Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

rozdzielczość oraz detale a wykorzystanie GPU i VRAM

1280x1024 vs 1920x1080

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzysiek1990rtk

krzysiek1990rtk
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 12:17

Powitać

 

Biorąc pod uwagę mój sprzęt oraz możliwości wpadłem na pomysł aby sprawdzić wykorzystanie "zasobów" porządnej grafiki w śmiesznej i zarazem archaicznej rozdzielczości jaką jest 1280x1024 oraz w standardowej 1920x1080. Z racji tego że moja praca wymaga działania na dwóch monitorach (w domu też to mam takie fajne stanowisko zmontowane). A teraz do rzeczy.

 

platforma testowa

 

CPU -INTEL I5 6500 stock

https://ark.intel.co...-up-to-3_60-GHz

Cooler - SILENTIUM PC FERA 3 V2

https://www.silentiu.../fera-3-he1224/

MOBO-Gigabyte B150-HD3 DDR4

http://www.gigabyte....0-HD3-rev-10#ov

GPU MSI GTX1060 6GB ARMOR OCV1

https://pl.msi.com/G...l#hero-overview

RAM- KINGSTON 2133 DDR4 2x4 GB KVR21N15S8

http://www.kingston....VR21N15S8_4.pdf

PSU- CORSAIR CX550M

http://www.corsair.c...ular-atx-psu-na

SSD - TRANSCEND SSD370S 128 GB

https://www.transcen...Products/No-631

HDD- SEAGATE ST1000DM003 1TB

http://www.seagate.c...DM003#specs-3-5

CASE- SILENTIUM PC GLADIUS M20

https://www.silentiu...m20-pure-black/

MONITOR 1 (1280X1024)- SAMSUNG 770P 17"

http://samsung.katal...or/samsung-770p

MONITOR 2 (1920X1080) IIYAMA PROLITE X2483HSU-B1

https://iiyama.com/p...ite-x2483hsu-1/

 

OS: WINDOWS 10 64 BIT,

DRIVER 378.66

APLIKACJE DO POMIARU - MSI AFTERBURNER  + RIVA TUNER STATISTIC SERVER

 

GRY w jakich będę testował wykorzystanie 1060 w 1920x1080 oraz 1280x1024: Dodatkowo mam zamiar pobawić się trochę suwakami w grach- tak dla porównania detali.

 

- Rise of the Tomb Raider

- Assassins Creed Unity

- Assassins Creed Syndicate

- Wiedźmin 3

- World of Warships

- Battlefield 1

-GTA 5

- Syberia 3 (oczywiście po 20 kwietnia :D )

 

oczywiście jestem otwarty na inne propozycje do testów. Jakimś benchmarkiem też mogę zarzucić.

 

Screen platformy testowej

 

DSCF5513_zps0l37gxui.jpg

 

EDIT. od wykonania fotografii był mały upgrade - GTX 1060 został na końcu podparty drewnianym ołówkiem :D

 

 

 

 


Użytkownik krzysiek1990rtk edytował ten post 06 marzec 2017 - 12:24

  • 0

CPU: I5 6500 + FERA 3 | MOBO: GIGABYTE B150 HD3 DDR4 | RAM: KINGSTON DDR4 2133 2X4GB
GPU: MSI GTX1060 ARMOR OC 6GB | SSD: TRANSCEND SSD370 128GB | HDD: SEAGATE 1TB |
PSU: CORSAIR CX550M | CASE: GLADIUS M20 | WIN 10 64BIT


#2 walker

walker
  • That made two of us

  • 1226 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 15:17

Wygląda na to, że będziesz testował procesor.
  • 1

ASUS GL502VM • i7-7700HQ • GTX1060 6GB • 120Hz G-Sync AHVA • 16GB DDR4 2400 • Plextor M8PeGN 512GB • Crucial MX300 750GB

G602 • MM300 • SOMIC V2


#3 jureba

jureba
  • Dyskutant

  • 167 postów

Napisano 06 marzec 2017 - 17:02

Up: dokładnie, tylko zupełnie nie wiem po co chce mu się tracić na to czas?

 

 

Może tak:

 


  • 0

Mój złomek:

mobo: p7p55 ws  cpu: X3480  ram: 32GB ddr3 reg ecc  gpu: strix 1050Ti oc  obliczenia równoległe: 2x Tesla M2090 reszta: jakieś ssd, hdd, siecówki, FC i inne takie tam głupoty (szkoda dokładnie wymieniać).


#4 ReznoR

ReznoR
  • NieR:Automata

  • 1859 postów
  • Miejscowość:PC
  • 3DMark 06:41632 / FireStrike: 18807

Napisano 09 marzec 2017 - 10:29

Ja też tak się lubię bawić w grach. To dobry sposób na sprawdzenie, jak bardzo jakaś gra jest zależna od szybkości procesora oraz szybkości pamięci, a także jak ograniczanie konkretnych ustawień graficznych wpływa na obciążenie CPU.

Można np. robić takie testy, żeby dowiedzieć się, czy oraz ile w jakiejś konkretnej grze zyska się dodatkowej wydajności po wymianie karty grafiki na mocniejszą na aktualnym sprzęcie.
Jeśli wyniki będą niesatysfakcjonujące, to znaczy że lepiej przeznaczyć kasę na upgrade czegoś innego niż tylko grafiki.

Np. tutaj różnice w FPS w Tomb Raider 2013 na wbudowanym benchmarku vs Shantytown przy procesorze 4.6 vs 1.7 GHz:
http://sta.sh/0232jqa18iub
(rozdzielczość 800x600, GTX 1080, i7-4790K 4.6 GHz, DDR3-2400 MHz CL10 1T)

Widać niesamowitą rozbieżność min-max FPS w zależności od miejsca testowego, i tak właśnie jest, mniej lub bardziej, praktycznie w każdej grze.

Ustawienia Ultimate + Shadows Ultra.

od 105 do 521 FPS przy 4.6 GHz
od 50 do 308 FPS przy 1.7 GHz

a to wszystko przy szybkim Ramie. Przy standardowym i/lub Single Channel wyniki bylyby gorsze, podobnie jak byłyby gorsze przy i5 zamiast i7 (to również testowałem).

PS. przy okazji widać też, że akurat we wbudowanym benchmarku TR2013 na lewym górnym screenie GTX 1080 praktycznie nie stanowił jakiegoś większego bottlenecku nawet przy 800x600. :)

podczas gdy w Shantytown poważnym ograniczeniem jest szybkość CPU + Ram (ledwo 1/3 użycia karty)


Użytkownik ReznoR edytował ten post 09 marzec 2017 - 10:34

  • 1

■ i7-4790K ■ Z97X ■ DDR3-2400MHz ■ GTX 1080
■ Beyerdynamic DT150 ■ Aune X1S ■ AIMP4
■ Inne spojrzenie na licznik FPS w grach (poradnik z wykresami)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych