krzysiek1990rtk 2 Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 (edytowane) Powitać Biorąc pod uwagę mój sprzęt oraz możliwości wpadłem na pomysł aby sprawdzić wykorzystanie "zasobów" porządnej grafiki w śmiesznej i zarazem archaicznej rozdzielczości jaką jest 1280x1024 oraz w standardowej 1920x1080. Z racji tego że moja praca wymaga działania na dwóch monitorach (w domu też to mam takie fajne stanowisko zmontowane). A teraz do rzeczy. platforma testowa CPU -INTEL I5 6500 stock https://ark.intel.com/pl/products/88184/Intel-Core-i5-6500-Processor-6M-Cache-up-to-3_60-GHz Cooler - SILENTIUM PC FERA 3 V2 https://www.silentiumpc.com/fera-3-he1224/ MOBO-Gigabyte B150-HD3 DDR4 http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-B150-HD3-rev-10#ov GPU MSI GTX1060 6GB ARMOR OCV1 https://pl.msi.com/Graphics-card/GeForce-GTX-1060-ARMOR-6G-OCV1.html#hero-overview RAM- KINGSTON 2133 DDR4 2x4 GB KVR21N15S8 http://www.kingston.com/dataSheets/KVR21N15S8_4.pdf PSU- CORSAIR CX550M http://www.corsair.com/en-eu/cx-series-cx550m-550-watt-80-plus-bronze-certified-modular-atx-psu-na SSD - TRANSCEND SSD370S 128 GB https://www.transcend-info.com/Products/No-631 HDD- SEAGATE ST1000DM003 1TB http://www.seagate.com/pl/pl/internal-hard-drives/hdd/barracuda/?sku=ST1000DM003#specs-3-5 CASE- SILENTIUM PC GLADIUS M20 https://www.silentiumpc.com/gladius-m20-pure-black/ MONITOR 1 (1280X1024)- SAMSUNG 770P 17" http://samsung.katalog-monitorow.pl/monitor/samsung-770p MONITOR 2 (1920X1080) IIYAMA PROLITE X2483HSU-B1 https://iiyama.com/pl_pl/produkty/prolite-x2483hsu-1/ OS: WINDOWS 10 64 BIT, DRIVER 378.66 APLIKACJE DO POMIARU - MSI AFTERBURNER + RIVA TUNER STATISTIC SERVER GRY w jakich będę testował wykorzystanie 1060 w 1920x1080 oraz 1280x1024: Dodatkowo mam zamiar pobawić się trochę suwakami w grach- tak dla porównania detali. - Rise of the Tomb Raider - Assassins Creed Unity - Assassins Creed Syndicate - Wiedźmin 3 - World of Warships - Battlefield 1 -GTA 5 - Syberia 3 (oczywiście po 20 kwietnia ) oczywiście jestem otwarty na inne propozycje do testów. Jakimś benchmarkiem też mogę zarzucić. Screen platformy testowej http://i358.photobucket.com/albums/oo27/krzysiekw1990rtk/DSCF5513_zps0l37gxui.jpg EDIT. od wykonania fotografii był mały upgrade - GTX 1060 został na końcu podparty drewnianym ołówkiem Edytowane 6 Marca 2017 przez krzysiek1990rtk Cytuj Link to post Share on other sites
walker 3324 Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Wygląda na to, że będziesz testował procesor. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jureba 497 Napisano 6 Marca 2017 Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Up: dokładnie, tylko zupełnie nie wiem po co chce mu się tracić na to czas? Może tak: https://www.youtube.com/watch?v=FZ2Kx49p46w Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) Ja też tak się lubię bawić w grach. To dobry sposób na sprawdzenie, jak bardzo jakaś gra jest zależna od szybkości procesora oraz szybkości pamięci, a także jak ograniczanie konkretnych ustawień graficznych wpływa na obciążenie CPU. Można np. robić takie testy, żeby dowiedzieć się, czy oraz ile w jakiejś konkretnej grze zyska się dodatkowej wydajności po wymianie karty grafiki na mocniejszą na aktualnym sprzęcie.Jeśli wyniki będą niesatysfakcjonujące, to znaczy że lepiej przeznaczyć kasę na upgrade czegoś innego niż tylko grafiki.Np. tutaj różnice w FPS w Tomb Raider 2013 na wbudowanym benchmarku vs Shantytown przy procesorze 4.6 vs 1.7 GHz:http://sta.sh/0232jqa18iub(rozdzielczość 800x600, GTX 1080, i7-4790K 4.6 GHz, DDR3-2400 MHz CL10 1T) Widać niesamowitą rozbieżność min-max FPS w zależności od miejsca testowego, i tak właśnie jest, mniej lub bardziej, praktycznie w każdej grze.Ustawienia Ultimate + Shadows Ultra.od 105 do 521 FPS przy 4.6 GHzod 50 do 308 FPS przy 1.7 GHza to wszystko przy szybkim Ramie. Przy standardowym i/lub Single Channel wyniki bylyby gorsze, podobnie jak byłyby gorsze przy i5 zamiast i7 (to również testowałem).PS. przy okazji widać też, że akurat we wbudowanym benchmarku TR2013 na lewym górnym screenie GTX 1080 praktycznie nie stanowił jakiegoś większego bottlenecku nawet przy 800x600. podczas gdy w Shantytown poważnym ograniczeniem jest szybkość CPU + Ram (ledwo 1/3 użycia karty) Edytowane 9 Marca 2017 przez ReznoR 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.