nergalek 1 Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Cześć,Posiadam kartę graficzną r9 270 MSI Gaming 2G OC Edition. Od pewnego czasu borykam się z problemem pojawiających się w różnych miejscach ekranu małych kwadracików, tworzących paski lub większe prostokąty o kolorze czarnym lub przeźroczystym, jednak nie jestem pewien czy można nazwać to artefaktami. (niżej zdjęcie i nagrania) Na początku pojawiały się jedynie podczas grania w bardziej wymagające tytuły jak Wiedźmin 3 czy GTA V. Jednak w ciągu ostatnich kilku miesięcy zaczęły pojawiać się w CS:GO, podczas normalnego korzystania z internetu czy jak dzisiaj podczas pracy w Excelu. Miałem już podobną sytuację rok wcześniej i jako, że karta była jeszcze na gwarancji to wysłałem ją do serwisu. W ramach usługi gwarancyjnej karta została wymieniona na inny egzemplarz i przez jakiś czas działała normalnie. Przed świętami Bożego Narodzenia kara padła podczas gry w wiedźmina, gdy była podłączona komputer nie chciał się uruchomić, po wymianie na inną działał bez problemu. Po kontakcie ze sklepem okazało się, że karta może być wysłana do serwisu w ramach gwarancji co też uczyniłem. W serwisie nie stwierdzili usterki i ją odesłali. Gdy do mnie dotarłą postanowiłem to sprawdzić i karta cudem ożyła jednak problem pozostał. Próbowałem obniżenia taktowania pamięci i zegara w MSI Afterburner ale nie przyniosło to żadnego rezultatu. Również zastosowanie innego kabla HDMI nie pomogło. Moja konfiguracja:CPU: Intel i5 3350pPSU: Antec VPF 550wRAM: Patriot 2 x 4GB 1333 MHzMOBO: MSI B75 G43HDD: Seagate 500 GBPodaję link do nagrań z problemem: Zdjęcie: LINK 2! Zastanawiam się czy może być to wywołane jakimś innym czynnikiem czy ewidentnie problem leży po stronie karty ?Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
kamil_18_19 499 Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 (edytowane) Grafika umiera szykuj się na wymianę. Sprawdzałeś inne sterowniki. Starsze lub nowsze? Edytowane 7 Maja 2017 przez kamil_18_19 1 Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Grafika umiera szykuj się na wymianę. Sprawdzałeś inne sterowniki. Starsze lub nowsze? Wariant ze sterownikami przerobiłem jako pierwszy ale znaczącej zmiany nie odczułem. Tak jak myślałem, że to już koniec zabawy z tą kartą ;( W takim razie teraz pojawia się pytanie na co wymienić, najchętniej skłaniałbym się ku czemuś ze stajni Nvidii. Czy GTX 1060 to nie była by za duża moc do tego procesora ? Jeżeli nie to, od którego producenta najlepiej brać kartę ? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
majster klepka 86 Napisano 7 Maja 2017 Udostępnij Napisano 7 Maja 2017 Procek spokojnie podoła takiemu GTX-owi. Ja mam SB 2400 a kupiłem taką i szczerze mogę ci polecić : https://www.x-kom.pl/p/320896-karta-graficzna-pci-e-gigabyte-geforce-gtx-1060-windforce-ii-oc-6gb-gddr5.html 1 Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Odświeżając temat. Zdecydowałem się na wymianę karty graficznej na GTX 1060 w wersji z pamięcią 6GB i tu pojawia się moje pytanie czy jest sens dopłacania do Gigabyte Aorus Extreme X z pamięciami 9 Gbps względem wersji zwykłej ? Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Nie probujesz tej karciochy reklamowac u msi ? Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Jak wyżej, karta była już wysłana na gwarancję dwukrotnie i nie przyniosło to żadnego efektu. Zresztą czas na mały upgrade Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 To czemu nie walisz to UOKIKA ? Oni by Ci na pewno po tym 2gim razie dali radę coś wyciągnąć. Jeżeli za 3razem znowu by wysłali uszkodzoną to miałbyś podstawy do wymiany na nową ( A 270ki już byś raczej nie dostał ) Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Po pierwsze nie mam czasu się bawić z urzędem ochrony konsumenta, przepychać się z serwisem msi. Szkoda prądu. Karta nie jest już pierwszej nowości, nawet nie wiem czy jeszcze jest na gwarancji... Wolę kupić sobie nową, wydajniejsza a z tą poeksperymentować... Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4685 Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Jak chcesz, wolisz umierającą kartę niż powalczyć nawet o zwrot pieniędzy. Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Dokładnie,napisałbyś do uokika i by sprawę pewnie załatwili. W końcu lepiej być psychicznie nastawionym ,że nie opłaca się ,nic się nie da zrobić i stracić 400zł niżeli miesiąc się pomęczyć ,a w tym czasie kupic nową kartę i być 400zł na plusie za które możesz kupić chociażby ssd. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez tomkusi1 Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 (edytowane) Jak się ma czas to owszem można ale pracując i jednocześnie studiując wolę mój wolny czas poświęcić na inne aktywności, aniżeli na pisanie podań. Zresztą kara została zakupiona na początku 2014 roku więc gwarancja jej nie obejmuje (nawet wliczając 2 miesiące spędzone w serwisie), nie wiem jak jest z rękojmią z towarami zakupionymi przed grudniem 2014 roku, po drugie minęło już pół roku od momentu kiedy karta była w serwisie drugi raz - gdzie nie stwierdzono usterki... więc i tak tutaj raczej nic nie zrobię. Edit.1 I jeszcze mi się przypomniało, że przecież karta(komputer) był kupiony na firmę, wiec tryb rozpatrywania sprawy zmienia się z firma/sklep - osoba prywatna na firma - firma. Serdecznie dziękuje za rady ale naprawdę nie czuję wewnętrznej potrzeby wywalczenia od systemu tych 400/600 zł w co wątpię czy miało by sen w świetle powyższych informacji... miałem kartę 3 lata przez większość tego czasu było ok, karata po 3 latach z małymi wyjątkami się sypie i tyle. Pozdrawiam. Edytowane 5 Czerwca 2017 przez nergalek Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Jak wolisz ,ale zawsze warto walczyć. Choćby o 400zł ,bo kasa nie leży na ziemii ,a mówisz ,że studiujesz. Może te 400zł by się przydało na jedzenie/dojazdy/mieszkanie ? A tak to zostałeś z trupowatą karta którą opchniesz za 20zł Cytuj Link to post Share on other sites
nergalek 1 Napisano 6 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 "Warto walczyć" na jakiej podstawie ? Jak już pisałem karta kupiona na firmę, więc przepisy, które obowiązują Pana Kowalskiego kupującego kartę tak po prostu, nie do końca mnie obowiązują... - jeżeli się mylę to i tak: Rekojmia obejmuje okres dwóch lat - styczeń 2014 do czerwiec 2017 = 3,5 roku. Gwarancja również wygasła jakiś czas temu. Tu moje pytanie na jakiej podstawie po przekroczeniu tych terminów mogę się odwoływać do decyzji serwisu i powoływać na prawa konsumenta? Jedyne co zostaje to to, że karta 1,5 roku temu była wymieniona... Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Teraz już po ptokach ,natomiast mówię do sytuacji wczesniej. Rekojmi na firmę masz rok ,a gwarancji masz tyle ile daje producent. Jeżeli mogłeś reklamować to mogłeś próbować. Tak na prawdę w jeden dzien zgłaszasz i wysyłasz paczkę ,a jakby znowu przyszła uszkodzona to idziesz do uokika. To są 2 dni+ reszta telefonicznie ,bo tak na prawdę wszystko robi się w większości "samo". Prawie tak jak gotowanie zupy już po dołożeniu składników Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.