Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Program do robienia gier jaki wybrać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zymifir

Zymifir
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 09 czerwiec 2017 - 16:07

Witam. Mam zamiar na pracę magisterską zrobić grę komputerową. Początkowo chciałem się zająć jedynie wizualną stroną ale po rozmowach okazało się że lepiej by było gdyby choć w części była zrobiona. Chciałbym żeby była to gra platformowa 2D. Powiedzmy coś jak Rayman czy Shank . Z postaciami i tłami ręcznie rysowanymi przeze mnie w Photoshopie lub Illustratorze. Problem tylko w tym że kompletnie nie znam się na programowaniu, nigdy się tym nie zajmowałem. Jednak przeglądając internet natknąłem się na programy Game Maker Studio, Unity oraz GDevelop 4. Z tego co czytałem o nich to pozwalają w przyzwoitym czasie ogarnąć je na tyle by można było stworzyć coś grywalnego. Najbardziej zastanawiam się nad pierwszymi dwoma. Co myślicie? Teraz zbliżają się wakacje więc mógłbym przez te 3 miesiące zaopatrzyć się w któryś z nich i uczyć się go tak by w październiku zabrać się już do gry na serio. Pytanie moje jest takie czy to w ogóle ma sens? Czy to jednak są zbyt skomplikowane rzeczy by w takim czasie ogarnąć je na tyle by zrobić coś przyzwoitego? I jak to jest z darmowymi wersjami tych programów? Oczywiście gdybym miał już robić tą grę to poświęciłbym te 100 dolarów jakie trzeba wydać na rozszerzoną wersję Game Makera Studio 2. Chyba że są jakieś inne programy które lepiej nadadzą się do tego zadania? Dodam jeszcze że zależy mi na integralności z Photoshopem i Illustratorem bym mógł do gry wrzucać materiały robione w tych programach.Proszę o rady i szczere opinie bo trochę się boję że postawiłem sobie jednak zbyt ambitny cel.


  • 0

#2 DEX66

DEX66
  • Bywalec

  • 118 postów

Napisano 09 czerwiec 2017 - 16:28

Na twoim miejscu zainteresowałbym się raczej unity3d, można w nim tworzyć zarówno w 2d jak i 3d. Obsługuje kilka języków programowania, w tym c#, którego nauka może się przydać w przyszłości, dodatkowo masz pełno poradników na youtube jak zacząć. Gdybyś kiedyś się zainteresował na poważnie grafiką 3d to z tego co pamiętam to unity wspiera grafiki stworzone w blenderze, oraz posiada swój "marketplace" na którym można takie rzeczy kupić lub sprzedać.


  • 0

AMD FX-8300, 3.3GHz | SilentiumPC Spartan 3 PRO | ASRock 970 Extreme3 | HyperX Savage 2x4GB 2400MHz | Gigabyte GTX950 2GB OC Gigabyte RX 560 OC GAMING 4GB | GoodRAM Iridium PRO 240GB | Western Digital Caviar Blue 1TB | SilentiumPC Vero L1 500W | Raijintek Arcadia | BenQ GL2250HM Samsung UE40J5200AW


#3 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 09 czerwiec 2017 - 17:21

@DEX66 a czy da radę w czasie 2-3 miesięcy opanować go na tyle by móc po tym czasie zacząć tworzyć coś konkretnego? Chodzi mi oczywiście o 2D. Podkreślam że nie miałem wcześniej do czynienia z programowaniem i niczym w tym stylu.   Zastanawia mnie też jak wygląda w jego wypadku relacja między wersją darmową a wersją rozszerzoną? Bo z tego co patrzyłem na stronie to wersja Plus kosztuje aż 35 dolarów za miesiąc czyli jakieś 130zł. Czy wersja podstawowa jest wystarczająca by stworzyć dobrze prezentującą się grę?


  • 0

#4 Snack3rS7PL

Snack3rS7PL
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 10 czerwiec 2017 - 19:29

@DEX66 a czy da radę w czasie 2-3 miesięcy opanować go na tyle by móc po tym czasie zacząć tworzyć coś konkretnego? Chodzi mi oczywiście o 2D. Podkreślam że nie miałem wcześniej do czynienia z programowaniem i niczym w tym stylu.   Zastanawia mnie też jak wygląda w jego wypadku relacja między wersją darmową a wersją rozszerzoną? Bo z tego co patrzyłem na stronie to wersja Plus kosztuje aż 35 dolarów za miesiąc czyli jakieś 130zł. Czy wersja podstawowa jest wystarczająca by stworzyć dobrze prezentującą się grę?

To jest bardzo ciekawe co piszesz. Mówisz, że piszesz pracę magisterską, którą będzie gra komputerowa, a nie masz pojęcia co to programowanie, a mogę zapytać jaki kierunek studiujesz? Domyślam się, że grafikę komputerową, ale chciałbym się upewnić. Tylko czy taka forma pracy to, aby nie za wiele? Jaki czas Ci pozostał do oddania pracy? 2 lata? 3?

 

Będąc szczerym, nie można stworzyć własnej gry komputerowej w Unity bez umiejętności programowania, jeśli jesteś bystry to możesz się oczywiście tego nauczyć, tylko pytanie ile zamierzasz poświęcać godzin w tygodniu na naukę, wszystko zależy od tego jak bardzo Cię to kręci, bo od tego będzie zależeć Twoja długotrwała motywacja do nauki no i od tego ile posiadasz czasu do wykorzystania na samą czystą naukę języka programowania, do tego wypadałoby liznąć algorytmów, czyli metod rozwiązywania złożonych problemów, na które przy tworzeniu gry się na pewno natkniesz.

 

Samego języka programowania można się jeszcze nauczyć, ale, żeby programować trzeba jednak ćwiczyć(jak ze wszystkim), najlepiej dzień w dzień po kilka godzin. To zalezy od tego jaką masz w życiu sytuację i jakie priorytety są dla Ciebie ważne no i naturalnie jaki poziom ta gra miałaby prezentować.


Użytkownik Snack3rS7PL edytował ten post 10 czerwiec 2017 - 19:30

  • 0

#5 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1695 postów

Napisano 10 czerwiec 2017 - 20:37

Jeżeli ma być to prosta gra użyj Game Makera. Jest bardzo prosty (do tego stopnia, że większość gry możesz stworzyć z gotowych elementów bez kodowania). Wybitnej jakości nie uzyskasz (efekty dostępne w wersji płatnej), ale grę stworzysz.
  • 0

#6 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:39

@Snack3rS7PL mój kierunek to grafika o specjalności grafika projektowa. Nie jest to kierunek na wydziale informatyki tylko na wydziale artystycznym. Wcześniej zamierzałem po prostu rysować wszystkie elementy i składać je w aftereffekcie tak by wyglądały jak gotowa, działająca gra ale mój promotor odwiódł mnie od tego pomysłu i właśnie zaproponował bym pokombinował czy takiej gry nie dało by się faktycznie zrobić. Zaznaczam że nie musi to być ukończona gra. Ostatecznym wynikiem pracy nie ma być gotowa gra a jedynie jej działające elementy bowiem na obronie chcę zaprezentować plansze ze screenami z gry i głównym elementem będzie zwiastun gry  na którym chcę przedstawić po krótce historię i kilka, kilkanaście scen z gry. Co do czasu jaki mogę poświęcić na naukę programowania to są to najbliższe 3 miesiące, planowałem pójść do pracy ale jednak magisterka jest dla mnie puki co sprawą priorytetową i w razie konieczności mogę sobie pozwolić na to by te 3 miesiące poświęcić wyłącznie na naukę. W październiku chciałbym ruszyć już z robieniem właściwiej gry. Czas jaki mam na jej zrobienie( a raczej częsciowe zrobienie jak wspominałem) ? Około rok, może miesiąc , dwa więcej. Znalazłem na internecie kurs Unity i myśałem by go sobie kupić i na jego podstawie zacząć się uczyć, dużo jest też róznych tutrioali więc jest dobra baza do nauki.

