Artisto 0 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Szanowni forumowicze, mam dość męczący i przewlekły już problem z zawieszaniem się systemu Windows 10 Pro na moim laptopie Clevo P670RP. Komputer ma tendencję do nagłego i nieoczekiwanego zawieszenia się, pomaga wtedy tylko hard reset. Zdarzenia te są całkowicie losowe, tutaj zrzut z ostatnich dni: Komputer potrafi działać parę dni bez problemów, czasami zwiesza się nawet parę razy dziennie. Problem ten tyczył się również mojego poprzedniego urządzenia, jedyny wspólny mianownik to dyski - HDD na dane oraz SSD na system, jak i konto Microsoft. System dalej się zawieszał nawet po wyjęciu dysku HDD. Dysk SSD jest zaktualizowany do najnowszego sterownika, jak również programy analizujące zdrowie dysku nie wykazały żadnych problemów. Zgrubna specyfikacja komputera: - RAM 2x8GB - GeForce GTX 1060 6GB oraz: Będę wdzięczny za wskazówki pomocne w znalezieniu źródła problemu. Myślę dalej, że jest coś nie tak z dyskiem SSD, ale chciałbym móc się o tym upewnić zanim kupię nowy czy poddam ten formatowaniu czy zerowaniu. Pozdrawiam! Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Skojarz błędy krytyczne z podglądu zdarzeń,z czasem wystąpienia zwieszenia. Może tam jakaś wskazówka będzie... Cytuj Link to post Share on other sites
Artisto 0 Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Błędy występują w dowolnym momencie, nie ma nic co by wskazywało na jakąkolwiek zależność. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Skoro podejrzewasz dyski, to przetestuj je. Wykorzystaj program HD Tune - test Error scan i sprawdź czy nie mają błędów. Wrzuć screeny z zakładki Health i testu Error scan. Cytuj Link to post Share on other sites
Artisto 0 Napisano 7 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Programy nie są w stanie wykazać wad. Jeżeli to dysk SSD, to prawdopodobnie jest to uszkodzenie hardware'u. HDD odpada, bo nawet gdy go usuwam w komputera, ten dalej ma problemy z zawieszaniem się. Czym jeszcze sprawdzić komputer by coś wykryć? Cytuj Link to post Share on other sites
Gość paprykarz Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Wyjmij dyski zapuść memtest oraz uruchom live linuxa jakiegoś. Jak laptop zaliczy zwisa to masz winowajcę. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Zrób prosty test. Jeśli masz system na SSD odepnij na jakiś czas dysk magnetyczny i sprawdź jak to wpłynie na działanie platformy. Jeśli nic nie będzie się działo, będzie to oznaczać problemy z HDD Toshiby. Nie zawsze przyczyna problemów z działaniem dysku leży w jego powierzchni danych. Czasem zdarza się, że szwankuje elektronika innym razem to mechaniczne zużycie elementów dysku. Nie wiele wtedy można zrobić jeśli dysk nie jest już na gwarancji. Zrób kopie zapasową danych z tego dysku na wszelki wypadek, bo trudno przewidzieć kiedy nastąpi jego koniec. Sugestia kolegi wyżej z testem pamięci słuszna warto sprawdzić czy pamięć też jest sprawna. Cytuj Link to post Share on other sites
Artisto 0 Napisano 8 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Pamięć sprawdzałem, przynajmniej natywne narzędzia Windowsa nic nie wykazały. HDD wyciągałem już wcześniej i pracowałem tylko na SSD i również były problemy. Zastanawiam się, czy takich problemów nie mogły powodować zanieczyszczone styki dysku? Przetarłem je podkoszulkiem, optymalnie było by alkoholem ale nie mam akurat pod ręką Póki co zdaje się być spokój, ale równie dobrze może to być też ten chwilowy parodniowy spokój. "Wyjmij dyski zapuść memtest oraz uruchom live linuxa jakiegoś. Jak laptop zaliczy zwisa to masz winowajcę." - nie czaję za bardzo jak wyjąć dyski i zapuścić memtest? Kupiłem wcześniej nowy HDD bo myślałem, że to właśnie ta Toshiba już umierała, no ale jednak nie. Postawiłem na tym nowym Windowsa i miałem docelowo popracować tak przez jakiś czas i zobaczyć, czy będą problemy, ale to jest taki zamuł, że najpierw wolę popróbować jakieś metody wykrycia wad w komputerze zanim przejdę przez katorgę działania na systemie postawiony na dysku HDD. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość paprykarz Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 nie czaję za bardzo jak wyjąć dyski i zapuścić memtest? Ja nie widzę problemu, puszczam toolsy z pendrive. Wiem czy problem spowodowany jest przez dysk czy nie. Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 To w takim razie inne testy. Skany w poszukiwaniu malware, przeskanuj system tymi programami ADWCleaner, Hitman Pro, Malwarebytes Anti-Malware usuń CCleanerem śmieci z dysku i usuń uszkodzone błędne wpisy rejestru. Cytuj Link to post Share on other sites
Artisto 0 Napisano 10 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 @UP Problem z zawieszaniem się był nawet na świeżo po zainstalowaniu systemu. CClenaer też nie pomógł. Szukam na internecie informacji o problemach z Crucial MX100 i zdaje się, że jest to dość częsty problem. Będę próbował grzebać coś w tym kierunku. Może ktoś miał podobne problemy z tym dyskiem? Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 10 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2017 Dysk jak dysk problem kompatybilności sprzętowej, spróbuj poszukać nowego biosu do laptopa i firmware do dysku może to jakoś pomoże. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.