Skocz do zawartości

Podkręcanie i5-2500k + asus p8p67


Recommended Posts

Witam, jestem zielony w O/C :roll: a podobno mojego procka to nawet do 4.5 ghz można wyciągnąć. Chciałbym chociaż do 4 ghz, bo więcej mi nie potrzeba. Nie wiem jakie programy użyć, jakie napięcie itd. Mam chłodzenie scythe Mugen II b, aktualnie temperatury płyty głównej to 33 stopnie, a procesorów 27-34. Proszę jakiegoś experta o poradę ;)

Link to post
Share on other sites

A w jakim celu chcesz robić O/C ? :)

 

W BIOSie musisz znaleźć CPU Ratio i mnożnik ustawić sobie np na 40 :)

Szyna FBS ma 100 MHz (lub niecałe 100) i jak dasz mnożnik 40 to będziesz miał taktowanie procka ~4 GHz.

W płycie ASUSa masz EFI BIOS( czyli BIOS graficzny) czyli łatwiejszy w obsłudze więc łatwo znajdziesz opcje tam do OC :) i Turbo Boost musisz wyłączyć jak chcesz O/C

Link to post
Share on other sites

CyberMAC - prośbe mam do Ciebie opisz dokładniej co i jak ustawić w biosie aby sprawdzić max O/C , bo zainwestowałem w chłodzenie i nie tylko ciekaw jestem jaki będzie efekt inne ustawienia np. napiecie dla procka ,temperatura jaka jest bezpieczna itp , jeszcze mało się o tym pisze bo nowośc . Wydaje mi się ze ustawiłem podobnie jak w twoim opisie a efektu nie było , pewnie o czymś zapomniałem ... pease..........................!!!!!

Link to post
Share on other sites

Dla twojej ciekawości tego procka można na ponad 5 GHz dać. A podkręcałeś juz coś kiedyś?

I jaką masz płytę?

 

Wchodzisz do EFI BIOSu i ustawiasz tryb na ADVANCED MOD

http://images.bit-tech.net/content_images/2011/01/how-to-overclock-the-intel-core-i5-2500k/p8p67-bios8.jpg

Potem wchodzisz w Ai Tweaker a następnie w CPU Power Managment

i tam ustawiasz sobie CPU Ratio wpisując cyfrę 2 cyfrową (np 40 x 100 (szyna FBS)= 4000 MHz= $ GHz), oraz TURBO MODE z Enabled na Disabled

http://images.bit-tech.net/content_images/2011/01/how-to-overclock-the-intel-core-i5-2500k/p8p67-bios1.jpg

Jeśli chodzi o napięcia będziesz musiał sam próbować