Czechu16 0 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Cześć, niedawno się przeprowadziłem i po korzystaniu przez kilka ostatnich lat ze światłowodów, zmuszony jestem używać internetu radiowego. Niestety, podczas złej pogody(deszcz, wiatr) internet staje się nie możliwy do użytkowania(czyt. grania), gdyż się rozłącza co 20-30 minut, wolę nie myśleć co będzie np. w zimę. Gram dużo, bo około 80 godzin tygodniowo, jak pewnie wiecie rozłączenie się internetu podczas meczu w csie nie jest zbyt pożądane :v Pingi są dobre, 17 na polskich serwerach w csie, tylko 10 więcej niż miałem na światłowodzie, więc jedyną bolączką tej radiówki są te zaniki sygnału. Więc tak, internet jest brany od lokalnego dostawcy, Nadajnik jest widoczny z miejsca, w którym jest antena Nano Station LOCO M5( http://imgur.com/a/VinDc ), na moje oko to jakiś kilometr, z tej anteny idzie kabel do router Netis WF2411D i wtedy z routera idzie kabel do mojego kompa Teraz pytanie, co zrobić żeby nie było problemów z rozłączaniem się? Pytam na forum, bo dostawca ma wywalone, według niego usterki nie ma, gdyż technicy, którzy przyjechali zastali "znakomity sygnał" nie zwracając uwagi na to,iż jest to usterka okresowa. Jedyna rzecz, którą wspomniał to, że mógłby zamontować reapeater, lecz z nie wiadomych względów tego nie zrobił, szczerze mówiąc to nie chcę mi się już z nimi użerać. Dobrze wnioskuję, że wymiana antenty na lepszą, podniesienie jej o 2-3 metry oraz wymiana routera pomoże i np. dodanie tego wcześniej wspomnianego repeatera? Jeśli tak, to jaką antenę polecacie? oraz jaki router? Nie mam zielonego pojęcia czym móglbym kierować się przy wyborze, któregoś z tych urządzeń, lecz może Asus RT0AC88U albo NETGEAR Nighthawk X6 AC3200? Nie mam jakiegoś określonego budżetu, po prostu chciałbym mieć zdatny do użytku internet. Prędkość internetu w umowie to 20/2 mbps. Byłbym naprawdę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
Qdyn ek 65 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Przy wietrze na pewno pomoże, ale przy opadach atmosferycznych już raczej nie Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Bez diagnozy faktycznego problemu to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Szczególnie na wymianę routera w domu na jakiś kosmos nie wiadomo po co. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Nawet jeśli wymieniłbyś antenę to na niewiele się zda jeśli nie będzie połączona z nadajnikiem (zalogowana), a nie sądzę aby dostawca podał Ci dane konfiguracyjne czy login PPPoE. Nieautoryzowane urządzenie miałby także możliwość szybko wypatrzyć. Możesz co najwyżej podnieść ją wyżej aby mijała więcej przeszkód terenowych (strefa Fresnela). Choć trochę podejrzanie wyglądają te rozłączenia jeśli występują cyklicznie niezależnie od warunków pogodowych. Co innego gdyby problemy były tylko przy złych warunkach atmosferycznych czy np. po zimie, gdy pojawiają się liście na drzewach. Na pewno zakup routera za grube setki złotych nic nie da i nie ma tutaj sensu. Zyskałbyś większą prędkość wewnętrzną niż na obecnym routerze, większe możliwości czy szybki procesor którego potencjał i tak nie byłby wykorzystany, gdy nie korzystasz z zaawansowanych funkcji routera jak udostępnianie zasobów, QoS czy filtrowanie www. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 18 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2017 Popieram kolegów wyżej router za tyś zł nic tu nie da. Owszem routery dostawców internetu za bogate nie są i warto kupić coś lepszego ale bez przesady. Asus RT-AC66U lub 68U spokojnie wystarczą. To stabilne i dobrze wyposażone urządzenia ale bez przesady. Możliwe, że problemy, które opisałeś są po stronie mostu(nadajnika) dostawcy. Sam mam internet radiowy i zwykle jak coś nie działa wina leży po stronie dostawcy albo brak prądu w innej części mojej miejscowości. Namierz telefon operatora niech sprawdzą w czym rzecz bo szkoda Twoich pieniędzy. Cytuj Link to post Share on other sites
benutzer 257 Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Podnieś antenę jak najwyżej się da, podepnij się skrętką z komputera bezpośrednio do anteny i sprawdź. Dodawanie repeatera nic ci nie da. Ten provider działa jak lokalny mafiozo. Pewnie nie ma konkurencji i robi co chce. Takich trzeba się za wszelką cenę wystrzegać. Może dostałeś jakiś stary sprzęt. Często ktoś rezygnuje z umowy, zdaje sprzęt, a potem taki gościu montuje to u innego naiwnego klienta. Może zasilacz ma wyschnięte kondensatory? Pogadaj też z sąsiadami, czy i u nich w tym samym czasie się nic nie zawiesza. Jak nic nie ugrasz, to zmień providera lub znajdź sobie inne hobby. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.