Skocz do zawartości

gtx 1070 a taktowania


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez ReznoR,

Recommended Posts

Witam, mam do was pytanie czy to normalne dla tej karty, że np podczas gry w wiedźmina. Taktowanie nie jest stałe ? W rx 480 nic malało. Zwiększyłem też power limit, ale dalej to samo. Czy to normalne dla kart invidia ?

Link to post
Share on other sites

Pomyliło mi się, nie optymalna moc tylko maksymalna wydajność :) mój błąd .
I najlepiej jakbyś sobie ustawił na poszczególne gry , gdzie potrzebujesz mocy , bo szkoda żeby np w cs`a lub mniej wymagające gry karta działała na 100% .

Edytowane przez ciomasta
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

60 stopni to tak mało, że boost nie powinien zbijać taktowania. U Ciebie nie ma żadnego "zbijania taktowania" tylko zwykłe wahania zegara - spore, ale w normie.

Nie o to chodzi czy to dużo czy mało ale po przekroczeniu tej temperatury zegary są lekko obniżane czy chcesz tego czy nie chcesz.

Link to post
Share on other sites

Mój błąd, faktycznie po przekroczeniu 60 stopni boost spada ( u mnie też tak jest ). Jak limit masz na maksa to chyba nic z tym nie da się zrobić, tak ma być po prostu ; ). Podany w specyfikacji karty boost to to jest boost minimalny, więc nawet jak się karta nagrzeje to i tak masz wyższy od tego w specyfikacji

Edytowane przez marek8967
Link to post
Share on other sites

 

 

1873/1860/1848/1825. Tak mniej więcej skacze  w wiedzminie.
 

 

Kręcąc z offsetem 200 możesz się spodziewać 2073/2060/2048/2025, lub innych wartości (bo zmieni się temp, moc itd.) dobranych z tabel boostu (progi co około 13MHz).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma sensu robić oc skoro i tak taktowanie będzie takie jak wcześniej ?

Tylko lekko obniży się taktowanie ale z tych wyższych,podkręconych wartości.Jak najbardziej,jest sens podkręcać,zresztą sam sprawdź jak to u ciebie będzie wyglądać.

Edytowane przez login1969
Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Witam, mam do was pytanie czy to normalne dla tej karty, że np podczas gry w wiedźmina. Taktowanie nie jest stałe ? W rx 480 nic malało. Zwiększyłem też power limit, ale dalej to samo. Czy to normalne dla kart invidia ?

Tak naprawdę, to to taktowanie zmienia się dynamicznie przez cały czas, tylko następuje to tak szybko, że soft monitorujący nie jest w stanie tego pokazać, więc nie jesteś w stanie zobaczyć tego jak to naprawdę działa. Nawet jeśli soft pokazuje, że to taktowanie się nie zmienia, to tak naprawdę itak może się zmieniać. Zmiana zegara (czy też voltage pointu) w GPU Boost może następować nawet kilka razy na sekundę.

 

Optymalizuje się to automatycznie w czasie rzeczywistym w zależności od tego w jakim stopniu dany program/gra wykorzystuje daną kartę. Wbrew pozorom wykorzystanie GPU na poziomie np. 99% nie zawsze jest tym samym 99%, bo wszystko zależy od tego jak dana gra jest zaprogramowana aby korzystać z mocy karty. Wszystko zależy od programistów gry.

 

Wiedźmin 3 jest znanym killerem zegarów Boosta na kartach NVidii, co jedynie znaczy tyle, że karta jest w tej grze bardzo dobrze wykorzystywana, i nie ma się co przejmować.

 

Jak chcesz więcej danych, bo cię to martwi, to uruchom sobie zakładkę Sensors w GPU-Z - masz tam taki wykres zwany "PerfCap Reason", który pokazuje w czasie rzeczywistym, jaka przyczyna była ograniczeniem maksymalnego zegaru Boosta na karcie.

 

Drugi test jaki możesz wykonać, to ustawić szybkość wentylatorów na karcie na sztywno na np. 80%, uruchomić W3, i sprawdzić jak to wpłynęło na stabilność zegarów.

 

(overclockerzy do testów w benchmarkach zawsze ustawiają najwyższą szybkość wentylatorów na czas testu)

Edytowane przez ReznoR
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę, to to taktowanie zmienia się dynamicznie przez cały czas, tylko następuje to tak szybko, że soft monitorujący nie jest w stanie tego pokazać, więc nie jesteś w stanie zobaczyć tego jak to naprawdę działa. Nawet jeśli soft pokazuje, że to taktowanie się nie zmienia, to tak naprawdę itak może się zmieniać. Zmiana zegara (czy też voltage pointu) w GPU Boost może następować nawet kilka razy na sekundę.

 

Optymalizuje się to automatycznie w czasie rzeczywistym w zależności od tego w jakim stopniu dany program/gra wykorzystuje daną kartę. Wbrew pozorom wykorzystanie GPU na poziomie np. 99% nie zawsze jest tym samym 99%, bo wszystko zależy od tego jak dana gra jest zaprogramowana aby korzystać z mocy karty. Wszystko zależy od programistów gry.

 

Wiedźmin 3 jest znanym killerem zegarów Boosta na kartach NVidii, co jedynie znaczy tyle, że karta jest w tej grze bardzo dobrze wykorzystywana, i nie ma się co przejmować.

 

Jak chcesz więcej danych, bo cię to martwi, to uruchom sobie zakładkę Sensors w GPU-Z - masz tam taki wykres zwany "PerfCap Reason", który pokazuje w czasie rzeczywistym, jaka przyczyna była ograniczeniem maksymalnego zegaru Boosta na karcie.

 

Drugi test jaki możesz wykonać, to ustawić szybkość wentylatorów na karcie na sztywno na np. 80%, uruchomić W3, i sprawdzić jak to wpłynęło na stabilność zegarów.

 

(overclockerzy do testów w benchmarkach zawsze ustawiają najwyższą szybkość wentylatorów na czas testu)

Wiem,że jest to raczej wina temp bo jak przekroczy 60 stopni to zegary spadają. Także wszystko raczej ok :)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...