Z drugiej strony jak pisze blaven zastanawia mnie Game Maker Studio 2 ze względu na tą prostotę o której tyle czytałem. Zależy mi najbardziej na tym bym mógł do gry wrzucać projekty postaci i otoczenia które sam malowałbym w photoshopie i również móc samemu animować ich ruch itp. bez konieczności opierania się na gotowych umieszczonych już w programie rozwiązaniach. Czyli żeby zrobić coś wyglądającego dobrze w tym programie konieczne jest zakupienie pełnej wersji? Jestem przygotowany na taką ewentualność i mogę poświęcić te 100 dolarów jeśli to pomoże mi zrobić dobrze wyglądającą grę. Jeśli chodzi o wygląd to może zabrzmi to szaleńczo ale chciałbym uzyskać jakość zbliżoną do Raymana Legends. Tylko czy to jak gra będzie prezentowała się od strony wizualnej zależy tylko od moich zdolności artystycznych (wszystkie elementy chciałbym malować ręcznie) czy tutaj program Unity bądź GMS 2 narzucają mi jakieś ograniczenia?


Użytkownik Zymifir edytował ten post 11 czerwiec 2017 - 10:44

  • 0

#7 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1695 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 10:55

Przykładowe gry zrobione w Game Maker Studio: https://www.yoyogames.com/showcase W Unity wiele nie robiłem, toteż za wiele nie powiem, natomiast do GMS-a wrzucasz własne zasoby i to od ich poziomu zależeć będzie w większości oprawa. GMS nie posiada tak rozbudowanego silnika renderującego (m.in. mniej efektów), natomiast dla gdy 2D nie powinno być to aż tak duże ograniczenie.
  • 0

#8 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:31

@blaven te przykłady co oglądałem wyglądają super! Oczywiście rozumiem że aby uzyskać taki efekt  jak w np. Death's Gambit muszę zaopatrzyć się w wersję płatną? Pytanie też ile z tego można stworzyć bez programowania? Bo chyba nie całą tak efektownie wyglądającą grę? Czy to jest tak że bez wgłębiania się w programowanie zrobię gierkę w której bohater to kwadratowy klocek który skacze i porusza się w lewo i prawo a wszystkie bajery typu machanie meczem, animacja nóg i ciała padający deszcz, walka z użyciem tarczy i różnorodnego uzbrojenia wymaga już znacznych umiejętności w programowaniu? Zastanawia mnie też kwestia która wersja Game Makera jest wystarczająca? Czy ta za 99 dolarów wystarczy do zrobienia dobrej gry na PC? Czy te droższe różnią się jedynie tym że można w nich robić rzeczy na internet lub Androida?


  • 0

#9 Snack3rS7PL

Snack3rS7PL
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 11 czerwiec 2017 - 11:34

Hmm...czyli gra, która nie musi być ukończona, rozumiem, że nie musi być dopracowana, lecz musi być działająca.

 

Jeśli chodzi o te 3 miesiące to naukę języka masz pewną rezerwę, jednakże znajomość języka programowania, nauka programowania a programowanie w tym języku to aż 3 różne rzeczy, myślę, że powinieneś pomyśleć o jakimś programie do składania gier z gotowych elementów tak jak Ci kolega radzi, gdyż nie mając zielonego pojęcia o programowaniu, może Ci być ciężko sklecić cokolwiek sensownego(co nie oznacza oczywiście, że jest to nieosiągalne) i że biorąc pod uwagę czas jaki możesz poświęcić na samo programowanie(wraz z nauką języka i programowania) to chyba jednak zbyt ambitny cel.

 

Możesz jeszcze rozważyć drugi scenariusz - zmniejszyć udział całkowitego pozostałego czasu do oddania pracy magisterskiej na tworzenie grafiki i zwiększyć na samo programowanie, do tego zwiększając liczbę godzin dziennie na naukę języka, programowania i właściwe programowanie gry, wtedy mogłoby coś z tego wyjść, a skoro wybrałeś kierunek grafika projektowa, to dla Ciebie to pewnie bułka z masłem. A z matmy jak sobie radzisz?

