Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Problem z internetem po powrocie z urlopu

TP Link karta sieciowa problem z internetem diody na karcie świecą się router

Najlepsza odpowiedź Chris740, 26 sierpień 2017 - 14:45

Sorry za tak późną odpowiedź.

Niestety żadna z metod nic nie dała. Próbowałem podłączyć router do innych komputerów i nic. W żadnym przypadku nie mogłem uzyskać "normalnego" adresu IP. Zrobiłem małe rozeznanie w środowisku i okazało się, że jednego dnia była bardzo mocna burza w mieście. Ponoć nie tylko ja miałem taki problem, więc prawdopodobnie było spięcie na kablu od neta, poszło do routera, a potem kablem do peceta.

Po wymianie routera i karty, internet śmiga aż miło :)

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Chris740

Chris740
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 18:24

Cześć!

 

Wczoraj wróciłem z urlopu (nie było mnie od 29.07).

Po powrocie zauważyłem, że przestał działać mi internet. Sprawdzałem na:

- kablu, na 3 różnych komputerach - nie działał

- router przez wi-fi - jak wyżej.

Skontaktowałem się z moim dostawcą neta, internet na kablu już działa (piszę ten temat na jednym z nich).

Natomiast dalej jest problem z:

- routerem (pokazuje mi się komunikat, że serwer DNS nie odpowiada) - nawet po restarcie ustawień, nadal mam problem z połączeniem z netem przez router. Czyżby router zdechł?

Mam TP-Link TL-WR841N

- z pecetem (łącząc się przez kabel) - diody (pomarańczowa i zielona) świecą cały czas, nawet jak odepnę kabel.

Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy - karta sieciowa padła. Ale w menedżerze urządzeń jest wykrywana bez problemu. Odinstalowywałem ją nawet z systemu, instalowałem od nowa, ale wciąż nie może mi wykryć podłączonego kabla. W takim razie co może być przyczyną?

 

Dodam od razu, że przed wyjazdem odpiąłem router i peceta od zasialnia, na wypadek mocnej burzy :)


Użytkownik Chris740 edytował ten post 14 sierpień 2017 - 18:25

  • 0

#2 Threadripper

Threadripper
  • Dyskutant

  • 190 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 18:40

Cześć!

 

Wczoraj wróciłem z urlopu (nie było mnie od 29.07).

Po powrocie zauważyłem, że przestał działać mi internet. Sprawdzałem na:

- kablu, na 3 różnych komputerach - nie działał

- router przez wi-fi - jak wyżej.

Skontaktowałem się z moim dostawcą neta, internet na kablu już działa (piszę ten temat na jednym z nich).

Natomiast dalej jest problem z:

- routerem (pokazuje mi się komunikat, że serwer DNS nie odpowiada) - nawet po restarcie ustawień, nadal mam problem z połączeniem z netem przez router. Czyżby router zdechł?

Mam TP-Link TL-WR841N

- z pecetem (łącząc się przez kabel) - diody (pomarańczowa i zielona) świecą cały czas, nawet jak odepnę kabel.

Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy - karta sieciowa padła. Ale w menedżerze urządzeń jest wykrywana bez problemu. Odinstalowywałem ją nawet z systemu, instalowałem od nowa, ale wciąż nie może mi wykryć podłączonego kabla. W takim razie co może być przyczyną?

 

Dodam od razu, że przed wyjazdem odpiąłem router i peceta od zasialnia, na wypadek mocnej burzy :)

Możesz spróbować uruchomić wiersz polecenia wpisać i zatwierdzić komendę:

 

ipconfig /flushdns

Router oczywiście dostał twardy reset poprzez przycisk z tyłu urządzenia poprzez przytrzymanie go co najmniej 10 sekund na włączonym urządzeniu ?
 


