włączone je oba...i ogólnie - nigdy już nie przesiądę się z 21:9 na 16:9.