 

Radziłbym Ci jednak wstrzymać się z kupowaniem kursów i zacząć od zwykłych tutoriali, które są darmowe i których jest pełno w necie. No i odstawiłbym przy pierwszym scenariuszu Unity - które jest już typowym zaawansowanym kompleksowym silnikiem do tworzenia profesjonalnych albo półprofesjonalnych gier, a tutaj bez programowania w C# ani rusz i skupić się na programie oferującym efekty graficzne na zadowalającym poziomie i możliwość wykorzystania własnych grafik.

 

Jeżeli jednak zdecydujesz się na silnik/program wykorzystujący jakiś język, ucz się tylko tego języka, zatem od wyboru narzędzia zależy wybór języka programowania do nauki.

 

Z drugiej strony - tworzenie grafiki a oskryptowanie rozgrywki to 2 różne, choć w grach przenikające się ze sobą światy.


Użytkownik Snack3rS7PL edytował ten post 11 czerwiec 2017 - 11:38

  • 0

#10 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1695 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 21:30

@Zymifir,
To jak gra będzie wyglądać zależy przede wszystkim od Ciebie. Oczywiście, bez efektów będzie bardziej płaska, ale polecam zacząć na darmowej wersji programu i z czasem (m.in. w zależności od tego w jakim stopniu gra będzie ukończona) zdecydować się na wersję płatną. Nie musisz się martwić, sporo czasu upłynie nim gra będzie w pełni grywalna i z zaimplementowaną całą mechaniką :)

Wszystko o czym mówisz:

animacja nóg i ciała padający deszcz, walka z użyciem tarczy i różnorodnego uzbrojenia

to nie efekty, a odpowiednio przygotowane sprite'y. Musisz zrozumieć, że w przypadku gry 2d nie ma potrzeby tworzenia zaawansowanych animacji (np. opartych o szkielet). W Game Maker Studio wygląda to tak, że musisz stworzyć stosowne animacje w postaci "obrazków", które będą wyświetlane w kółko (np. dla biegania inna, niż dla spadania). Większość możesz zrobić w PS, ale przyjrzyj się również Adobe Flash Professional CC. Potrafi oszczędzić sporo czasu na animacjach.
Zacznij po prostu robić grę w GMS. Nie musisz zaczynać od swojego projektu. Stwórz najpierw, opierając się na tutorialach, grę pokroju mario, czy innego tetrisa. Zrozumiesz o co chodzi i czego należy się spodziewać przy realizacji czegoś bardziej złożonego.

Na Twoje szczęście, większość gry możesz zrobić bez kodowania, ale będziesz ograniczony do standardowych elementów. Na początek starczy, a z czasem może poczujesz się na siłach, by zrobić coś swojego.

 

 

P.S.
Nie używaj kolizji opartych na masce dopasowanej idealnie do postaci. Ogranicz się do prymitywów, inaczej możesz mieć problemy z wydajnością. Do tego najlepiej na początek nie robić kolizji ręcznie, tylko skorzystać z gotowych elementów.


  • 0

#11 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 21:47

@ blaven a zamiast flasha może być after effect albo premiere? Bo z tymi programem mam już więcej doświadczenia i robiłem w nich animacje więc nie było by problemu by wrzucać z nich materiały do gry


  • 0

#12 blaven

blaven
  • Nałogowiec

  • 1695 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 22:02

To był tylko przykład. Jeżeli masz coś z czym pracuje Ci się lepiej, to czemu nie? Pobaw się trochę GMS, zrób Mario z klocków (choćby i stworzonych w paint). Ułatwi Ci to zrozumienie jak wygląda tworzenie takiej gry i jakich asetów potrzebujesz.
  • 0