Użytkownik Threadripper edytował ten post 14 sierpień 2017 - 18:42

  • 0

| CPU: Intel Core i7 4790K @ 4.4 + Fera 3 + Noctua NF-P12 | MOBO: Gigabyte Z97X Gaming 3 | RAM: HyperX Savage 24GB 2x8 + 2x4 2400MHz DDR3 CL11 GPU: Gigabyte GTX 1080 Aorus Extreme | Dysk: SSD Samsung 830 128GB + SSD Samsung 860 EVO 250GB + Samsung MZNLN256HCHP 256GB + Corsair MX500 500GB | PSU: EVGA Supernova G3 550W | Case: SilentumPC PAX M70 + 3x BeQuiet Shadow Wings |


#3 Chris740

Chris740
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 18:41

Możesz spróbować uruchomić wiersz polecenia wpisać i zatwierdzić komendę:

 

ipconfig /flushdns

Router oczywiście dostał twardy reset poprzez przycisk z tyłu urządzenia ?
 

Tak, dostał. To pierwsza rzecz, którą wykonałem jak pojawił się problem :)

 

EDIT:

flushdns niestety nic nie dał.

Sytuacja wygląda tak:

1. Jak podpinam kabel bezpośrednio do komputera:

- na lapkach działa

- na pececie nie działa - na karcie sieciowej w pececie (zintegrowana) świecą się cały czas dwie diody

Gdy w konsoli wpiszę ipconfig /all pokazuje mi, że wszystkie urządzenia sieciowe są odłączone.

2. Jak podpinam kabel net do routera, a do routera podpinam komputery (pecet + lapki), pojawia się ikonka z wykrzyknikiem, czyli wykrywa połączenie z routerem, ale nie ma internetu (pingowanie mówi o braku hosta).

Po wpisaniu ipconfig /all jest jedno połączenie, które nie jest odłączone.

3. Jak podpinam kabel do routera, a z routerem łączę się przez wi-fi mam sytuację jak powyżej.


Użytkownik Chris740 edytował ten post 14 sierpień 2017 - 19:24

  • 0

#4 Threadripper

Threadripper
  • Dyskutant

  • 190 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 19:48

Tak, dostał. To pierwsza rzecz, którą wykonałem jak pojawił się problem :)

 

EDIT:

flushdns niestety nic nie dał.

Sytuacja wygląda tak:

1. Jak podpinam kabel bezpośrednio do komputera:

- na lapkach działa

- na pececie nie działa - na karcie sieciowej w pececie (zintegrowana) świecą się cały czas dwie diody

Gdy w konsoli wpiszę ipconfig /all pokazuje mi, że wszystkie urządzenia sieciowe są odłączone.

2. Jak podpinam kabel net do routera, a do routera podpinam komputery (pecet + lapki), pojawia się ikonka z wykrzyknikiem, czyli wykrywa połączenie z routerem, ale nie ma internetu (pingowanie mówi o braku hosta).

Po wpisaniu ipconfig /all jest jedno połączenie, które nie jest odłączone.

3. Jak podpinam kabel do routera, a z routerem łączę się przez wi-fi mam sytuację jak powyżej.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak podłączysz kabel do PC bezpośrednio to nie wykrywa nawet podłączonego kabla, a jak podepniesz poprzez router to karta  go wykrywa ale po prostu jest wykrzyknik, jest to dość nietypowe zachowanie bo jak mówisz laptopy działają i chyba ja osobiście nic wymyślę ale przeinstalował bym sterownik karty sieciowej PC na wszelki wypadek tak by przynajmniej to jakoś naprawić a router przetestował bym u znajomego lub w pobliskim serwisie. Rozumiem że twój dostawca ma automatyczny DNS ?

