Skocz do zawartości

Nie mogę wysłać karty na gwarancje bo sklep zbankrutował


Recommended Posts

@@DjXbeat, Oni akurat mogli mieć wtedy jakąś umowę na to z Gigabyte. Ale jest coś takiego że sprawy tego typu powinien ktoś przejąć.

Czyli wychodzi na to że najlepiej jednak kupować w dużych sklepach bo może 30-50zł drożej ale mała szansa że taki xkom morele czy inny komputronik nagle się zwinie.

Link to post
Share on other sites

A jak kiedyś sprzedawałem rx 470 to koleś do mnie, że w tym sklepie, w którym zakupił kartę autor tematu jest taniej. To ja pisałem, że pewnie upadnie. I jak widać tak się stało LoL.

Edytowane przez krzyhox
Link to post
Share on other sites

Swoją drogą ciekawa sprawa, bo z tego co pamiętam w techplanet chyba oni jako pierwsi lub jako jedni z pierwszych dostali te RXy 470/480 i byli nawet przez oficjalny fanpejdż AMD reklamowani że tam kupisz na pewno, jak zaraz po premierze była mała dostępność kart :D .

Dlatego jak składałem kompa rok temu to wszystko z x komu i moreli. Mojego GTXa 970 nawet jak już kupiłem używanego to również szukałem takiego co by był na gwarancji i żeby nie był kupiony w firmie krzak tylko akurat kupiłem takiego z xkomu.

Edytowane przez joggy
Link to post
Share on other sites

Witajcie ponownie,

 

Sprawa nie ma się za kolorowo.

 

FB msi nic nie może pomóc ... (poza podaniem namiarów na serwis itp)

Od jednego z naszych kolegów na forum dostałem bezpośredni e-mail do kogoś z serwisu kto rzekomo coś może (wyżej postawiony przełożony? Pan Szefu?)

 

I jego odpowiedź na mój problem ma się następująco:
(Wrzucam całą konwersacje w celu poglądu)
http://i.imgur.com/3Mcu0LN.png

http://i.imgur.com/lksoip7.png

 

Odpowiedź :

http://i.imgur.com/zIhgi19.png

 

Strona wsparcia od MSI https://register.msi.com też odpisała na mój problem. Pytanie zadałem w j.angielskim bo takie były wytyczne strony, odp. w j.polskim.

http://i.imgur.com/yH2w7fE.png

 

http://i.imgur.com/EBz0IGE.png

 

Zostało 9 dni gwarancji... Powiem Wam, że jestem w kropce...

Link to post
Share on other sites

Jeden z kolegów z forum miał problem z realizacją gwarancji MSI bo mu się laminat karty wygiął a MSI twierdziło, że to z jego winy, to uderzył do fabryki i kartę mu wymieniono. Serwis miejscowy odrzucił reklamację. MSI ma gdzieś Swoich klientów, podejście kup i sp******j albo nie zawracaj nam du*y.   

Link to post
Share on other sites

Dlatego jak składałem ostatnio swojego kompa kupowałem w dużej sieciowce, właśnie ze względu na takie akcje, jak tu. Niby kilka zł drożej, ale sami widzicie, co się czasem dzieje, jak za wszelką cenę chce się mieć jak najtaniej.

 

Co do MSI - mam mobo i grafe. Jak nie zmienia podejścia do klienta, to następny sprzęt nie będzie już od nich, nawet, jeśli byłby "lepszy". Nie lubię takiego zlewania klienta i dla zasady kupie coś innego. Coś jak z ostatnimi wyborami u nas - rządzący byli pewni wygranej, a ostatecznie z kretesem wygrała opozycja.

 

Edit: Pamięta ktoś, jak się ta sprawa z karta "rzekomo uszkodzona przez użytkownika" skończyła?

Edytowane przez _Crypt_
Link to post
Share on other sites

Aż przykro patrzeć jak niektórzy producenci, w tym MSI są lata świetlne za EVGA lub ZOTACiem. Moim zdaniem nie ma sensu bawić w pogadanki, tylko w takim wypadku odrazu wstąpić na drogę prawną. Ja już się nauczyłem, aby nie kontaktować się z polskim supportem przy większości produktów. W ostatnich wypadkach, Zotac, Microsoft,Palit, zapewnili najlepsze wsparcie jedynie po kontakcie z niemieckim/angielskim supportem, gdzie nasze lokalny support rozkładał ręce. Nie wiem z czego to wynika, że jakimś cudem czasami niemiecki/angielski oddział danego producenta jest w stanie podjąć się czynności, których nie mogą podjąć się polskie oddziały. Spróbuj jeszcze uderzyć do niemieckiego supportu MSI przez telefon, gadają na pewno po angielsku, no chyba, że język naszych zachodnich sąsiadów nie jest Ci obcy :).