#13 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 12 czerwiec 2017 - 22:25

ok, początkowo bardziej skłaniałem się ku Unity ale teraz jednak przekonałem się do Game Makera. Dziękuję wam blaven i Snack3rS7PL za rady. Bałem się niesamowicie tego że mój pomysł zostanie wyśmiany tutaj na forum i stracę wiarę w sens tego projektu ale dzięki wam moja chęć do działania wzrosła. Bardzo dziękuję wam za pomoc w podjęciu tej trudnej dla mnie decyzji :)


  • 0

#14 Snack3rS7PL

Snack3rS7PL
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 13 czerwiec 2017 - 08:15

Nie ma za co : ))) Wyśmiany? Bez przesady, po to jest forum dyskusyjne, by służyć pomocą mniej doświadczonym. Trzymam mocno kciuki za powodzenie projektu i pozdrawiam : ) Mógłbyś też się pochwalić tym co udało Ci się sklecić : )


  • 0

#15 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 17:47

Dzięki, jak coś złożę to na pewno dam znać :)


  • 0

#16 Vallendir

Vallendir
  • Nowicjusz

  • 8 postów
  • Miejscowość:Zielona Góra

Napisano 21 czerwiec 2017 - 15:06

A ja mimo wszystko poleciłbym ci jednak tego Unity. Fakt jest bardzo rozbudowany i potrzeba jednak troche czasu aby zaprzyjaznić sie z samym interfejsem co dopieor jego możliwościami, ale to co możesz tam zrobić to są po prostu cuda. Kwestia opanowania też C# przynajmniej w podstawowej formie bo masz w sieci mnóstwo tutoriali jak pewne rzeczy tam zaimplementować.


  • 0

MOBO:  MSI Z97 Gaming 3  

CPU:  i5-4690K 4.5(OC) beQuiet! Dark Rock 3
GPU:  NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 

RAM: Hyper X Savage  2x8GB 2400MHz CL 11 Dual-Channel 
PSU: SilentiumPC Supremo M1 Gold 550W || Obudowa: Zalman R1 5x Fan 120mm


#17 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 21 czerwiec 2017 - 18:18

@Vallendir może i masz rację ale boję się brać za dużo na raz. Puki co postanowiłem że pierwszą grę zrobię w Game Makerze a jeśli wkręcę się to wtedy zabiorę się za Unity. Tutaj bardzo liczy się czas a do Unity chciałbym podejść na spokojnie by nie czuć tej presji że muszę mieć jakieś efekty za miesiąc bądź dwa. Tylko mam jeszcze jedną obawę. Mianowicie chodzi o sprzęt. Na stronie Game Makera czytałem wymagania programu i nie były jakieś duże, jaki sprzęt potrzebny jest by w miarę komfortowo pracować nad grą 2D? Wiem że tutaj trzeba uwzględnić wiele czynników jak ilość elementów itp. ale powiedzmy że chcę zrobić grę wyglądającą jak te na stronie pokazowej Game Makera. Jaki sprzęt jest mi do tego potrzebny? Niestety nie dysponuję gigantem ale myślę że gdyby zaszła taka konieczność to dałbym radę się spiąć i kupić sobie lapka za jakieś 3000zł. Ostatecznie mógłbym korzystać z komputera na uczelni na który spokojnie ciągnie Adobe After Effect i Premier i nawet na mocnych renderach nie dostaje zadyszki ale jednak wolałbym nie być uzależniony tylko od uczelni i wolałbym móc pracować w domu. Obecnie mam Lenovo G510.


  • 0

#18 doman18

doman18
  • Gaduła

  • 419 postów

Napisano 26 czerwiec 2017 - 10:15

@Vallendir

Gdyby pisał grę dla siebie, owszem. Ale do pracy magisterskiej z 3 miesięcznym deadlinem??? -> strzał w kolano. Chłopak zacznie się uczyć, mienie ze 2 miechy zanim coś zacznie dobrze ogarniać,i później sam zobaczy jaki ogrom pracy jeszcze go czeka a zostanie 1 miesiąc do zrobienia samej gry. Albo się okaże po 1 miesiącu nauki że jednak nie da rady ogarnąć programowania w takim stopniu żeby swobodnie się poruszać po unity i co wtedy?

