manciu33 0 Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Witam, zmagam się dzisiaj z podłączeniem nowego routera (TP-Link Archer 1200) i tak: na początku po prawidłowym skonfigurowaniu i podłączeniu nie miałem dostępu do internetu, po wykonaniu telefonu do usługodawcy oraz kilku próbach zmiany czegoś w ustawieniach niczego nie uzyskałem i dałem sobie z tym spokój na trochę czasu. Potem wróciłem (nic nie robiłem) i internet się magicznie pojawił, ale teraz za to nie mogę wejść w panel administracyjny przez stronę http://tplinkwifi.net/ , wyskakuje mi komunikat " Oops! It looks like you aren't connected to your TP-Link network.Please check your network connection and try again.". Wpisując natomiast IP wyskakuje mi AirOS, a powinna strona tp linku. Dodam, że przed chwilą po sprawdzeniu bramka domyślna to 192.168.100.1, a wcześniej (w momencie gdy mogłem wejść na stronę tp link) wartość wynosiła 192.168.0.1. Kolejną dziwną rzeczą jest to, że gdy odepnę kabel WAN połączony z modemem internet nadal jest, chyba to tak nie powinno działać. Ponadto cały czas na routerze dioda informująca o dostępie do internetu świeci się na czerwono, co jest równoznaczne z brakiem internetu, a tak nie jest. Resetowałem już 2 razy router do ustawień fabrycznych, ale to daje ten sam efekt - brak dostępu do panelu administracyjnego oraz inne wyżej wymienione sytuacje. Niby internet działa, ale nie satysfakcjonuję mnie takie działanie. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły - prosiłbym o pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Podłącz sie bezpośrednio z samym tylko routerem. Powinno się dać wejść do niego bez trudu. Bardzo możliwe, że router ma taki sam adres IP jak modem lub inne urządzenie w twojej sieci, co powoduje konflikty. Cytuj Link to post Share on other sites
DEX66 43 Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 ja bym obstawiał, że technik twojego usługodawcy skonfigurował ci sprzęt i zablokował dostęp, żeby sobie oszczędzić problemów na przyszłość Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2059 Napisano 26 Maja 2017 Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Jak masz to w ogóle połączone? Co to znaczy, że jak odłączysz kabel to masz Internet? Skąd? Na dachu masz pewnie UBNT, ono robi też NAT więc zasadniczo powinieneś używać Archera jako AP. Cytuj Link to post Share on other sites
manciu33 0 Napisano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 (edytowane) Nie miałem internetu przez pewien czas. Połączyłem się bezpośrednio na kablu z routerem i dało się skonfigurować wszystko z pożadąnym IP 192.168.0.1, ale po pewnym czasie znowu wróciło 192.168.100.1. Ogólnie jeden z kabli LAN idzie do zasilacza, UBI PoE 24 5, nie jestem pewien, ale dalej prawdodpobnie do anteny. Czy UBNT na dachu powoduje te dziwne zmiany IP? Edit. jak powiedziales o tym AP, to przeczytałem podpięty temat. Chyba to będzie to, bo usługodawca również mówił o przełączeniu kabla z WAN do LAN i wyłączeniu serwera DHCP, ale samo to nic nie dało Edytowane 26 Maja 2017 przez manciu33 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2059 Napisano 27 Maja 2017 Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 To do roboty. Cytuj Link to post Share on other sites
manciu33 0 Napisano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 (edytowane) Dzięki za pomoc, prawie wszystko udało mi się opanować i ogarnąć, ale z jednym małym wyjątkiem. Jeden laptop w domu nie chce się bezprzewodowo połączyć z nową siecią, wyskakuje komunikat "Nie można się połączyć z tą siecią" . Dostarczenie łącza jest możliwe tylko po kablu ethernet. Karta sieciowa to Mediatek MT7630E 802.11bgn. Czy da się coś na to poradzić? EDIT: problem został rozwiązany, przy próbach ustawienia routera zapamiętało raz jedno hasło i potem był problem z łącznością Edytowane 27 Maja 2017 przez manciu33 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.