 


  • 0

| CPU: Intel Core i7 4790K @ 4.4 + Fera 3 + Noctua NF-P12 | MOBO: Gigabyte Z97X Gaming 3 | RAM: HyperX Savage 24GB 2x8 + 2x4 2400MHz DDR3 CL11 GPU: Gigabyte GTX 1080 Aorus Extreme | Dysk: SSD Samsung 830 128GB + SSD Samsung 860 EVO 250GB + Samsung MZNLN256HCHP 256GB + Corsair MX500 500GB | PSU: EVGA Supernova G3 550W | Case: SilentumPC PAX M70 + 3x BeQuiet Shadow Wings |


#5 Chris740

Chris740
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 14 sierpień 2017 - 19:58

Dokładnie, podpinam kabel bezpośrednio do pc - nie jest nawet wykrywany. Połączę przez router jest ikona z wykrzyknikiem.

A co do DNS'a to szczerze mówiąc nie wiem, ale na 90% tak.


  • 0

#6 Threadripper

Threadripper
  • Dyskutant

  • 190 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 11:01

Dokładnie, podpinam kabel bezpośrednio do pc - nie jest nawet wykrywany. Połączę przez router jest ikona z wykrzyknikiem.

A co do DNS'a to szczerze mówiąc nie wiem, ale na 90% tak.

Nie jestem już w stanie pomóc ale chętnie się dowiem jak udało się rozwiązać tą sytuację, daj znać, pozdrawiam.


  • 0

| CPU: Intel Core i7 4790K @ 4.4 + Fera 3 + Noctua NF-P12 | MOBO: Gigabyte Z97X Gaming 3 | RAM: HyperX Savage 24GB 2x8 + 2x4 2400MHz DDR3 CL11 GPU: Gigabyte GTX 1080 Aorus Extreme | Dysk: SSD Samsung 830 128GB + SSD Samsung 860 EVO 250GB + Samsung MZNLN256HCHP 256GB + Corsair MX500 500GB | PSU: EVGA Supernova G3 550W | Case: SilentumPC PAX M70 + 3x BeQuiet Shadow Wings |


#7 Longhorn

Longhorn
  • Maniak

  • 3281 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 12:47

Może pokaż jak wygląda ipconfig /all po podłączeniu z routerem i bezpośrednio, bez jego pośrednictwa.


  • 0

i5 4690K | 2x4GB 2400MHz | Asus GTX 1060 6GB | SSD 256GB + 2TB + 250GB | Thermaltake SmartSE 630W | Thermaltake Commander GS-III | LG 22MP65 | CM Storm Devastator | Win 10 Pro | Microlab Solo7c * Dell Vostro 5471 + Dell Latitude E5430 + E7240


#8 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3778 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 13:38

Musimy klika rzeczy ustalić. Czy wpinając kabel LAN od urządzenia dostawcy masz internet na PC? Bo jeśli tak, to problemy z DNS prawdopodobnie wynikają z tego, że router dostawcy przydziela adresy przez DHCP i Twój router TP-link robi dokładnie to samo i pojawia się kolizja. Dlatego należy wyłączyć DHCP w ustawieniach Twojego routera(uwaga wyłączenie tej opcji może spowodować problemy z dostępem do konfiguracji routera). A na komputerach z Windows należy wprowadzić statyczne adresy IP(192.168.1.2 itd.) jeśli nie będzie internetu. Telefony i tablety będą się łączyć przez WIFI bez problemu. Możesz też wpisać DNS w ustawianiach kart sieciowych(to zwykle jest adres Twojego routera lub adres routera operatora zależnie od konfiguracji sięci). Adres DNS możesz podejrzeć na komputerze, na którym działa internet w Panelu sterowania-Centrum sieci i udostępniania-Połączenia-wybierz domyślne a potem na nowej karcie kliknij w Szczegóły. Tam będziesz miał wszystko. Przy wyłączeniu DHCP dobrze jest zmienić adres początkowy routera na inny niż ten domyślny by można się było połączyć z Naszym routerem np. 192.168.1.100 lub na taki z puli adresów operatora bo domyślny adres routera operatora może być taki sam jak Nasz co utrudnia konfigurację routera(u mnie tak właśnie jest). Dlatego adres początkowy routera zmieniłem na taki z zakresu numerów przydzielanych przez DHCP routera operatora. Taka konfiguracja działa u mnie bez problemu. 