 

@Zymifir

Nie wiem jak jest w GM ale w przypadku animacji lepiej mieć raczej każdą podzieloną na pojedyncze klatki albo sprite'y - tabelki animacji. I dopiero takie coś implementować do gry, bo dają większe możliwości. Natomiast AE eksportuje tylko formaty wideo o ile pamiętam. Z formatem flash jest inaczej bo na bieżąco możesz modyfikować co chcesz uzyskać

Co do komputera to w 2d nie trzeba potworów. Nie robisz Trine, Unravel, Ori:the blind forest czy innej platformówki 2d z grafiką 3d więc jak masz w miarę "współczesny sprzęt" to tylko ewentualne kompilowanie gry może się wydłużyć. Ale nie wydaje mi się żeby były jakieś "nieakceptowalne" czasy.

 

Mała sugestia: Nie wiem jakiego masz skilla w grafice ale Rayman Legends, Shank czy Jazz Jackrabbit 2 mają wbrew pozorom dość szczegółowe grafiki. Idź w stronę prostszych rzeczy jak World of Goo, Star Knight czy nawet Worms lub Hedge Wars (pomijając plansze). Czyli dość proste wektory, które zrobisz nawet ręcznie, bez trasowania bitmap. Oczywiście żeby przyspieszyć możesz trasować też bitmapy ale to w późniejszym czasie. Zacznij od prostych ale ładnych obiektów. Jak się czujesz prawdziwym artystą to możesz też zainspirować się Limbo czy White Night ale w przypadku B&W naprawdę trzeba mieć coś do powiedzenia.

 

 

Ogólnie plan ambitny bo sam system kolizji obiektów, fizyki i jakichś obliczeń samej gry trzeba jakoś logicznie obmyśleć i przelać to na możliwości GM. Ale jak będziesz regularnie przysiadał do projektu przez te 3 miechy to powinieneś zdążyć.

Druga sprawa to ma być praca graficzna a nie wiem czy ci styknie czasu żeby pokazać pełnię swoich umiejętności w grafikach. Więcej chyba zejdzie czasu w rzeczach technicznych.


Użytkownik doman18 edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 10:29

  • 0

i5 2500k@4.2GHz+Fortis|12GB Ram| Asrock z68 Pro 3|Asus Radeon HD7850 | SSD Plextor M5P 128gb | Seagate Constelation ES3 1TB | Super Flower GG 550W 80+GOLD | Fractal Design ARC R2 | dźwiek: FiiO E10 + Superlux 668b (reklablowane i skóropodobne pady)
Mysz: Logitech g700 |A4Tech X738k | Klawira bluetooth: Logitech k810 |gry: Saitek PZ31A + Xpad360 przewodowy
Router:Gargoyle @ TP-Link TL-WDR3600, Netis WF2780 | mediacenter:LibreELEC@Raspberry PI2| NAS:Debian@Dell FX160 | Tel:Honor 8


#19 Zymifir

Zymifir
  • Autor tematu
  • Amator

  • 52 postów

Napisano 26 czerwiec 2017 - 16:27

@doman18 to że coś się będzie dłużej kompilowało to nie problem. Bardziej obawiałem się właśnie rzeczy tego typu podczas pracy program będzie się ścinał strasznie także nie będę mógł nic zrobić. Na grę nie mam jednak trzech miesięcy tylko mniej więcej rok kalendarzowy licząc od dzisiaj. Ważne jest to że gra nie musi być w pełni skończona tylko część kilku etapów tak by można było się w ich poruszać i złożyć z tego filmik w after effekcie bądź premierze gdzie będzie zaprezentowany jakiś wycinek rozgrywki i fabuła.

Co do animacji to bardziej myślałem żeby zrobić ją w photoshopie po prostu każdą klatkę rysując na nowej warstwie i z tego składać animacje w programie. Robiłem już takie animacje więc to nie problem dla mnie.

