Skocz do zawartości

Dysk SSD - nie jest 100%, czy można reklamować?


Recommended Posts

Witam serdecznie, mam pytanie. Otóż dysk SSD 128GB - Samsung 840 PRO pokazuje, że nie jest w 100% sprawny w CrystalDiskInfo.

 

Teoretycznie, dysk jest jeszcze ponad pół roku na gwarancji, i tutaj pytanie. Czy można taki dysk wysłać/zwrócić do sklepu na gwarancję, i czy to zostanie uwzględnione? jak to wygląda?

 

Co więcej, na stronie producenta odnośnie dysku widnieje pole:

 

5 years (73 TBW for enterprise applications) jak się do tego odnieść? zalicza się ten dysk na reklamcaję w związku z tym, czy nie?

 

Mój dysk HDD, który jest starszy od tego dysku SSD, trzyma 100% bez żadnych powikłań, a drogi dysk SSD Samsung 840 PRO który jest na MLC NAND po jakimś czasie pokazuje takie info:

 

0b4a26214e5e9.png

Edytowane przez steel116
Link to post
Share on other sites

no więc tak, masz jeden błąd CRC i masę sata downshift ( chyli mechanizm obronny przed CRC, w którym dysk działa pod sata II ), do tego dochodzą 52 nieudane próby zapisu komórek ( stron ), skutkujące realokowaniem ich.
Nie mam pojęcia jak się to plasuje przy gwarancji, warto napisać do samsunga, czy dane nie są zagrożone  itp. 

zrób skan powierzchni HD tune z odznaczoną opcją "quick scan" 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

zrób skan powierzchni HD tune z odznaczoną opcją "quick scan" 

To samo, 0,00% bad sektorów. Wszystkie "kwadraciki' na zielono.

 

Damaged blocks: 0,00%

Scanning speed: 404,3 mb/s

Position 127 gB

Elapsed Time: 4:37

Link to post
Share on other sites
5 years (73 TBW for enterprise applications) jak się do tego odnieść?

Chodzi o to że masz 5 lat gwarancji ale jak zapiszesz powyżej 73 TB danych to już tej gwarancji nie masz.

Czyli w ciągu 4 lat masz zapisane 75TB danych i w tym momencie tracisz gwarancje to są takie widełki dla producenta. Tak jak kiedyś któryś koncern aut dawał 5 lat gwarancji-1 Melon kilometrów.

Edytowane przez kamil_18_19
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ze screenow wynika ze dysk ma zapisane niecale 16 TB danych wiec gwarancja jak najbardziej obowiazuje (niech mnie ktos poprawi jesli sie myle).

Tak jak kolega wyzej kokosnh napisal skontaktuj sie z Samsungiem odnosnie interpretacji glownie tych realokowanych sektorow.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...