werywolf1 0 Napisano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam,Planuję zmianę swojego monitora, jednakże nie mam pewności gdzie najlepiej dokonać zakupu. Mam zamiar kupić monitor za 3-4 tys. zł i ze względu na cenę, chcę wybrać najlepszy sklep, który bezproblemowo umożliwi wymiane, jeżeli będą jakieś problemy (ips glow, blacklight bleed itd.) i który oferuje gwarancje "0 martwych pikseli", z tego co już sprawdzałem to morele.net proponuje test panelu i niektóre produkty w komputroniku mają gwarancje na "zero martwych pikseli", jednakże napotkałem się z różnymi opiniami jeżeli chodzi o wymianę monitora na inny egzemplarz w tych sklepach.Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć jakie testy/strony polecacie w celu sprawdzenia monitora po jego zakupie i na co szczególnie zwracać uwagę? (wiem, że jest tego pełno w necie, ale może akurat ktoś ma do zaproponowania jakąś mniej znaną stronę) Dzięki z góry za pomoc. Edytowane 5 Sierpnia 2017 przez werywolf1 Cytuj Link to post Share on other sites
spidster135 29 Napisano 5 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 Co do wymiany na inny to jeśli zamówisz przez internet to chyba w każdym sklepie będziesz miał 14 dni na zwrot, bo tak jest w ustawie o zakupach przez internet. Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie xernos2 53 Napisano 5 Sierpnia 2017 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2017 Jeżeli zamówisz jako osoba prywatna na odległość i do czasu kiedy zdecydujesz się zwrócić monitor w okresie kiedy przysługuje ci prawo(14 dni), a firma nie rozpocznie postępowania po ogłoszeniu upadłości to tak możesz zwrócić. Co do wyboru sklepu pewną podpowiedzią są opinie kupujących np. na stronie https://www.opineo.pl/komputery.html jednak nie powinny być one decydujące z kilku powodów : każdy może taka opinię zamieścić; więcej kupujących więcej opnii (nie tylko pozytywnych); Lepiej skup się na regulaminie i jaka jest to forma działalności (z jakim zabezpieczeniem), a co do gwarancji "0 martwych pikseli" to można ją między bajki włożyć. Po pierwsze nie precyzuje dokładnie w jaki sposób jest ona realizowana (wymiana na nowy czy refabrykowany produkt), po drugie nieświecący piksel jest tylko jednym z kilku rożnych defektów matryc i w sumie najmniej istotnym większym jest BLB. Co do testów w warunkach polowych można skorzystać z http://www.lagom.nl/lcd-test/ . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
sirius 14 Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Jeśli chodzi o gwarancję zero pikseli, to w sklepie iiyamy taką dają na bank (www.iiyama-sklep.pl). Z wymianą chyba standardowo tak jak wszędzie - 14 dni, pikselowa gwarancja obejmuje bodajże 30 dni jeśli się nie mylę. To tak akurat mówię z autopsji, bo sam kupowałem niedawno. U mnie wszystko było okej, swoją drogą czy takie wady pikselowe to częsta sprawa czy raczej sporadyczne przypadki? Bo sam się zastanawiałem jakie w ogóle jest prawdopodobieństwo, że się pojawią. Jeszcze mi okres gwarancyjny nie minął, przez to mam teraz rozkminę Będę wdzięczny za odpowiedź Cytuj Link to post Share on other sites
kilerfcb 5 Napisano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Ja kupiłem w ostatnich 2 tygodniach 3 monitory. Sklep Media Expert. Zamawiałem online i odbierałem w sklepie. Dwa razy monitor zwróciłem w sklepie bez problemu. Aktualnie zostałem przy trzecim, bo jestem zadowolony Cytuj Link to post Share on other sites
Perceptron 1 Napisano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 To wtrącę trochę swoich świeżych doświadczeń. Ostatnim czasy kupiłem monitor AOC w Morele. Po około tygodniu zauważyłem wypalony subpiksel na środku ekranu, to + delikatny BLB przy jednej krawędzi przesądziło o zwrocie monitora. Wybrałem zwrot 14 dniowy, gdyż nie chciałem liczyć na procedury weryfikacji. Jednocześnie swój zwrot uzasadniłem i opisałem wady monitora. Procedura przebiegła szybko i po kilku dniach otrzymałem całkowity zwrot kwoty. Z racji, że monitor spełniał moje oczekiwania postanowiłem zakupić, go jeszcze raz, też w Morele. Niestety kurier dostarczył dokładnie ten sam monitor, który kilkanaście dni wcześniej zwróciłem. Sklep jedynie odkleił naklejkę z RMA zalepił ponownie pudełko taśmą. Wyglądało na to, że nie zadano sobie trudu nawet sprawdzenia monitora i ostatnią osobą, która go pakowała byłem ja. Poszedł kolejny zwrot 14 dni, teraz schodzi im się trochę dłużej. Cytuj Link to post Share on other sites
yvonne 0 Napisano 17 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2018 (edytowane) Ostatnio zdecydowałam się na zmianę monitora, a znajomy polecił mi sklep iiyama. On sam zakupił w nim monitory do swojej firmy. Ostatecznie wybrałam monitor ProLite XUB3490WQSU-B1- https://iiyama-sklep.pl/325-monitory-dla-grafikow-i-fotografii-monitor-iiyama-prolite-xub3490wqsu-b1-34-ultra-wide-uwqhd-ips-flickerfree-bluelightreducer-gwarancja-zero-pixeli-4948570114566.html . Dobry do biura i użytku domowego. A że teraz przeszłam na pracę zdalną z domu to wiadomo - większość dnia spędzona jest przed ekranem. Dużo obrabiam zdjęć i muszę mieć do tego dobry sprzęt. Edytowane 17 Lipca 2018 przez yvonne Cytuj Link to post Share on other sites
Michaelz 71 Napisano 18 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2018 gwarancje zero pixeli i tego typu akcje to jest tylko i wyłącznie inicjatywa producenta i to od niego zależy rozpatrywanie tego typu reklamacji. Słyszałem, że AUS kiedyś wymieniał monitory bez problemu a teraz robią jakieś fochy. Ja tydzień/dwa temu kupiłem nowiutki monitor na x-kom i bez problemu mi przyjęli zwrot po czym zamówiłem inny a i to nie jest pierwsza rzecz jaką u nich kupiłem. Śmiało możesz tam kupować. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.