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Czyli na dzień dzisiejszy jakie firmy produkujące bebechy do kompa są warte uwagi i realizują gwarancję nawet jak sklep padnie?

Tylko EVGA? U nich trzeba wysłać do Niemiec za kilka euro.

Co by nie mówić sklepów komputerowych jest dużo a te na allegro przeważnie żyją dopóki mają mały ZUS.

Link to post
Share on other sites

morele.net ma to bardzo ładnie zaznaczone w swoim regulaminie odnośnie gwarancji. Każdy produkt ma zakładkę "gwarancja" i jest tam odpowiednio napisane, czy gwarancja jest realizowana przez serwis producenta, czy przez sprzedawcę. To jest to samo miejsce, gdzie sprawdza się długość gwarancji. Tylko raczej mało kto przy zakupie zwraca uwagę na to, czy serwis jest "sprzedawcy" czy "producenta", interesuje ich w większości jedynie okres gwarancji.

https://www.morele.net/pokaz_pomoc/84/

 

Jeśli chodzi o serwis, to bardzo chwalony jest też Asus. Nie wiem jak to wygląda w sprawie kart graficznych (nigdy takiej nie wysyłałem) ale akurat mogę to poświadczyć na przykładzie dwóch kart dźwiękowych. Wymienili od ręki na całkiem nowe, zaplombowane, za każdym razem (3 razy) jak odsyłałem na gwarancję (jedną przez morele, drugą przez jakiś inny sklep).
Droższą (Asus Xonar ST) odesłałem nawet bez pudełka i wszystkich akcesoriów. A itak dostałem drugie opakowanie. Nawet do dziś po sprzedaży zostało mi opakowanie po poprzedniej + wszystkie akcesoria.

Mogę też polecić serwis Logitech. Można zgłosić reklamację przez ich oficjalną stronę. Po weryfikacji kupna i modelu seryjnego, nawet nie chcą z powrotem starej myszy. Poprostu wysyłają nową bezpośrednio z serwisu w EU. Stara mysz mi została, więc opchnąłem kiedyś poprostu jako uszkodzoną na allegro (dwuklik...).

Nie miałem też problemu z serwisem ADATA. Miałem tą samą sytuację co autor tematu - pendrive padł, i jednocześnie sklep również padł. Zgłosiłem więc reklamację na stronie ADATA. Kazali odesłać pendrive do ich serwisu gdzieś w EU. Nie wyniosło mnie to drogo, bo pocztą jako list jest w miarę tanio. Chyba nawet poniżej 10 zł, ale nie pamiętam. Odesłali mi całkiem nowy pendrive (aczkolwiek nie identyczny model, tylko o równoważnych parametrach).

Podobna sytuacja z Lumią 930. Polski oficjalny (!) serwis Nokii w Poznaniu kazał przesłać, "sprawdzili" w jeden dzień, i chyba nawet tego samego dnia odesłali z łatką "wszystko w porządku" - ograniczyli się do ponownego wgrania firmware. Spróbowałem więc z x-komem, tam gdzie kupiłem. Odrzucili mi reklamację motywując tym, że Microsoft posiada serwis door-to-door, który działa znacznie sprawniej i polecili ten sposób. Udałem się na stronę Microsoftu i po kilometrach pytań "a czy...?" dokopałem się do adresu ich serwisu. Podam ją dla innych, bo trudno się dokopać: https://support.b2x.com/
Mają oficjalną apkę diagnostyczną nawet, ale jesli ktos jest pewien, że coś nie działa (w moim przypadku mikrofon) można od razu podać sam nr IMEI (nie chcą nawet żadnych faktur) i wysłać zgłoszenie serwisowe. Wysyłają opłaconą z góry etykietę kurierską DHL, którą wystarczy wydrukować i przykleić na paczkę i dogadać się z kurierem po odbiór. Po kilku dniach odsyłają naprawiony telefon, z nowo naklejoną folią ochronną na ekran, z listą wymienionych części i opisem naprawy (po polsku nawet), ładnie zapakowany i zaplombowany, bez żadnych śladów ingerencji. Także jeśli ktoś będzie miał problem z Lumią to mogę zdecydowanie odradzić bawienie się w serwisy lokalne i od razu wbicie na adres wyżej.