Użytkownik gepardmak edytował ten post 15 sierpień 2017 - 13:44

  • 0

#9 Chris740

Chris740
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 15:51

Może pokaż jak wygląda ipconfig /all po podłączeniu z routerem i bezpośrednio, bez jego pośrednictwa.

Ze względu, że na PC wcale mi nie wykrywa kabla sieciowego, musiałem poratować się laptopem.

 

Wygląda to tak:

 

Ethernet adapter Ethernet:

 
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 50-7B-9D-68-87-39
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::793e:7322:ac63:7a67%9(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.9.164.3(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 16:06:04
   Lease Expires . . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 17:06:04
   Default Gateway . . . . . . . . . : 10.9.167.254
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.9.167.254
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 55606173
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1D-D8-6B-2A-50-7B-9D-68-87-39
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 83.175.144.9
                                       83.175.144.14
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

 

Natomiast z routerem wygląda tak:

 

Ethernet adapter Ethernet:

 
   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 50-7B-9D-68-87-39
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::793e:7322:ac63:7a67%9(Preferred)
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.100(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 16:02:30
   Lease Expires . . . . . . . . . . : wtorek, 15 sierpnia 2017 18:02:30
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 55606173
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1D-D8-6B-2A-50-7B-9D-68-87-39
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

 

Gdy zmieniłem w ustawieniach routera dane na takie same jakie są w pierwszym wpisie - pojawiła się komunikacja, ale tylko z laptopa... 

 

Threadripper, na pewno dam znać o rezultatach :)


  • 0

#10 Longhorn

Longhorn
  • Maniak

  • 3281 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 17:56

Wyłącz serwer DHCP na routerze.


  • 0

i5 4690K | 2x4GB 2400MHz | Asus GTX 1060 6GB | SSD 256GB + 2TB + 250GB | Thermaltake SmartSE 630W | Thermaltake Commander GS-III | LG 22MP65 | CM Storm Devastator | Win 10 Pro | Microlab Solo7c * Dell Vostro 5471 + Dell Latitude E5430 + E7240


#11 Chris740

Chris740
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 15 sierpień 2017 - 21:11

Niestety nic to nie dało :(


  • 0

#12 Longhorn

Longhorn
  • Maniak

  • 3281 postów

Napisano 16 sierpień 2017 - 17:11

Sprawdź program Complete Internet Repair. Zaznaczasz wszystkie checkbox'y i klikasz Go!. Przy połączeniu stacjonarki przez WiFi też jest brak internetu?


  • 0

i5 4690K | 2x4GB 2400MHz | Asus GTX 1060 6GB | SSD 256GB + 2TB + 250GB | Thermaltake SmartSE 630W | Thermaltake Commander GS-III | LG 22MP65 | CM Storm Devastator | Win 10 Pro | Microlab Solo7c * Dell Vostro 5471 + Dell Latitude E5430 + E7240


#13 sasgabi

sasgabi
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 13:43

a może antena od internetu gdzieś się przekręciła i nie łapie zasięgu


  • 0

#14 Chris740

Chris740
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 15 postów

Napisano 26 sierpień 2017 - 14:45   Najlepsza odpowiedź

Sorry za tak późną odpowiedź.

Niestety żadna z metod nic nie dała. Próbowałem podłączyć router do innych komputerów i nic. W żadnym przypadku nie mogłem uzyskać "normalnego" adresu IP. Zrobiłem małe rozeznanie w środowisku i okazało się, że jednego dnia była bardzo mocna burza w mieście. Ponoć nie tylko ja miałem taki problem, więc prawdopodobnie było spięcie na kablu od neta, poszło do routera, a potem kablem do peceta.

Po wymianie routera i karty, internet śmiga aż miło :)


Użytkownik Chris740 edytował ten post 26 sierpień 2017 - 14:46

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: TP Link, karta sieciowa, problem z internetem, diody na karcie świecą się, router

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych