Skocz do zawartości

Rendering - zintegrowana karta graficzna vs dodatkowa


Recommended Posts

Witam,

Jestem przed zakupem laptopa jako dodatkowe narzędzia pracy do renderowania grafik w programach 3ds max oraz AdobeSketchup. Wybór padł na ASUS ZenBook UX410UQ i tu mam do wyboru 2 modele różniące się tym ze jeden model ma dodatkowa kartę graficzna NVIDIA GeForce 940MX.

Oba standardowo mają zintegrowaną karte  Intel HD Graphics 620.

 

By nie robic offtopu

Laptop jest dodatkowy narzędziem, w domu posiadam stacje robocza do renderowaia. Zależy mi na laptopie który będzie poręczny i pozwoli mi pracować poza domem bez żadnych utrudnień i da rade z podstawowymi renderami poglądowym wiec nie chcę nic modniejszego i innego :)

 

Moje pytanie dotyczy na ile potrzebna jest karta graficzna do tych programów jak i samego reneru ?

 

Czy warto brać model z dodatkowa karta graficzna ? słyszałem ze grafika ma duży wpływ na płynność pracy przy obrabianiu dużych scen z dużą ilością elementów przed renderem. Czy zintegrowana grafika jest wystarczającą i porównywała z NVIDIA GeForce 940MX do tego typu pracy ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Reendering w 3D Studio normalnie nie jest akcelerowany przez GPU ( chyba, że używasz VRayGPU jako engine do reenderingu), akceleracji podlegają tylko viewporty. Przy Sketchupie chyba jest podobnie ( i o ile się nie mylę używa głównie 1 rdzenia CPU).

Akceleracja reenderingu prze GPU jest tylko dla specyficznych pluginów jeśli ich używasz.

I tak proponuję 940MX ( Nvidia ma lepsze stery OpenGL i DX) - a te standardy są używane do wyświetlania w 3DS'ie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Priorytetem powinien być dobry proc. Ale na pewno dedykowaną grafę lepiej mieć niż nie mieć. W Viewporcie o ile nie będziesz obrabiał modeli z wysoką ilością poly starczy integra, ale jak spokojnie wchodzisz w wielomilionowe obiekty to będzie chrupać. Jeśli chcesz renderować przez kartę wtedy potrzebujesz z automatu dedyka bo na integrze...[*]. Sęk w tym , że przy renderowaniu przez kartę scena musi się zmieścić w VRAMie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...