Link to post
Share on other sites

planuje msi 1060 ( gdyby nie ceny to bym nie planowal tylko juz miał) ale ... jednak sobie odpuszczę i wpadnie asus może zotac. Bo to jest poprostu śmieszne. może powinniśmy zaspamować im fb w ramach pomocy koledze.

 

Jak wrzuciłeś coś na jakiś wykopy facebuki to daj linki może ktoś coś podbije

Edytowane przez niron
Link to post
Share on other sites

Chyba na dzień dzisiejszy, MS w sprawie Lumii odsyła w Polsce do zewnętrznego serwisu.

Możliwe, że teraz zmądrzeli w MS.

Jednak z pół roku temu, kiedy chciałem wysłać telefon na serwis, jak się okazało, to x-kom był lepiej poinformowany niż oficjalny serwis Nokia Care w Poznaniu (dokładniej Inter Consult na Dąbrowskiego), oficjalne forum Microsoftu i oficjalny czat pomocy technicznej Microsoftu w PL razem wzięci :D

Link to post
Share on other sites

Witajcie Ponownie,

 

W Poniedziałek będę chciał się zobaczyć z Rzecznikiem Praw Konsumenta w Katowicach i przedstawić mu sytuację.

 

Ogólnie w sprawie odpowiedzialności za kartę to się zrobił taki chory wężyk...

 

W przybliżeniu

MSI sprzedało kartę dystrybutorowi (umowa gwarancyjna pomiędzy dystrybutorem a MSI)
Dystrybutor sprzedał kartę sklepowi Techplanet (umowa gwarancyjna pomiędzy dystrybutorem a Techplanet)

Techplanet sprzedało kartę klientowi (umowa gwarancyjna pomiędzy Techplanet a Klientem)

 

Dlatego jak Sklep wypadł z wężyka to nikt nie chce ze mną rozmawiać...

 

Wychodzi z tego że dystrybutor jest bliżej niż MSI i to go powinienem bombardować ale tutaj ta sama śpiewka co z MSI (nie da rady pomóc bo bla bla bla [wstaw tutaj jakąkolwiek wymówkę])

 

Sklep w momencie ogłoszenia upadłości powinien jeszcze przez 2 lata zajmować się gwarancjami na swoje produkty, tylko że 99% sklepów ma to gdzieś bo za gwarancję płaca wtedy z własnej kieszeni...

Poza tym Techplanet ma wyłączone telefony, na e-maile nie odpisują, a siedziba zamknięta na 4 spusty... Jedyną osobą która by tam chciała moją kartę byłby komornik BADUM TSS! Ot taki żarcik :c

 

P.S. Planuję opisać sprawę na wykopie ale to dopiero jak już gwarancja padnie. Ponadto poza wbitą na MSI i Dystrybucje chciałbym naświetlić sam problem który istnieje i jest jednym słowem KAPPA ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Edytowane przez sowa997
Link to post
Share on other sites

 

Sklep w momencie ogłoszenia upadłości powinien jeszcze przez 2 lata zajmować się gwarancjami na swoje produkty, tylko że 99% sklepów ma to gdzieś bo za gwarancję płaca wtedy z własnej kieszeni...

 

 

A niby dlaczego ?? Czy po upadłosci umowa wygasa pomiedzy nimi na zakupiony produkt ? A jesli nawet to przeciez  dystrybutor moze nawet nie wiedziec ze sklep juz nie istnieje znajac przepływ informacji w Polsce.......

Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobny przypadek z płytą główną od asusa, i po napisaniu do nich też dostałem informacje iż nie obsługują klientów detalicznych ale X-com to ich oficjalny dystrybutor i do nich mam się zwrócić, po wysłaniu maila do x-comu z treścią od asusa nie było żadnego problemu zrealizowali gwarancje beż żadnych problemów, także problem z msi masz tylko taki że dystrybutor nie chce jej przyjąć i to od niego powinieneś żądać realizacji gwarancji  bo msi ma z tym mało wspólnego bo obsługują tylko dystrybutorów także w tym łańcuszku tylko dystrybutor pozostaje.

Link to post
Share on other sites
sowa997

 

Jak juz bedziesz u rzecznika to spytaj sie go równiez czy u msi mozesz równiez zrealizowac rękojmie jak karta ma mniej niz 2 lata ;)

 

Cała sytuacja jest bardzo dizwna ze sa takie dziury w prawie .W koncu producentem jest msi i on powienien brac odpowiedzialnosc za towar jesli pozostali sie wykruszyli z łancucha . Np U EVGA wysyłasz do Niemiec i masz realizowana gw przez 2 lata a jak zarejestrujesz to w wiekszosci przypadków i 3

 

 

Co do tego ze jak sklep pada to nie ma realizacji bo sie rozwazuje uwowa to wez i taki przykłąd .......

 

Sklep zostaje w najlepszej formie a brat kupuje karte za 6k i ci daje albo wyjezdza do sirlilanki ,umiera lub cokolwiek co bys nie wymyslił i co równiez nie mozesz zrealizowac gw  pod wzgledem prawnym ? W koncu umowa była miedzy sklepem a bratem a nie Toba .

Jakies to dziwne by było .

 

Co do uderzania gdzies na necie to to olej .

Szkoda czasu przeleci gw i tyle z tego bedzie .

Rzecznik wysle pismo i od tego dnia liczy sie zgłoszenie RMA a czasu duzo nie masz ;)

Link to post
Share on other sites

Dziur w prawie nie ma. Porostu gwarant odwraca się du*a. 

 

 

Gwarancja do 1-go Lipca :\

Mógłbyś bardziej rozwinąć "hałas w mediach", poza napisaniem na wykopie nic innego chyba nie mam. Wątpię by TVN czy Polsat się tym zainteresowały :P

 

Napisz na fb msi polska, msi global, wykopie, https://forum-en.msi.com/ https://forum-pl.msi.com/ . Udało Ci się ustalić który dystrybutor odpowiada za karte?

 

Wrzuć tu nam linki. Myślę że każdy chętnie pomoże i wrzuci dwa zdania od siebie na ten temat, może w taki sposób ktoś dostrzeże problem 

 

Społecznościówki mają ogromną moc przekonałem się nie raz :) co szkodzi? 

Edytowane przez niron
Link to post
Share on other sites

Dziur w prawie nie ma. Porostu gwarant odwraca się du*a. 

 

 

 

Napisz na fb msi polska, msi global, wykopie, https://forum-en.msi.com/ https://forum-pl.msi.com/ . Udało Ci się ustalić który dystrybutor odpowiada za karte?

 

Wrzuć tu nam linki. Myślę że każdy chętnie pomoże i wrzuci dwa zdania od siebie na ten temat, może w taki sposób ktoś dostrzeże problem 

 

Społecznościówki mają ogromną moc przekonałem się nie raz :) co szkodzi? 

 

 

Dystrybutorem jest INCOM GROUP SA we Wrocławiu.

 

FB MSI POLSKA :

http://i.imgur.com/8B2pLoI.pnghttp://i.imgur.com/Bs7WYNJ.pnghttp://i.imgur.com/SYOlts0.pnghttp://i.imgur.com/uxV0P55.png

http://i.imgur.com/YtWUUpR.pnghttp://i.imgur.com/9wkfLv1.png

 

Końcówka rozmowy bez komentarza wgl xD

 

FB MSI GLOBAL:

http://i.imgur.com/APivhQn.pnghttp://i.imgur.com/ep0XHcF.png

 

MSI GLOBAL to jest bot który odsyła do ich stronki register.msi.com, gdzie dostałem odpowiedź zawartą tutaj powyżej oraz parę postów wstecz.

 

Na koniec jeszcze tylko odpowiedz pracownika MSI z rozmowy parę postów wyżej.

 

http://i.imgur.com/3Mcu0LN.pnghttp://i.imgur.com/lksoip7.png

http://i.imgur.com/zIhgi19.png

http://i.imgur.com/TM38anZ.png

 

Uderzyłem już w chyba wszystkie możliwe kanały kontaktu, teraz chyba tylko Rzecznik ....

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...