Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, zacząłem podkręcać mój procesor wg poradnika ze strony ASUSa https://rog.asus.com/articles/hands-on/guide-overclocking-fx-8350-to-4-8ghz-on-crosshair-v-formula-z/

Zrobiłem wszystko jak w poradniku oprócz aktualizacji BIOS i podłączenia dodatkowego kabla zasilającego.
Za pierwszym razem komputer się normalnie uruchomił ale za chwilę wyłączył, jeszcze nawet nie zdążyłem włączyć PRIME95. Później to już była loteria, raz się włączył a  raz nie. W końcu przywrócił UEFI do ustawień fabrycznych i dałem sobie spokój. 

 

Mam prośbę, pomożecie mi to podkręcić? Nie potrzebuje jakoś tego tak bardzo, bo wszystko działa jak ma być ale z czystej ciekawości chciałbym sprawdzić ile mogę z tego procka wyciągnąć maksymalnie na powietrzu. Oczywiście nie znam się na tym kompletnie. Przeczytałem ten poradnik ze strony asusa i jeden ze strony pclab i tyle tej mojej wiedzy jest...

 

Mój sprzęt to:
AMD FX-8350

Asus Crosshair Formula-Z

BeQuiet Dark Power Pro 11 650W
Dark Base 900
GeiL 1600Mhz 2x8Gb
Thermaltake nic c4
 

 

Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu zrobiłem taki kompaktowy poradnik ala Fanbooj dla jednego z forumowiczów do podkręcania FXów.

 

Powiem tak, zrób test na 4Ghz i sztywno ustawionym napięciu 1.38v w Intel Burn Test (standard starczy) i obserwuj temperatury/napięcia HW Monitorem. Potem podnoś zegar o 0,1Ghz i napięcie o 0,01V (np. 4,5Ghz = 1.43v). Poniżej zostawiam pewne scenariusze w jakich możesz się znaleźć w trakcie tortury jaką jest podkręcanie FXów. Dodatkowo możesz zastosować się do porad z tego tematu - http://www.overclock...sus-motherboard

 

1. Test się powiódł, ale temperatury przekraczają mocno 70C (70C to górny limit dla FXów w ogóle, w pracy/grach nie przekraczaj ~63C) - Obniżaj napięcie/taktowanie