Co do jakości grafiki nie chcę iść w totalnie syntetyczny i prosty wygląd ale też nie koniecznie musi to być ten poziom szczegółów co w Raymanie. Powiedzmy że bardziej chciałbym coś z połączenia Raymana i Limbo. Chcę aby ten wykreowany prze zemnie świat prezentował się dobrze pod względem zarówno artystycznym jak i estetycznym. Ma to po prostu dobrze wyglądać. Na razie poszukuję swojego stylu. Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś może nawet mniej znane gry 2d ale urzekające grafiką (nie koniecznie szczegółową, po prostu mającą klasę) to proszę o podanie tytułów


  • 0

#20 doman18

doman18
  • Gaduła

  • 419 postów

Napisano 26 czerwiec 2017 - 18:59

Z gier z "artystyczną" grafiką mi się kojarzą Braid, seria Samorost i Machinarium ale poziom szczegółowości jest tam bardzo wysoki. Moim zdaniem warto poszaleć z "pokręconością" świata. Wymyślić bardzo odjechane stwory, zarówno potwory jak i NPC i lokacje. Warto zobaczyć i zainspirować się lokacjami, postaciami i przeciwnikami w Alice McGee, Tension (lokacje), Painkiller (głównie chodzi o przeciwników), Zeno Clash, seria Silent Hill, Grim Fandango (styl graficzny bo postaci są dość .. cóż ... monotematyczni ;D ), Sacrifice (chyba miała jakieś nagrody w swoim czasie), seria Oddworld z Abem w roli głównej,  Planescape:Torment.

Ten ostatni to mój absolutny ulubieniec jeżeli chodzi o gry komputerowe zarówno pod względem historii, postaci jak i właśnie "odchejanością" świata. No bo w jakiej innej grze jako towarzysza będziemy mogli przyłączyć gadającą lewitującą czaszkę ze świetnym czarnym poczuciem humoru czy komputer który ma kończyny, strzela z kusz i zyskał samoświadomość albo wojownika który jest tak naprawdę ... zbroją? Takich smaczków jest tam więcej bo sam świat to tak naprawdę centrum wszystkich innych światów skupiający stwory z wielu różnych rzeczywistości i światów. Ostatnio wyszedł duchowy spadkobierca - Tides of Numenera, ponoć troszeczkę słabszy fabularnie ale równie lub nawet jeszcze bardziej pokręcony.

 

Warto poszaleć żeby pokazać swoją kreatywność i wyobraźnię.

 

Oczywiście nie mówię żeby grać w te wszystkie gry bo wtedy na pewno zbraknie ci czasu ^^. Ale przynajmniej obczaić screeny w google i obejrzeć gameplaye na youtube. Oprócz PT i ToN szczególnie polecam Alice Mcgee i Sacrifice. Ciekawe lokacje jeszcze ma seria Bioshock (miasta Rapture i Columbia) oraz niektóre lokacje Morrowind czy Wolrd of Warcraft. Oczywiście tak jak pisałem nie chodzi o odtwarzanie stworów czy lokacji ale o inspirację.

 

EDIT

Zapomniałbym. Na youtube furrorę robią gameplaye a polskiej gry Agony. To chyba będzie jedna z najbardziej bliskich ludzkim wyobrażeniom wizji piekła jaką zobaczymy. Polecam gameplaye.


Użytkownik doman18 edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 19:38

  • 0

i5 2500k@4.2GHz+Fortis|12GB Ram| Asrock z68 Pro 3|Asus Radeon HD7850 | SSD Plextor M5P 128gb | Seagate Constelation ES3 1TB | Super Flower GG 550W 80+GOLD | Fractal Design ARC R2 | dźwiek: FiiO E10 + Superlux 668b (reklablowane i skóropodobne pady)
Mysz: Logitech g700 |A4Tech X738k | Klawira bluetooth: Logitech k810 |gry: Saitek PZ31A + Xpad360 przewodowy
Router:Gargoyle @ TP-Link TL-WDR3600, Netis WF2780 | mediacenter:LibreELEC@Raspberry PI2| NAS:Debian@Dell FX160 | Tel:Honor 8





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych