Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

WIN 10 czasem się nie uruchamia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Woods8754

Woods8754
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 15 lipiec 2017 - 10:54

Witam,

 

otóż od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem komputera. Podczas gdy włączam komputer pojawia się ekran startowy bios msi i tak dalej.. po uruchomieniu się biosa system nie chce wystartować, po prostu jest czarny ekran bez kursora. Dopiero normalnie startuje po wykonaniu opcji reset komputera.

Jak to naprawić? Bardzo proszę o pomoc. 

 

Podaję listę podzespołów komputera:

 

CPU: i7-7700k

GPU: GTX 1070 GAMING X MSI

DYSK SSD M2: ADATA US800 256 GB(SYSTEMOWY)

DYSK HDD: WD BLUE 1TB

MB: MSI Z270 GAMING M5

RAM: KINGSTON HYPERX 32GB DDR4

ZASILACZ: BE QUIET! POWER ZONE 650W

CHŁODZENIE CPU: FORTIS 3 HE1425


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#2 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 15 lipiec 2017 - 11:27

http://www.thewindow...-for-windows-10 - możesz wypróbować ale może być potrzebny nośnik z systemem...


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#3 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 15 lipiec 2017 - 12:02

http://www.thewindow...-for-windows-10 - możesz wypróbować ale może być potrzebny nośnik z systemem...

Coś tam zrobiłem, ale nie wiem czy na pewno. Co mam dokładnie zrobić? Program kazał mi uruchomić ponownie komputer.


Użytkownik Woods8754 edytował ten post 15 lipiec 2017 - 12:17

  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#4 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 15 lipiec 2017 - 12:23

No to uruchom...


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#5 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 15 lipiec 2017 - 13:02

No to uruchom...

Nie pomogło. 


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#6 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 15 lipiec 2017 - 16:37

Czy masz wszystko do płyty głównej zaktualizowane pod win 10 ? Czy masz wszystkie aktualizacje systemu ?


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#7 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 17 lipiec 2017 - 16:35

Czy masz wszystko do płyty głównej zaktualizowane pod win 10 ? Czy masz wszystkie aktualizacje systemu ?

Co do aktualizacji systemu to mam wszystko aktualne. Sterowniki do płyty głównej także mam aktualne. Wersja BIOSa to: E7A78IMS.150 | BIOS BUILD DATE:  02/15/2017.


Użytkownik Woods8754 edytował ten post 17 lipiec 2017 - 16:35

  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#8 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 lipiec 2017 - 16:45

https://www.msi.com/...-GAMING-M5.html

Tu znajdziesz nowsze...


Użytkownik jarrino edytował ten post 17 lipiec 2017 - 16:49

  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#9 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 17 lipiec 2017 - 17:16

https://www.msi.com/...-GAMING-M5.html

Tu znajdziesz nowsze...

Okej, zaktualizowałem biosa do wersji 7A78V17


https://www.msi.com/...-GAMING-M5.html

Tu znajdziesz nowsze...

Jeżeli to nie pomoże, jest jakaś jeszcze inna opcja?


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#10 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 lipiec 2017 - 17:47

Po aktualizacji wszystkiego co się da,powinieneś odłączyć wszystko co się da (procesor nie ale grafikę tak) i powoli i dokładnie podłączyć ponownie. Jeszcze jedno pytanie.Czy kości pamięci są na liście kompatybilnych(sprawdzonych) z płytą główną. Znajdziesz je na stronie MSI płyty....


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#11 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 17 lipiec 2017 - 20:25

Po aktualizacji wszystkiego co się da,powinieneś odłączyć wszystko co się da (procesor nie ale grafikę tak) i powoli i dokładnie podłączyć ponownie. Jeszcze jedno pytanie.Czy kości pamięci są na liście kompatybilnych(sprawdzonych) z płytą główną. Znajdziesz je na stronie MSI płyty....

Z tego co widzę na stronie MSI pamięć HYPERX 421C14FBK2/32 nie jest kompatybilny... tylko wersje 421C14FBK2/8 oraz 421C14FBK2/16..


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#12 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 lipiec 2017 - 20:39

To oczywiście nie musi być przyczyną kłopotów,bo ta niewielka grupa sprawdzonych,to jednak nie wszystkie na rynku...


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#13 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 21 lipiec 2017 - 11:32

To oczywiście nie musi być przyczyną kłopotów,bo ta niewielka grupa sprawdzonych,to jednak nie wszystkie na rynku...

Rozumiem. Co do problemu... dzisiaj czarny ekran pojawił mi się raz. Od momentu gdy bios został zaktualizowany jest na razie ok. Wyjąłem i na nowo podłączyłem podzespoły.


To oczywiście nie musi być przyczyną kłopotów,bo ta niewielka grupa sprawdzonych,to jednak nie wszystkie na rynku...

Dalej jest to samo.. :( Co do kości ram.. udało mi się zamienić na te kompatybilne (4x8gb).


Użytkownik Woods8754 edytował ten post 21 lipiec 2017 - 11:33

  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#14 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 21 lipiec 2017 - 12:19

http://www.windowsma...ows-10-a-31697/ - spróbować można...


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#15 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 22 lipiec 2017 - 11:55

http://www.windowsma...ows-10-a-31697/ - spróbować można...

 

Zrobiłem to zgodnie z instrukcją. Oby już teraz było ok. Odezwę się za kilka dni. :)


http://www.windowsma...ows-10-a-31697/ - spróbować można...

Jednak nie pomogło... gdy komputer się zrestartuje pojawia się logo od MSI oraz treść(od windowsa) "Scanning and repairing drive (\\?\SystemPartition): 100% complete". Po tym komunikacie windows normalnie startuje.


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO


#16 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 6654 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 22 lipiec 2017 - 12:37

Sprawdź czy masz uaktualniony (jeśli był) hardware do dysku systemowego. Ustawienia biosu masz wszystkie na domyślne ? Może w biosie jest coś ustawione nie tak i on co jakiś czas sprawdza ?


  • 0

i5 4670 ; Ga Z87X-UD3H ; MSI 1070 Founders Edition ; Kingston 1600 16 GB ; Thermaltake Smart SE 630W


#17 vicodin

vicodin
  • Maniak

  • 2290 postów
  • Miejscowość:Lublin

Napisano 22 lipiec 2017 - 14:58

Wyłącz szybki start w systemie.
https://www.tenforum...ndows-10-a.html
W razie braku efektu wyłącz fastboot w uefi.
  • 0

Spoiler

#18 Woods8754

Woods8754
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 163 postów
  • Miejscowość:Białystok/Monachium

Napisano 22 lipiec 2017 - 19:54

Wyłącz szybki start w systemie.
https://www.tenforum...ndows-10-a.html
W razie braku efektu wyłącz fastboot w uefi.

 

Sprawdź czy masz uaktualniony (jeśli był) hardware do dysku systemowego. Ustawienia biosu masz wszystkie na domyślne ? Może w biosie jest coś ustawione nie tak i on co jakiś czas sprawdza ?

 

Sprawdziłem dysk i nie był zaktualizowany więc to poprawiłem. Co do propozycji vicodin.. zrobiłem zgodnie z instrukcją, wyłączyłem także fastboot. Zobaczymy czy teraz będzie ok. Odezwę się niebawem.


  • 0

CPU: i7-7700k, Fortis 3, GPU: MSI GAMING X 1070 8GB, RAM: 32GB HYPERX DDR4, MOTHERBOARD: MSI Z270 GAMING M5, SSD M2: ADATA SU800, HDD: 1TB WD BLUE, OS: WIN 10 PRO





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych