Nordomus 0 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Mam problem od jakichś 2 miesięcy, który sprawił że już prawie się poddałem, Benchmark jest moją ostatnią deską ratunku Ale do rzeczy. W domu mam od wielu lat router UPC+swój router. Około 2 miesiące temu zmienili mi router UPC i dostałem możliwość ustawienia w nim trybu modemu i tu zaczynają się ciekawe rzeczy.Kiedy router UPC jest w trybie modemu i sygnał przechodzi przez router TP-Link to następują OGROMNE skoki pingu i to już w komunikacji między komputerem a routerem TP-LinkKiedy router UPC jest w trybie routera i sygnał przechodzi przez router TP-Link to wszystko działa bardzo dobrze(opóźnienie 1ms w komunikacji z routerem TP-Link)Kiedy router UPC jest w trybie modemu i jest podłączony bezpośrednio do komputera to wszystko jest ok.I tak samo wszystko jest ok jak router UPC jest w trybie routera i jest podłączony bezpośrednio do komputera. W ramach wyjaśnień wymieniłem WSZYSTKO po drodze od routera UPC do komputera na nowe, czyli kabel, wtyczki i nowy router TP-Link i nie rozwiązało to tego problemu. Nie mam kompletnie pojęcia jak to w ogóle jest możliwe. Może jakiś magik się tu znajdzie co to wyjaśni Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Gdybyś jeszcze tylko wyjaśnił jak to wszystko łączysz i konfigurujesz to można by się jakoś odnieść do sprawy... Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Gdybyś jeszcze tylko wyjaśnił jak to wszystko łączysz i konfigurujesz to można by się jakoś odnieść do sprawy... Hmm tzn? Sorry nie wiem jakie informacje są potrzebne, myślałem że podałem to co trzeba. Połączenie po kablach. Nic nie konfiguruje specjalnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Więc pewno robisz niepotrzebnie drugi NAT. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Więc pewno robisz niepotrzebnie drugi NAT. Jak router UPC jest w trybie modemu?? Nie używam dwóch routerów pracujących w trybie routera, uruchamiałem to tylko do testów. Obecnie mam router UPC w trybie routera podłączony bezpośrednio do komputera. Zresztą właśnie w trybie 2ch routerów też było ok. Dlatego mówię, że to wszystko się kupy nie trzyma. Źle to rozumiem? Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Tryb modemu nic nie gwarantuje, co innego bridge. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Tryb modemu nic nie gwarantuje, co innego bridge. No niestety nie ma trybu bridge w tym modelu co teraz dostałem. Ale to jest w tym momencie nieistotne, Ciekawi mnie jakim cudem tryb pracy routera UPC wpływa na komunikację komputera z routerem TP-Link. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Ustaw TP linka w tryb switcha (z funkcją AP) wyłączając dhcp i zaobserwuj efekty. Cytuj Link to post Share on other sites
Janiaking 104 Napisano 7 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 dla mnie to wygląda jak problemy między wartościami MTU urządzenia UPC między TP-LINK . Spróboj najpierw tak jak napisał @Longhorn Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 dla mnie to wygląda jak problemy między wartościami MTU urządzenia UPC między TP-LINK . Spróboj najpierw tak jak napisał @Longhorn Ok dzisiaj przetestuje, miałem dość zajęte ostatnie dni, ale chce to doprowadzić do końca i dowiedzieć się o co chodzi. Ok, szukam i nie widzę takich opcji do ustawienia, tylko DHCP wyłączyłem. Googluje w międzyczasie, ale też bezskutecznie. Nie wiem jak ten tryb switcha włączyć. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Ustawienie MTU jest prawdopodobnie w ustawieniach wanu. Użyj routera jako AP i problem powinien zniknąć. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Ustawienie MTU jest prawdopodobnie w ustawieniach wanu. Użyj routera jako AP i problem powinien zniknąć. No ok, ale najpierw miałem sprawdzić jak będzie działać z wyłączonym DHCP i trybem switcha na routerze TP Link. Jeżeli zmienić MTU to na jaką wartość? I router UPC miał być w trybie modemu. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Z tym trybem switcha to zapewne właśnie chodzi o tryb AP. Co do MTU to na obu muszą być takie same wartości. Domyślnie 1500 dla ethernetu. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Z tym trybem switcha to zapewne właśnie chodzi o tryb AP. Co do MTU to na obu muszą być takie same wartości. Domyślnie 1500 dla ethernetu. Trybu AP też nie widzę w TP- Linku. W trybach routerów obydwa mają MTU 1500. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2054 Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Tryb ap masz opisany w dziale. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Tryb ap masz opisany w dziale. W dziale? Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Patrz przypięty temat w dziale Routery i sprzęt sieciowy. Cytuj Link to post Share on other sites
Nordomus 0 Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Dobra myślałem że sprawa będzie prostsza, poddaję się. Router UPC mi musi wystarczyć na chwilę obecną. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.